Is er nog een Honda dealer die..

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Is er nog een Honda dealer die..

Post by mr. X »

Werkelijk goed zijn werk doet? Waar je met goed fatsoen een EK9, DC2, CH1, NA1, etc etc achter kan laten en met een vertrouwd gevoel in de showroom kan gaan zitten terwijl ze eraan werken? Een bedrijf waar nog verstand van zaken is, waarbij een EE8 geen oude auto is maar een stukje automobiele (Honda) historie en zo dan ook wordt behandeld. Waar bovengenoemde type aanduidingen nog begrepen worden en ze je niet alleen wat willen verkopen. Waar 3.8 liter motorolie vullen ook daadwerkelijk 3.8 is en niet 4.

Zelf ben ik namelijk nog niet zeker waar ik de DC2 met een vertrouwd hart achter kan (wil) laten.
In 's-Hertogenbosch (Honda HerVen) werkte een monteur die daar al een geruim aantal jaar achter zijn naam had staan en waar je vaak met specifieke vragen nog een goed antwoord kreeg. Laatst kreeg ik te horen dat hij weg was en nu werken er twee redelijk jonge mannen. Na een vraag waar me het antwoord niet van deed bekoren durf ik hem daar niet meer naartoe te brengen.
Het liefst blijf ik er ook bij en rij ik de auto zelf naar binnen en zelf naar buiten. Ik weet best hoe het (kan) gaan, een monteur die even snel een rondje gaat rijden...

Voor mij is afstand niet van belang. Ik rij liever naar Groningen of zelfs ver in België waar ik zeker weet dat ze in goede handen is, dan hier in de buurt waarbij je elke keer je twijfels hebt. Zijn er meer die zo denken?

Honda De Bois (NL, Zeist) staat hoog op mijn lijstje en Honda Mullens (BE) heeft me ook altijd wel kunnen bekoren.
Ik weet dat iemand hier op het forum zijn DC2 bij De Bois Zeist nieuw heeft gekocht en daar (nog altijd?) in onderhoud heeft.
Honda Mullens heeft me telefonisch vaak met lastige vragen een duidelijk en eerlijk antwoord gegeven.

Ik wil graag meningen horen van mensen.
Wie brengt zijn auto naar welke dealer voor onderhoud en hoe zijn de ervaringen. Zomaar een algemeen topic waar informatie uitgewisseld kan worden.
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Honda v/d Akker in Veghel of Honda Welman in HHW en Zwaag

Verder doe ik onderhoud deels zelf, deels met een vriend en deels bij Welman in Heerhugowaard.

Alleen complexe dingen waarbij fouten redelijk fataal kunnen zijn laat ik doen puur om de garantie kwestie!
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Kom nu al 4 jaar bij voormalig KIA/Honda vd Wal bij ons in Drachten en heb niks anders dan lof. Mannen vinden het ook geweldig als ze weer aan een Honda mogen sleutelen en zeker als het om een speciaal model ala mijn R gaat. Ze hebben dan ook het beste er mee voor. Toen ik hem laatst voor een grote beurt weer kwam ophalen had één van de monteurs alle roestige boutjes en moertjes weer ingespoten en behandeld dus ik bedoel maar. Mn broer komt er ook altijd en zou niks anders willen. Er hangen ook genoeg certificaten en andere prijzen plus de mannen hebben echt verstand. Ook niet zo raar, ze sleutelen er al meer als 20 jaar aan dacht ik...
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Vd akker in Veghel, toptent en Jochem die er werkt heeft veel kennis en kunde!

Gr Bas
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

Honda Hensgens in Limboland (binnenkort ook in Nijmegen)
levert ook goed werk.
Ik heb zelf echter een prive-monteur :razz:
Een echte Hondakenner met Hondaliefde, beter kun je het niet hebben.

Heb zelf de ervaring dat sommige dealer niet eens onderdelen willen
bestellen omdat ik geen gangbaar chasisnr. heb.
Dat kan niet zeggen ze dan.... boehaa
nick22
Posts: 50
Joined: Tue Sep 08, 2009 5:58 pm

Post by nick22 »

honda hensgens in Roermond daar wil ik hem toch niet heenbrengen

ik doe alles zelf aan mijn coupeetje, maar ik ben weleens bij Hensgens in Roermond geweest voor onderdelen.en 1x voor radio van civic 2001
zoals ze mij daar behandelde hoeft het niet.ben er ook nooit meer terug geweest.
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

nick22 wrote:honda hensgens in Roermond daar wil ik hem toch niet heenbrengen

ik doe alles zelf aan mijn coupeetje, maar ik ben weleens bij Hensgens in Roermond geweest voor onderdelen.en 1x voor radio van civic 2001
zoals ze mij daar behandelde hoeft het niet.ben er ook nooit meer terug geweest.


In Nieuwstad

Rotor Heerlen heeft zelfs een eigen Hondaclub,
ken enkelen daar, weet dat ze Hondalievend zijn en zelf allemaal Honda rijden, maar geen ervaringen in de werkplaats met hun.
FastFWD
Posts: 232
Joined: Fri Apr 14, 2006 3:35 pm

Post by FastFWD »

Arno wrote:Kom nu al 4 jaar bij voormalig KIA/Honda vd Wal bij ons in Drachten en heb niks anders dan lof. Mannen vinden het ook geweldig als ze weer aan een Honda mogen sleutelen en zeker als het om een speciaal model ala mijn R gaat. Ze hebben dan ook het beste er mee voor. Toen ik hem laatst voor een grote beurt weer kwam ophalen had één van de monteurs alle roestige boutjes en moertjes weer ingespoten en behandeld dus ik bedoel maar. Mn broer komt er ook altijd en zou niks anders willen. Er hangen ook genoeg certificaten en andere prijzen plus de mannen hebben echt verstand. Ook niet zo raar, ze sleutelen er al meer als 20 jaar aan dacht ik...


VD Wal was 1 van de eerste Honda dealers in Nederland, sinds 1979, monteurs hebben meer dan 20jr ervaring, topzaak!
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Honda Schneider Duitsland... (net over de grens in Moers)

Erg goed veel verstand, liefde voor elke leeftijd Honda.

Hebben zelf ook nog een S800 staan in nieuw staat...

Mail er gewoon even heen :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
CRXProject
Posts: 16
Joined: Sun Mar 28, 2010 8:50 pm

Post by CRXProject »

Honda Mullens in Diest :!:

Heeft zowel mijn ITR gedaan, carrosserie en onderhoud/problemen.
En onze CRX ee8 is net binnen gegaan vandaag voor groot onderhoud, alles vervangen wat nodig is en prijs offerte herspuiten.

ALTIJD ZEEEER GOED BEHANDELD GEWEEST, VRIENDELIJK, BEHULPZAAM, PRIJSELIJK ...

Mullens is al jarenlang bezig met ITR's, CRX, type R algemeen !!
Gaspar : eigenaar
Guido : chef mechanic
+3213337950

[email="mullensd@scarlet.be"]mullensd@scarlet.be[/email]

http://www.mullens.be/html/honda.htm

Beetje reclame maken voor een goede dealer mag toch hé :wink:
Bij bezoek mag je altijd onze naam laten vallen, ze kennen ons daar ondertussen wel al :D

Voor ons is Mullens ook 80km rijden maar dat hebben we er graag voor over!

Groetjes,
Erwin & Wim
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

By the way

Honda Amersfoort waar Keung werkt......
Die kan wellicht meer info geven over hun werkwijze etc.
bas5th
Posts: 106
Joined: Tue Jan 26, 2010 8:21 pm

Post by bas5th »

Haha, ik heb precies hetzelfde.
Toen ik de Prelude nog had met 4-wiel sturing rolde de ogen bijna uit het hoofd van de Suzuki... eh ... Honda monteur.
Toen ik daarna iets over VTEC riep ...

Daarna ben ik naar mijn oude garage gegaan in een dorp verderop die in het verleden altijd Honda verkocht.
Die monteur werkt daar al 25 jaar ofzo ...
Het enige nadeel is dat hij uit zichzelf zijn garage niet meer uitkomt om ff te kijken naar mijn "nieuwe" EP3.

Ten Bruin in Bredevoort (diep in de achterhoek) heeft ook goede monteurs vind ik.
De stokoude eigenaar is echter een rasechte achterhoeker en na een zakelijk meningsverschil liggen wij elkaar niet meer...
ach het klikt niet altijd met iedereen zou ik maar zeggen.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Bij keung misschien in amersfoort? :P
Goelette
Posts: 118
Joined: Mon Aug 21, 2006 7:29 pm

Post by Goelette »

ITR DC2 wrote:
nick22 wrote:honda hensgens in Roermond daar wil ik hem toch niet heenbrengen

ik doe alles zelf aan mijn coupeetje, maar ik ben weleens bij Hensgens in Roermond geweest voor onderdelen.en 1x voor radio van civic 2001
zoals ze mij daar behandelde hoeft het niet.ben er ook nooit meer terug geweest.


In Nieuwstad

Rotor Heerlen heeft zelfs een eigen Hondaclub,
ken enkelen daar, weet dat ze Hondalievend zijn en zelf allemaal Honda rijden, maar geen ervaringen in de werkplaats met hun.


hoho, ik zit in het bestuur van de HondaClub Zuid Limburg en Rotor is een van onze sponsoren, wat niet wil zeggen dat wij hun club zijn. Wel krijgen wij daar korting op onderdelen, wat wel fijn is met die honda-onderdeelprijzen :)
ik heb overigens met hen ook geen ervaring in de werkplaats, doe alles zelf. Hun onderdelenman is wel top, daar heb je nog eens wat aan, altijd behulpzaam.
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

Goelette wrote:
ITR DC2 wrote:
nick22 wrote:honda hensgens in Roermond daar wil ik hem toch niet heenbrengen

ik doe alles zelf aan mijn coupeetje, maar ik ben weleens bij Hensgens in Roermond geweest voor onderdelen.en 1x voor radio van civic 2001
zoals ze mij daar behandelde hoeft het niet.ben er ook nooit meer terug geweest.


In Nieuwstad

Rotor Heerlen heeft zelfs een eigen Hondaclub,
ken enkelen daar, weet dat ze Hondalievend zijn en zelf allemaal Honda rijden, maar geen ervaringen in de werkplaats met hun.


hoho, ik zit in het bestuur van de HondaClub Zuid Limburg en Rotor is een van onze sponsoren, wat niet wil zeggen dat wij hun club zijn. Wel krijgen wij daar korting op onderdelen, wat wel fijn is met die honda-onderdeelprijzen :)
ik heb overigens met hen ook geen ervaring in de werkplaats, doe alles zelf. Hun onderdelenman is wel top, daar heb je nog eens wat aan, altijd behulpzaam.


Dat was ook min of meer wat ik bedoelde...
Werken daar toch ook leden?
Het feit dat er een vitrine staat van de club zegt toch wel wat
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

V.d. Akker in veghel Maarten...
Ze doen echt hun uiterste best om je auto top te maken.
Ik ben er nu 2 x geweest , moet wel zeggen dat ze meer doen aan je auto dan je vraagt ....maar het zijn wel dingen die belangrijk zijn die hun uitvoeren.
Ze bellen ook netjes als er iets is wat niet helemaal duidelijk is of als ze iets tegenkomen wat je niet voorzien hebt.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Tha Bla
Posts: 351
Joined: Thu Apr 03, 2008 10:19 pm

Post by Tha Bla »

Ik ben net van dealer overgestapt naar Honda Maarschalk in Hillegom, op aanraden van Frans en Martijn.

Daar werkt Patrick en die is behoorlijk bedreven in het leveren van goede service en liefde voor je auto.
Een aantal vragen via de mail en telefoonisch en overal goed antwoord op gekregen, maar ook persoonlijk door hem getikt of gegeven en niet via een tussen persoon.

Een voorbeeld over de netheid/service:

Mijn linker koplamp moest vervangen worden.
Wordt eerst de koplampen, bumper en de auto(zijschermen) afgeplakt met een soort ducktape en toen met 2 monteurs, de voorbumper gedemonteerd.
De tape zat er alleen ter bescherming van eventueel stoten van de bumper op de rest van de auto/onderdelen. Wat uiteindelijk overbodig was maar toch, de gedachte er achter vond ik al mooi.
Dit had ik nog nooit gezien/bedacht maar vond het wel heel netjes.

Tijdens de beurt zijn er wel een aantal dingen naar voren gekomen die de vorige dealer niet netjes/goed had gedaan en deze zijn tevens gefixt.
Ik had behoorlijk wat last van olie verbruik en gevraagd of hier wat aan te doen was, vorige dealer zei nee. Deze dealer/monteur heeft voorgesteld om een motorflush te doen, tot op heden heb ik nog geen olie verbruik, maar er moet nog wat tijd overheen gaan om dit echt te kunnen bevestigen.

Ik heb mijn dealer wel gevonden voor het onderhoud van mijn R.

Groeten MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Privé-mecanieker, int zwart dus.. Binnenrijden, bijblijven, je kan alles zien en dan weer naar huis ;)

Maar doen het meeste ondertussen zelf, leer je ook nog wat van en als je een zaterdagje tijd hebt krijg je wel wat gedaan..
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

Keung heeft er ook erg veel verstand van!
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

Honda Welman in Heerhugowaard! Zeker een aanrader!
Post Reply