Hoop dat je met een airduct en heatshield wat heatsoak kan gaan vermijden, anders heb je met mooi zeker vanuit stilstand optrekken echt veel vermogen minder wat ook je butdyno gaat merken.
Heb het ook geprobeerd, binnen een week was ie er weer vanaf
Tegiwa Imports is bezig een LHD Gruppe M te ontwikkelen, hebben reeds de RHD ' genept' en werkt exact hetzelfde. Misschien optie om dat in de gaten te houden.
En voor een hydrolock moet je echt heel gek doen, ofwel door een sloot van 20 cm diep rijden :lol:
Met pasen in de ardennen gereden waar het echt mega hard regende, plasje hier en daar. Tuurlijk hou je er rekening mee en let je op plassen maar geeft toch aan dat het echt niet zomaar gebeurd.
Kan me voorstellen dat niet iedereen er zo makkelijk over denkt en al loopt te stressen bij klein buitje maar ja.
Qua kosten maakt het verder niet uit de WAI is maar weinig goedkoper...qua onderhoud...ook 2 min verschil !
Maar goed...each to its own !
XavCTR wrote:mr. X wrote:Dan hebben wij na afloop zitten kletsen bij de Mc?
Short ram moet je uit je hoofd laten, Dan lever je vermogen in. Voorbeelden staan hier op het forum.
Met een Cold Air Intake krijg je vermogen erbij maar daarvoor moet je alleen een stukje wielkuip wegsnijden.
Ik wil over een tijdje ook weer graag wat dingen testen dus misschien kunnen we dan met een klein groepje terug gaan.
Yep, that was me. :-)
De Short Ram is al onderweg, anderhalve week geleden in een opwelling voor een leuk prijsje gescoord in the UK. Had eigenlijk gehoopt hem nog voor de dynodag binnen te hebben, dan had ik 't al kunnen testen, maar de vulkaan gooide as in 't eten. :roll:
Ik heb bewust niet gekozen voor een CAI vanwege o.a. de hogere prijs, lastigere installatie & onderhoud, mogelijkheid op hydrolock (de EP3 is m'n daily) en imo de minder mooie looks onder de kap. Tegenover het enige mij bekende nadeel van een SRI, heatsoak, woog dat gewoon niet op. Ik zal zelf eens gaan uitproberen in hoeverre heatsoak op te vangen is met een heatshield + cold air feed m.b.v. ducting vanaf de grill. Het gaat mij ook niet zozeer om hetgeen met de meeste winst, maar degene met het leukste geluid en de minste nadelen. Valt het alsnog tegen (PK verlies t.o.v. stock over een groot bereik) dan ga ik wel voor de Hondata-mod en zet ik de SRI gewoon weer te koop.
Anyway, met een groepje weer naar Rica v.d. zomer klinkt goed, ben ik wel voor in! 8)