Type-R Dynodag 2010 [24-april-2010]

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
t0n
Posts: 137
Joined: Fri May 09, 2008 9:46 pm

Post by t0n »

Gangaran wrote:Wat een dag. Ik ging even langs voor de gezelligheid en ja hoor het was erg gezellig.
Ik was niet van plan om een run te doen, omdat mijn auto
na mijn 3" catback nog niet is afgesteld. Frans vroeg aan mij of ik toch
een run wil doen, om een idee te krijgen wat ik nu heb.

Ik had 229,7pk met de HKS catback en nu met de 3" onafgesteld

247,3pk :twisted:

Thanks, was ee super dag.


Urvin, dat is gewoon precies 't zelfde wat ik ook haalde met de K20A2 in de CRX.. 247.. 8) 8)

3" FTW!
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Idd, 7 mei afstellen en weet ik precies wat ik heb.
t0n
Posts: 137
Joined: Fri May 09, 2008 9:46 pm

Post by t0n »

Ben wel benieuwd! Mijn auto was dyno-tuned toen ik dat vermogen bereikte. Hopelijk kan jij de 250PK doorbreken :)
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ik hoop ook de 250pk te doorbreken. Jij had geen RBC dacht ik, of wel? Ik update jullie wel na volgende week vrijdag.
t0n
Posts: 137
Joined: Fri May 09, 2008 9:46 pm

Post by t0n »

Nee, ik heb 100% stock motor. Alleen andere intake/uitlaat.

Ik hoor 't graag man!
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Gaskleppie wrote:@Boikel:
Idd een mooi resultaat! 18Pk winst door het filter en afstelling is idd netjes. Ik wist je oude vermogen niet meer, maar het verschil mag er wezen.


Ben ook erg tevreden dat er geen dipjes in de lijn zitten, en nog belangrijker, vermogenswinst over het hele toerenbereik. :D
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Wahhh..bonestock met alleen intake/uitlaat tegen de 250 is zeer veel.....daar kan de H22 alleen maar dromen :cry:
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

k20 POWER!
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

De run van mij viel beetje tegen ondanks de mooie strakke lijn...

183 pk... Maar ik heb nog wel wat plannen, reinigingsbeurtje andere uitlaat, filter en laten afstellen... En dan banken we opnieuw.

Groetjes,
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Uitlaat filter??
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Gangaran wrote:Uitlaat filter??


Oh sorry ik vergat een comma.

Er komt een andere uitlaat en luchtfilter op :wink:

Beide Spoon...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Spoon filter is crap...

Just go with a K&N kit!
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

Benjdmin wrote:Spoon filter is crap...

Just go with a K&N kit!


x2
Niet dat spoon crap is, maar K&N is zeker zo goed.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Ik wil gewoon mijn orginele bak houden waar deze in zit, want ik vind zo'n K&N filter zo ontsettend lelijk...

Maar goed tegen de tijd dat ik geld heb informeer ik wel :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Niets mis met Spoon, goede resultaten mee gehad en ik niet alleen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Mugen :D Jammer dat Jan er niet was heeft die nu niet zo'n whale's Penis :lol:

He boikel als ik jou dyno en de mijne naast elkaar leg. komen ze echt wel dicht bij elkaar alleen met die hytech heb jij 14 pk meer.
En de koppel kromme begint bij jou iets later. :D
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Post by XavCTR »

Gangaran wrote:Voor de 2 heren. Hier heb je een foto van de originele intake van de EP3.
De linker "hose" ontbreekt bij jullie.

Image


idd, bedankt voor 't posten!

Binnenkort ben ik van plan qua intake het e.e.a. uit te proberen. Ik ga sowieso een AEM Short Ram uitproberen (voornl. voor 't geluid :razz :) . Als die erin zit heb ik ook alle tijd om m'n stock airbox een 'Hondata-mod' te geven, ben ook wel benieuwd wat dat doet. Misschien dat ik daarna weer een keer langs Rica ga om het verschil op de dyno te meten tussen die twee en m'n stock run van afgelopen weekend.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Jongens, allemaal heel erg bedankt voor de gezellige dag. Mijn dank gaat weer uit naar de heren van Rica. Dit is altijd de beste meeting in het hele jaar als je het mij vraagt.

Helaas heb ik weinig auto's op de bank gezien en te weinig mensen gesproken omdat ik bezig was met mijn eigen auto.

Over mijn resultaat ben ik meer dan dik tevreden.
Helaas paste mijn Invidia testpijp niet en heb ik op de dag zelf een nieuwe SRS (hou maar op) verstelbare testpijp gekocht bij TCC. Dit was de enige en laatste die ze hadden. Hij is lang niet zo mooi afgewerkt als de Invidia en ik had liever iets anders maar toch is er een aardig verschil te zien. Had jullie beloofd het te testen dus vandaar toch een beetje geforceerd.

In totaal heb ik helaas maar 3 runs gedaan. De laatste test om te zien of RON100 verschil maakte is helaas niet door gegaan door tijdgebrek omdat de testpijp gehaald moest worden en dat kostte een dik uur, en het warm rijden daarna (of beter, het verdwalen) heeft ook wat tijd gekost :lol:.

Run 1:
Compleet standaard
Image

Run 2:
Compleet standaard met nieuw OEM filter
Image

Run 3:
Standaard met een SRS verstelbare testpijp
Image

Alle grafieken over elkaar:
Image

Toch bijna 3 PK winst voor nog geen € 100,-
Waren ze allemaal maar zo goedkoop :wink:.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Trouwens, even terugkomen op het Spoon verhaal. Ik wilde ook graag een Spoon luchtfilter bestellen om te testen die dag maar dat is er helaas ook niet van gekomen omdat ik er eigenlijk vanaf gepraat werd, en € 115,- voor een filter om alleen te testen vond ik wel aan de hoge kant.

XavCTR wrote:idd, bedankt voor 't posten!

Binnenkort ben ik van plan qua intake het e.e.a. uit te proberen. Ik ga sowieso een AEM Short Ram uitproberen (voornl. voor 't geluid :razz :) . Als die erin zit heb ik ook alle tijd om m'n stock airbox een 'Hondata-mod' te geven, ben ook wel benieuwd wat dat doet. Misschien dat ik daarna weer een keer langs Rica ga om het verschil op de dyno te meten tussen die twee en m'n stock run van afgelopen weekend.


Dan hebben wij na afloop zitten kletsen bij de Mc?

Short ram moet je uit je hoofd laten, Dan lever je vermogen in. Voorbeelden staan hier op het forum.
Met een Cold Air Intake krijg je vermogen erbij maar daarvoor moet je alleen een stukje wielkuip wegsnijden.

Ik wil over een tijdje ook weer graag wat dingen testen dus misschien kunnen we dan met een klein groepje terug gaan.
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

mooie resultaten allemaal
Locked