Page 1 of 2
Vermogen Test Civic Type R 2002 (TypitalianR)
Posted: Sun Mar 28, 2010 5:18 pm
by TypitalianR
Ik had een opdracht op school "vermogentestbank"
En toen dacht ik waarom niet mijn eigen auto erop zetten.
(Mijn Type R is nog helemaal standaard)
Foto spreekt voor zich !!

Posted: Sun Mar 28, 2010 6:25 pm
by Gaskleppie
Wat was de opdracht dan?
Geef maar eens een presentatie over wat je geleerd hebt. Wat staat hier allemaal? Leg maar uit!
Posted: Sun Mar 28, 2010 6:31 pm
by donkeykong
lachen kan ik die van mij een keer langs brengen voor een test?

Posted: Sun Mar 28, 2010 6:53 pm
by TypitalianR
haha..... uitleggen. Zalk wel ff snel doen....
Zwarte lijn is het Vermogen van het motorblok in KW (kilowatts)
Rode lijn is het koppel bij een bepaald toerental in Nm ( Newtonmeter)
De grote piek wat je ziet is de inslag van het V-tec moment. Daar bij heb ik ook het meeste koppel en vermogen!
Topmetingen
146 KW = +/- 200PK op de motor. 121Kw op de wielen. ( +/- 170 PK )
179Nm koppel. bij 6334 RPM (toeren)
By the way.. Toets gehaald

Posted: Sun Mar 28, 2010 7:28 pm
by vtec vince
wel jammer dat het koppel in het vtec gebied alleen maar afneemt , terwijl het vermogen toeneemt
Posted: Sun Mar 28, 2010 7:40 pm
by Benjdmin
Strange, I had a shitload more drag...
Posted: Sun Mar 28, 2010 7:51 pm
by TypitalianR
vtec vince wrote:wel jammer dat het koppel in het vtec gebied alleen maar afneemt , terwijl het vermogen toeneemt
Klopt ja..
Maar moet wel zeggen. De leraar die deed de test. Hij zat in de auto.
Hij vertelde op het einde ook dat hij de auto niet in zijn toerenbegrenzer wilde laten gaan ivm kans op schudden van het blok, waardoor mijn velgen misschien de rollen bij de voorbanden konden raken.
Dus zoals je ziet op de test. Is het testen gestopt bij de 8334rpm.
Terwijl het nog 400rpm's verder kon gaan. !
Top was trouwens 252 KM/u dat dan weer wel. Maargoed dat is dan zonder lucht en wegdek weerstand,
Hier hebben jullie een filmpje van het gebeuren....
http://www.youtube.com/watch?v=2vois7VS1_M
Posted: Sun Mar 28, 2010 8:02 pm
by vtec vince
Toen de mijne op de bank stond is hij niet eens in de 5 versnelling geweest!
En ook niet de toerenbegrenzer gegaan.
Posted: Sun Mar 28, 2010 8:59 pm
by Gangaran
Blijkbaar heb je de test in de 6e versnelling gedaan. Ik zou het eerder in de 4de doen.
Maar wel mooie cijfers voor een standaard EP3.
Posted: Mon Mar 29, 2010 11:49 am
by TypitalianR
Ja klopt in de 6 gedaan !
Posted: Mon Mar 29, 2010 11:53 am
by Jo&
Wat maakt het uit in welke versnelling het gedaan wordt?
Posted: Mon Mar 29, 2010 12:15 pm
by slydawg
Toerenbegrenzer zit standaard op 8250 rpm, bank en rpm op de teller wijken af.
Goede waardes voor een stock ctr!
Posted: Mon Mar 29, 2010 12:18 pm
by slydawg
vtec vince wrote:wel jammer dat het koppel in het vtec gebied alleen maar afneemt , terwijl het vermogen toeneemt
Heeft allemaal te maken met de stock afstellingen, kpro erop en is ineens een ander verhaal.
Misschien dat de school een kpro sponsert voor een vervolg test :twisted:
Posted: Mon Mar 29, 2010 1:11 pm
by TypitalianR
slydawg wrote:vtec vince wrote:wel jammer dat het koppel in het vtec gebied alleen maar afneemt , terwijl het vermogen toeneemt
Heeft allemaal te maken met de stock afstellingen, kpro erop en is ineens een ander verhaal.
Misschien dat de school een kpro sponsert voor een vervolg test :twisted:
Hahahha,,, :lol: als dat nou eens kon he !!!! :wink:
Posted: Mon Mar 29, 2010 2:05 pm
by iVTEC-fab
146.7 kw/h = 198 pk (geen 200 :razz: ) het zit 'm in de details he
Posted: Tue Mar 30, 2010 7:54 am
by Sinister
Als je toch wilt mierenneuken, is het 199.5 want het is * 1.36 ongeveer.
Posted: Tue Mar 30, 2010 8:26 am
by micronsil
146.7 KW
is
196.64879356619096 hp
om exact te zijn :P
Posted: Tue Mar 30, 2010 8:27 am
by micronsil
Jo& wrote:Wat maakt het uit in welke versnelling het gedaan wordt?
Max vermogen / koppel word op een turbo auto ind e 3e versnelling bereikt.
Op een N / A blok zit dat in de 4e versnelling als ik het niet verkeerd heb.
Ik zoek het nog ff op
Posted: Tue Mar 30, 2010 9:47 am
by DC2TYPER
Max vermogen / koppel word op een turbo auto ind e 3e versnelling bereikt.
Op een N / A blok zit dat in de 4e versnelling als ik het niet verkeerd heb.
Ik zoek het nog ff op
Waaraan liggen deze verschillen dan ?
micronsil wrote:146.7 KW
is
196.64879356619096 hp
om exact te zijn :P
Kilowatts to Horsepower
Kilowatts: 146.7 Kw
Horsepower: 196.73 HP
Posted: Tue Mar 30, 2010 11:27 am
by Benjdmin
146.7 KW is 199.5 metric HP!
