Page 1 of 1

Toerental bij uitbollen.

Posted: Thu Mar 18, 2010 11:33 am
by magnificent_one
Ik heb nog eens een vraagje, ik heb sinds een aantal weken een nieuwe inlaatcollector. (Dankzij APE garage :) )
Maar wat me is opgevallen is dat wanneer ik gas los en in vrij zet, om bijvoorbeeld uit te bollen naar een rood licht, mijn toerental eerst mooi naar ongeveer 750rpm gaat maar dan direct terug naar +/-1500rpm schiet. Daar blijft hij ook op draaien zolang ik niet volledig stil sta. Vanaf dat ik stil sta zakt hij ook direct terug naar stationair (700-750rpm).

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? Er zijn er nog niet echt veel met een IM swap op een ep dus echt vergelijken gaat moeilijk.

Posted: Thu Mar 18, 2010 12:56 pm
by Gaskleppie
Moving idle heet dat. Met andere woorden: Een hoger toerental zolang je nog rijdt. Het kan idd zijn dat door andere onderdelen dit soort dingen sterker naar boven komen. Niks aan doen, niks aan de hand...

Posted: Thu Mar 18, 2010 5:31 pm
by donkeykong
meestal gebeurt dit bij een koude motor om hem op te warmen, het zou inderdaad kunnen komen omdat je aanpassingen doet en de ecu daar niet mee om kan gaan, of sensors die andere waardes aangeven etc..

Posted: Thu Mar 18, 2010 6:16 pm
by magnificent_one
Bedankt al voor de snelle antwoorden :D
Dacht wel dat het geen kwaad kan maar het viel me op na de swap. En je weet natuurlijk nooit dat het kwaad kan :o ops:
Kan de "moving idle" aangepast worden bij het afstellen kan hier niets aan gewijzigd worden?

Posted: Thu Mar 18, 2010 7:38 pm
by Gaskleppie
Meestal kan moving idle wel aangepast worden...

Posted: Fri Mar 19, 2010 12:36 pm
by magnificent_one
bedankt voor de hulp :D

Posted: Sat Mar 20, 2010 7:32 pm
by Guest
heb ik ook al hele tijd sinds mn probleem, 1500 blijft ie hangen, en als ik stilsta nog ff en dan zakt ie ineens naar 1000-900rpm

Posted: Sat Mar 20, 2010 11:39 pm
by Gaskleppie
Dat is geen probleem, maar een standaard iets in de programmatuur wat normaal niet opvalt, maar met bepaalde upgrades meer naar voren komt.