Page 1 of 1
Radiator maat
Posted: Fri May 14, 2010 12:58 pm
by wesjes
Ik wil graag een custom radiator laten maken ivm dat die van fd2 toch nog aardig dun is.
Een upgrade uit Japan kost je al gauw 800-900 euro als het niet meer is.
Hebben mensen hier ervaring met enige specialisten die radiateuren maken?
En weet iemand of de fd2 radiateur vergelijkbaar is met oudere ctr's?
Posted: Fri May 14, 2010 7:01 pm
by Benjdmin
Dont think you would need a bigger radiator...
Should be the same size as the Ep3/Dc5 rads.
What water temp do you run on track?
Posted: Fri May 14, 2010 10:33 pm
by wesjes
Benjdmin wrote:Dont think you would need a bigger radiator...
Should be the same size as the Ep3/Dc5 rads.
What water temp do you run on track?
Dunno but oil is reaching critical levels,..
A bigger radiator keeps the block also cooler, stock radiator is pretty thin
Posted: Fri May 14, 2010 11:19 pm
by slydawg
What are critical levels?
Stock maybe thin but the surface area is big.
(zit ik zomaar engels te typen)
Posted: Fri May 14, 2010 11:24 pm
by Delta_lima
Oliekoeler nemen?
Posted: Sat May 15, 2010 6:04 am
by wesjes
@ Miguel: 140 graden op de sandwich plate, dus het zal wel wat warmer worden in de carterpan.
Oppervlakte is idd groot maar wel dun.
@ Delta_lima: Oliekoeler heb ik ook al in het achterhoofd gehouden maar dat is meer een laatste optie
p.s heb van Keung vernomen dat de radiator van de FD2 gelijk zou zijn als die van een US Civic 1.8 sedan
Posted: Sat May 15, 2010 9:41 am
by EK20A
Heeft Koyo geen opties? Ik kom regelmatig in de UK en kan er best een keer een meenemen voor je! Je zou eventueel ook mijn koyo mogen passen die ligt nu toch los in het rek. Is van het DC5 / EP3 type..
Posted: Sat May 15, 2010 10:17 am
by wesjes
EK20A wrote:Heeft Koyo geen opties? Ik kom regelmatig in de UK en kan er best een keer een meenemen voor je! Je zou eventueel ook mijn koyo mogen passen die ligt nu toch los in het rek. Is van het DC5 / EP3 type..
Koyo=koyorad?
Ja als ze er 1 hebben voor de FD2 zou je er best 1 mee mogen nemen.
Ik geloof dat de DC5 / EP3 niet past.. de enige die rad die hetzelfde is de USDM civic 1.8liter +
Ik wil denk richting een 34-50mm radiator..
Posted: Sat May 15, 2010 5:12 pm
by Keung
Posted: Sat May 15, 2010 5:39 pm
by chris
Posted: Sat May 15, 2010 5:51 pm
by Martin.O
grotere caterpan? deed wonderen voor mij
en anders gewoon radiateurboeren bellen of ze gewoon een dikkere maken voor je
Posted: Sat May 15, 2010 7:17 pm
by wesjes
Martin.O wrote:grotere caterpan? deed wonderen voor mij
en anders gewoon radiateurboeren bellen of ze gewoon een dikkere maken voor je
k20a heeft al meer olie inhoud dan een b18 dus dat zou al beter moeten koelen?
Ik heb dus al een radiateurboer benaderd maar die heeft m'n radiateur nodig om het als referentie model te gebruiken.. geen zin om mijn radiateur te dismounten en dan te wachtte op een nieuwe..
@keung spoon etc is geen optie.. ik vind de radiateurs uit japan veels te overpriced...
Posted: Sat May 15, 2010 9:50 pm
by Benjdmin
Why is the Oil cooler the last option?
Seems like the best one to me...
Posted: Sat May 15, 2010 11:24 pm
by wesjes
Benjdmin wrote:Why is the Oil cooler the last option?
Seems like the best one to me...
Onze honda's hebben toch een water naar olie koeling,..
Dus als het water te warm word koelt die de olie ook slechter,.. grotere capaciteit radiator lijkt me de oplossing..
+ olie cooler moet ik veel aanpassen
Begin wel met een radiator change.. meten is weten
Posted: Sun May 16, 2010 3:17 pm
by Keung
Ook gelijk een koudere thermo-schakelaar, thermostaat en radiateurdop met 1.3 bar toepassen.