Page 1 of 2

Stationair geluid ATR - H22A7

Posted: Sat Mar 20, 2010 5:13 pm
by Dirk V
Wanneer ik lekker een eindje gereden heb lijkt mijn blokkie in stationair lichtjes te ratelen/tikken en ik kan er tot op heden niet achter komen wat het is of dat het überhaupt wel iets is. Dit doet het blokkie eigenlijk altijd al maar ik wil gewoon eens weten wat het is.

Heeft iemand een idee of kan iemand ff snel een filmpje regelen hoe een soepel lopende H22a hoort te klinken?

Posted: Sat Mar 20, 2010 5:22 pm
by Gaskleppie
Was dat bij de ATR niet een achilleshiel? En dan bedoel ik de distr riem spanner?

Posted: Sat Mar 20, 2010 5:23 pm
by ee8
spanner heb ik ook wel eens wat over gehoord...

Posted: Sat Mar 20, 2010 5:31 pm
by Dirk V
Gaskleppie wrote:Was dat bij de ATR niet een achilleshiel? En dan bedoel ik de distr riem spanner?


Die is door de vorige eigenaar al eens vervangen dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Het lijkt echt bij het blok (en misschien het uitlaatspruitstuk) vandaan te komen.

Posted: Sat Mar 20, 2010 5:35 pm
by ee8
zo'n motor heeft toch balansassen?

Posted: Sat Mar 20, 2010 5:37 pm
by Gaskleppie
Yep,
Nou moet ik zeggen dat er meer accord's geweest zijn waar men jaren aan het zoeken geweest is waar een rammel vandaan kwam zonder het ooit te vinden. Niemand kon het vinden..

Posted: Sat Mar 20, 2010 5:38 pm
by Dirk V
ee8 wrote:zo'n motor heeft toch balansassen?


Ik neem aan van wel, maar zou hier dan sprake kunnen zijn van onbalans waardoor de boel meer geluid maakt? En kan dit eenvoudig verholpen worden?

Posted: Sat Mar 20, 2010 6:11 pm
by ee8
we hebben op de zaak wel es balansas-motoren die herrie maken, dan staat de riem van de balansassen te slap.....

Posted: Sat Mar 20, 2010 7:39 pm
by LCR
Gaskleppie wrote:Was dat bij de ATR niet een achilleshiel? En dan bedoel ik de distr riem spanner?


H23 conversie 8)

Posted: Sat Mar 20, 2010 7:56 pm
by Jo&
Als de vorige eigenaar de distributie gedaan heeft kan het zijn dat hij bespaard heeft op een spanner.
Kunnen ook de injectoren zijn die tikken, maar dat is een heel constant geluid.

Posted: Sun Mar 21, 2010 2:02 pm
by BugsM
Jo& wrote:Als de vorige eigenaar de distributie gedaan heeft kan het zijn dat hij bespaard heeft op een spanner.
Kunnen ook de injectoren zijn die tikken, maar dat is een heel constant geluid.


Staat toch dat vorige eigenaar die vervangen heeft?

Kan altijd nog steeds het probleem zijn, dat wel...

Posted: Sun Mar 21, 2010 4:40 pm
by Gaskleppie
Volgens mij hebben de balans assen ook een andere spanner dan de distr riem.

Posted: Sun Mar 21, 2010 4:53 pm
by ee8

Posted: Sun Mar 21, 2010 6:49 pm
by LCR
Ik heb het hele meuk als spare...mocht je wat willen uittesten mag je ff pm-en.

Posted: Sun Mar 21, 2010 9:55 pm
by BugsM
Bij mij was ook die spanner stuk. Denk dat elke h22a7 aan de beurt komt...

Posted: Sun Mar 21, 2010 10:21 pm
by Jan Visser
LCR wrote:
Gaskleppie wrote:Was dat bij de ATR niet een achilleshiel? En dan bedoel ik de distr riem spanner?


H23 conversie 8)


Precies........ben je gelijk van het hele gezijk af. Tegelijk de balansassen los koppelen en weer een probleem minder.

Ik heb het ook gedaan en het stelt geen ene reet voor.

Posted: Mon Mar 22, 2010 7:07 am
by Dirk V
Jo& wrote:Als de vorige eigenaar de distributie gedaan heeft kan het zijn dat hij bespaard heeft op een spanner.
Kunnen ook de injectoren zijn die tikken, maar dat is een heel constant geluid.


Nee, de oude spanner + bon heb ik nog. De oude eigenaar is er wel zuinig op geweest.

injectoren die tikken? nu wordt het inderdaad wat moeilijker.
Ik zal vanmiddag het blokkie maar weer eens nader aan een gehoortest onderwerpen.

Posted: Wed Mar 24, 2010 2:31 am
by IvoG
Kom maar een keer bij mij langs, dan kan ik luisteren...

Posted: Thu Mar 25, 2010 6:23 pm
by Dirk V
IvoG wrote:Kom maar een keer bij mij langs, dan kan ik luisteren...


Dat is misschien niet eens zo´n slecht idee. Een keer een oordeel van een mede ATR-eigenaar.

Posted: Thu Mar 25, 2010 9:19 pm
by LCR
Ik den kdat dat het beste is.
Ik had het ook in het begin toen ik de ATR gekocht had. Dat machientje klinkt als een tractor in de lage toeren en een beest in de hoge toeren..vooral 8500rpm en hoger