Page 1 of 1
Uitlaat spruitstuk EP3
Posted: Thu Apr 22, 2010 1:51 pm
by CTR-Almere
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een nieuw spruitstukje voor op m'n EP3. en heb daar een paar vragen over.
1. welke kan ik het beste nemen op mijn voor de rest bijna standaard EP?
2. Wat stelt zo'n lambda fopper voor en hoe hard heb je die nodig??
3. Als laatste opo de site van Showoffimports staat een magan racing spruit voor 359 euro waar de rest van alle spruitstukken op ongeveer 600 euro beginnen. Ik weet dat het waarschijnlijk niet de allebeste spruit is maar heeft iemand er ervaring mee? en is het de moeite waard of moet ik een andere nemen.
in ieder geval alvast bedankt voor de reacties!
Posted: Thu Apr 22, 2010 2:00 pm
by HONDA
Die lambda fopper heb je niet perse nodig maar dan blijft wel constant je motor management lampje (oranje) branden. Ik heb drie verschillende foppers gehad en bij alledrie ging het lampje uiteindelijk weer aan waardoor ik nu weer met een OEM spruit rij.
Posted: Thu Apr 22, 2010 2:09 pm
by CTR-Almere
HONDA wrote:Die lambda fopper heb je niet perse nodig maar dan blijft wel constant je motor management lampje (oranje) branden. Ik heb drie verschillende foppers gehad en bij alledrie ging het lampje uiteindelijk weer aan waardoor ik nu weer met een OEM spruit rij.
Er is geen andere maniert om de CEL af te vangen? En een racecat?
Posted: Thu Apr 22, 2010 2:38 pm
by donkeykong
In the UK kan je ook veel spul vinden, ook 2ehands...wat prima is...kijk maar eens rond
Posted: Thu Apr 22, 2010 2:41 pm
by CTR-Almere
donkeykong wrote:In the UK kan je ook veel spul vinden, ook 2ehands...wat prima is...kijk maar eens rond
Oké zijn er nog andere sites waar ik kan kijken naast ebay?
Posted: Thu Apr 22, 2010 2:45 pm
by HONDA
Wat je ook koopt, je zult die twee lambda's ergens moeten schroeven en als de positie dan net anders is dan standaard dan kun je dit soort meldingen krijgen.
Posted: Thu Apr 22, 2010 3:14 pm
by CTR-Almere
HONDA wrote:Wat je ook koopt, je zult die twee lambda's ergens moeten schroeven en als de positie dan net anders is dan standaard dan kun je dit soort meldingen krijgen.
Dus wat ik ook doe als ik de standaard Cat vervang door wat anders loop ik de kan s op een CEL? Of kan je met bijv. een Kpro de medlingen ook afvangen o.i.d.?
Posted: Thu Apr 22, 2010 4:01 pm
by slydawg
Met kpro kan je die melding uitzetten ja.
Best bang for buck imo is een DC sports header.
Posted: Thu Apr 22, 2010 4:04 pm
by CTR-Almere
slydawg wrote:Met kpro kan je die melding uitzetten ja.
Best bang for buck imo is een DC sports header.
Oké dan moet ik dat doen dus. Kan het erg veel kwaad als je een tijdje rond rijd zonder kpro met een fopper?
Posted: Thu Apr 22, 2010 4:11 pm
by slydawg
Kan op zich geen kwaad, je kan alleen niet zien als er nog een fout melding optreed, je CEL lampje is nl. al aan.
Posted: Thu Apr 22, 2010 4:34 pm
by FRENCH
mss heeft een vriend van me binnenkort een DC-sports te koop(slechts enkele weken oud)is wel een belg dus weet niet of je dan nog interesse hebt ivm verzending enz?
laat maar iets weten indien interesse :wink:
Posted: Thu Apr 22, 2010 4:47 pm
by HONDA
Voordat je ja zegt tegen Kpro zou ik wel even kijken naar de kosten. Spruit + Kpro is niet goedkoop.
Posted: Thu Apr 22, 2010 6:30 pm
by Sincx
Of als je door APK wil komen zonder manifold te hoeven swappen kun je piper manifold nemen, hoef je ook die sensor niet te foppen.
Dacht dat JR header ook racecat heeft.
Vermogens winst is bijna gelijk aan DC sports header.
Of als je die laatste 2 pk ook wil...toda header :lol:
En als je dan die andere zeg 5pk nog wil...SSR header maar das meer voor serieuze motor techneuten die iets verder gaan.
En qua prijzen zou ik even kijken op de UK sites, veelal goedkoper dan in Nederland als je beetje combineert met verzenden.
Posted: Thu Apr 22, 2010 8:49 pm
by Gaskleppie
Bij TCC hebben ze een mannetje die een electronische "fooler" maakt die het signaal van de 2e lambda vervormd. Zo denkt de ecu dat alles goed gaat.
Je zou kunnen vragen of ze dat nog leveren.
Posted: Fri Apr 23, 2010 9:01 am
by Gijs
In de tijd dat ik erachter zocht was Toda één van de betere maar dan ook duurdere. Ikzelf heb een DC-Sports eronder (goedkoop kunnen kopen voor een +/-280 euro).
In de US is de Kiddracing header ook wel bekend qua prijs/kwaliteit. Kostprijs + verzending geen idee, moet je maar eens kijken op het clubrsx forum.
En idd met Kpro gewoon uitzetten, het beste is dat je Kpro hebt dacht ik (omwille van arm lopen ofzo). Nu denk ik niet dat het echt kwaad kan maar je weet het nooit ? Mss iemand hier die het daadwerkelijk getest heeft met een wideband ?
Posted: Fri Apr 23, 2010 9:29 am
by CTR-Almere
HONDA wrote:Voordat je ja zegt tegen Kpro zou ik wel even kijken naar de kosten. Spruit + Kpro is niet goedkoop.
Ik weet dat het vrij prijzig is maar de Kpro stond toch al op m'n verlang lijstje. De volgorde zal misschien iets worden veranderd maar dat hij erop zou komen stond al vast.
Posted: Fri Apr 23, 2010 9:57 am
by CTR-Almere
Gaskleppie wrote:Bij TCC hebben ze een mannetje die een electronische "fooler" maakt die het signaal van de 2e lambda vervormd. Zo denkt de ecu dat alles goed gaat.
Je zou kunnen vragen of ze dat nog leveren.
Wat gaat zo'n grapje kosten en werkt het 100%? en moet ik dan gewoon naar TCC bellen of hebben ze het opde site tekoop??
Posted: Fri Apr 23, 2010 5:54 pm
by Gaskleppie
Het wordt meestal custom afgesteld zodat het goed werkt. Je moet ze maar even bellen.
Posted: Fri Apr 23, 2010 6:17 pm
by slydawg
CTR-Almere wrote:Gaskleppie wrote:Bij TCC hebben ze een mannetje die een electronische "fooler" maakt die het signaal van de 2e lambda vervormd. Zo denkt de ecu dat alles goed gaat.
Je zou kunnen vragen of ze dat nog leveren.
Wat gaat zo'n grapje kosten en werkt het 100%? en moet ik dan gewoon naar TCC bellen of hebben ze het opde site tekoop??
Het werkt, spreek uit ervaring.