Page 1 of 1

Mijn ITR project

Posted: Fri Mar 19, 2010 4:49 pm
by Total Car Concept
Ik had mijn project al eerder op het forum willen zetten, maar was er te druk mee bezig omdat ik de auto af wou hebben voor de time-attack.
Maargoed, bij deze dus:

Ik heb vroeger met een civic B16a2 turbo gereden en wou nu weer eens lekker NA gaan rijden.
Heb gekozen om een hoge compressie motor te bouwen en geprobeerd om alle onderdelen in de motor zo licht mogelijk te houden.
Heb o.a. de volgende onderdelen gebruikt:

CP-zuigers 12,5:1
Carrillo Pro-A drijfstangen
Krukas bewerkt
Buddyclub Spec 4 nokkenassen
Supertech klepveren en schotels
Ferrea competition plus kleppen
Edelbrock performer X intake
65mm gasklep


Image


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Nu alleen nog een andere uitlaat, air-intake en de nokkenassen nog even goed op tijd zetten en dan kan die verder worden afgesteld op de bank.
Dyno sheet volgt nog. Hoop op een 230 - 240 PK.

Posted: Fri Mar 19, 2010 4:54 pm
by LCR
WOW, dat's niet niks......!

Posted: Fri Mar 19, 2010 5:02 pm
by Martin.O
hoe was het olieverbruik op time attack richard ?

Posted: Fri Mar 19, 2010 5:07 pm
by Total Car Concept
Tot nu toe staat de olie nog steeds op peil.
Heb nu bijna 1100km gereden met de motor.
Dus dat ziet er allemaal goed uit.

Had alleen problemen met de carterontluchting, daar gooide de motor wel aardig wat olie uit.
Had de pluggen achterin het blok gebruikt als extra ontluchting, maar nog geen retour gemaakt.
Heb deze nu weer even afgesloten.
Heb er een goede catch-tank voor besteld waar ik ook een retour in kan maken.

Posted: Mon Mar 22, 2010 9:35 pm
by Moonrock240
Mooie setup!!!

klein vraagje: in je Moroso carterpan heb je een schroef (boven de laatste 'o' van 'Moroso'.

Is dit voor een olietemperatuursensor te plaatsen?
Is de inhoud van de carterpan groter dan een OEM-carterpan, of zit het verschil enkel in de tussenschotten?

Bedankt alvast en laat de resultaten weten! :wink:

Posted: Mon Mar 22, 2010 9:59 pm
by Gaskleppie
Die plug aan de voorkant is voor een eventuele turbo retour. Er zit aan de achterkant ook zo'n plug die idd voor een sensor is.

Voor het circuit zou je echter beter een hogere versie pan kunnen nemen van morosso en dat is de pan met grotere inhoud en met trap doors.
Die heb ik zelf genomen ;)

Posted: Tue Mar 23, 2010 4:25 pm
by LCR
[quote="Gaskleppie"]Die plug aan de voorkant is voor een eventuele turbo retour. Er zit aan de achterkant ook zo'n plug die idd voor een sensor is.

Voor het circuit zou je echter beter een hogere versie pan kunnen nemen van morosso en dat is de pan met grotere inhoud en met trap doors.
Die heb ik zelf genomen ]

X2

Posted: Tue Mar 23, 2010 4:31 pm
by Spons
Ben heel erg benieuwd hoe dit gaat klinken :P

Posted: Tue Mar 23, 2010 5:12 pm
by LCR
hmmm. er is een youtube filmpje van de ITR..ergens

Posted: Tue Mar 23, 2010 6:14 pm
by boikel
[quote="Gaskleppie"]Die plug aan de voorkant is voor een eventuele turbo retour. Er zit aan de achterkant ook zo'n plug die idd voor een sensor is.

Voor het circuit zou je echter beter een hogere versie pan kunnen nemen van morosso en dat is de pan met grotere inhoud en met trap doors.
Die heb ik zelf genomen ]

Past deze met een Hytech header? Hoor van verschillende mensen dat dit problemen kan geven.

Posted: Tue Mar 23, 2010 6:45 pm
by Gaskleppie
Die past gewoon. Je moet alleen net als bij alle andere pannen de brace verbouwen om een Hytech te laten passen.