Foto van snelheidslimietovertredende auto weggehaald

Vragen, klachten en/of opmerking mbt ons forum, meld het hier.
Tha Bla
Posts: 351
Joined: Thu Apr 03, 2008 10:19 pm

Post by Tha Bla »

Hmmm Aardig lege A9 :)
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

Tha Bla wrote:Hmmm Aardig lege A9 :)


Waar is die foto nou?? Zie hem niet meer...
Tha Bla
Posts: 351
Joined: Thu Apr 03, 2008 10:19 pm

Post by Tha Bla »

Miss mag het niet op het forum worden geshowd hoe hard de auto kan ;)
Maar dat weet ik niet.

Groeten MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ik heb er niets mee gedaan. Waarschijnlijk verwijderd door een andere moderator.

Overigens vind ik, dat wanneer iemand zelf een foto maakt dat hij/zij ver over de 200 rijd, dat dit zeker als onverantwoordelijk mag worden geclassificeerd.
Sowieso het rijden van een dergelijke snelheid waar dit niet toegestaan is, is geheel onverantwoord.

Als club nemen we de verantwoordelijkheid om deze foto weg te halen om uitlokking van onverantwoord rijgedrag te voorkomen.
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

Ja dat vind ik ook, daarom heeft m'n vriendin de foto gemaakt :D
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Jo& wrote:Ik heb er niets mee gedaan. Waarschijnlijk verwijderd door een andere moderator.

Overigens vind ik, dat wanneer iemand zelf een foto maakt dat hij/zij ver over de 200 rijd, dat dit zeker als onverantwoordelijk mag worden geclassificeerd.
Sowieso het rijden van een dergelijke snelheid waar dit niet toegestaan is, is geheel onverantwoord.

Als club nemen we de verantwoordelijkheid om deze foto weg te halen om uitlokking van onverantwoord rijgedrag te voorkomen.


Hoe weet het forum dan dat de snelheid is gereden waar het niet is toegestaan?
Onverantwoord volgens wie? Volgens de wet, het forum?
Onverantwoord is imo als je op een drukke snel/weg het overige verkeer, dat zich aan de op dat moment geldende snelheids limiet houd, voorbij gaat met een snelheidsverschil vanaf 40-50km/h en hoger.
Als ik in Duitsland rij op een snelweg zonder limiet pas ik me snelheid ook aan het overige verkeer, is er geen verkeer gaat natuurlijk de snelheid omhoog. Is het nu niet onverantwoord omdat het volgens de wet mag?

Een filmpje met straatracen enz snap ik helemaal en daar zal ik ook niets over zeggen, maar een foto van bv een km teller die op xxxkm/h staat.. :roll:
Ben er zeker van dat vrijwel niemand hier zich netjes aan de snelheid houdt anders kunnen we net zo goed in een smart of wat dan ook gaan rijden.
Moet ook zeggen dat iedereen van de club/forum die ik heb ontmoet en mee heb gereden heel verantwoord rijden.

Als iemand op een rollenbank is kan die ook de topsnelheid testen en een foto maken daarvan, is dat onverantwoord?
Als je deze foto ziet hoe kan je beoordelen als dit onverantwoord is geweest?

Image

Maar goed, als dit soort foto's verboden zijn op het forum mag ie uiteraard verwijderd worden.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Soms word ik er een beetje heel erg moe van hoe kleinzielig we op dit forum zijn. Zoals M aangeeft zeg ik ook niets over filmpjes van straat racen, daar kan ik nog achter staan maar een simpele foto van een km teller (ik heb hem overigens niet gezien) eraf gooien gaat me te ver.

Helemaal omdat er geen reden voor gegeven wordt en de foto blijkbaar opeens verdwenen is.
Verder ben ik ook met alles eens wat hierboven geschreven wordt.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

slydawg wrote:Als iemand op een rollenbank is kan die ook de topsnelheid testen en een foto maken daarvan, is dat onverantwoord?
Als je deze foto ziet hoe kan je beoordelen als dit onverantwoord is geweest?

Image

De kans is in ieder geval klein dat de foto op een rollenbank is gemaakt want daar staan geen bomen :D
Maar vind ook dat de braafheid hier soms wat minder mag, maar weet van mijn eigen forum dat het soms lastig is de grens te trekken.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

mr. X wrote:Soms word ik er een beetje heel erg moe van hoe kleinzielig we op dit forum zijn. Zoals M aangeeft zeg ik ook niets over filmpjes van straat racen, daar kan ik nog achter staan maar een simpele foto van een km teller (ik heb hem overigens niet gezien) eraf gooien gaat me te ver.

Helemaal omdat er geen reden voor gegeven wordt en de foto blijkbaar opeens verdwenen is.
Verder ben ik ook met alles eens wat hierboven geschreven wordt.


Zo hard reed hij niet, ik wilde eerst posten dan hij vergeten was te schakelen naar 6. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Ik heb de foto weggehaald.

Ik kom er nu pas achter dat mijn uitleg daarbij niet gepost is, ik zat op werk en heb verzuimd te checken of het inderdaad geplaatst was. Daarna is het mij geheel ontschoten tot nu.

Ik heb de foto weggehaald omdat daar een auto te zien was die veels te hard reed (200+ als ik me goed herinner) volgens de nederlandse wet op een nederlandse snelweg waar men maar 120 km/u mag (duidelijk aan de hectometerpalen te herkennen, snelwegnr. en ontbrekende 100km aanduiding wijzen op 120km snelweg). Volgens de wet zou dat omschreven kunnen worden als racen op straat, en volgens onze regels mag daar niet over gepost worden op onze site.

Ik ben niet roomser dan de paus, rij ook wel eens harder dan toegestaan, en of het nou veilig was, verantwoord was, of prima kon zal ik maar in het midden laten. Maar ik kom niet op dit forum daarover opscheppen door een foto te plaatsen.

Als iemand zo'n foto wil maken en op hun eigen website wil plaatsen, dan is dat hun recht. Op dit forum bepaalt het clubbestuur wat wij wel en niet als club willen uitdragen en verantwoordleijk voor wilen zijn, en dit soort uitingen is daar zeker geen onderdeel van.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Dit topic is afgesplitst om het foto topic schoon te houden van deze discussie, alle andere commentaar hierover in het huidige foto-topic zal verwijderd worden. Dus als je er iets over wil zeggen of vragen dan vooral hier en niet daar.
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

ben nu wel benieuwd naar die foto eigenlijk....
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

We vinden dat een dergelijke foto mogelijk rij gedrag uitlokt wat onverantwoord en ongewenst zou kunnen zijn.

Wij nemen vinden het derhalve onze verantwoordelijkheid om niet de gelegenheid te bieden aan een dergelijke situatie.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Jo& wrote:We vinden dat een dergelijke foto mogelijk rij gedrag uitlokt wat onverantwoord en ongewenst zou kunnen zijn.

Wij nemen vinden het derhalve onze verantwoordelijkheid om niet de gelegenheid te bieden aan een dergelijke situatie.


Sorry, geen aanval op jouw post Jo maar werkelijk :lol:

"GAST!, ik zie nu een foto van een auto die 250 km/h op een Nederlandse snelweg rijdt. Fack! Dat wil ik ook! Nee, beter nog IK SPRING NU IN DE AUTO EN GA ONVERANTWOORD DOOR DE BEBOUWDE KOM RIJDEN TIJDENS SPITSUUR, GA DAARNA DE SNELWEG OP EN PROBEER MEZELF EN ANDERE DOOD TE RIJDEN."

Sorry hoor, dit gaat er bij mij gewoon echt niet in.
Gelukkig is het mijn forum niet en mogen jullie doen en laten wat jullie willen maar de achterliggende gedachte vind ik heeeeel ver gezocht voor een foto. Bij een filmpje kan ik het overigens wel begrijpen.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Uit mijn oogpunt:
Er is geen filmpje of foto op deze wereld te vinden waardoor ik anders zou gaan rijden dan ik doe. Ik rij vrijwel altijd te hard wanneer ik denk dat het kan, ik rij nooit roekeloos. binnen bebouwde kommen rijdt ik altijd 30. (drempels :wink: ... en de spelende kinderen natuuuurrrlijk )
in bekende bochten geef ik altijd wat gas bij.. go go RRRRrrrr :wink:

Uit het oogpunt van een organisatie:
kan ik het volkomen begrijpen. Als je verantwoording van een organisatie/bedrijf draagt waaraan andere mensen verbonden zijn kan en mag je nooit geen aansporingen of verleidingen geven tot.. je kan immers nooit je eigen plaatsen in de belevenis van een ander.. er hoeft er maar 1 bij te zitten..

voorbeeld: TT Assen, politie controles rondom Assen verviervoudigen op de snelwegen en polder wegen, omdat er dan altijd van die motorrijders zijn die denken dat ze net zo goed kunnen rijden als #46 (Rossi :wink: )
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Gaskleppie wrote:Van mij mag je stoppen met dat weghalen...
Als er echt wat engs op staat mag je altijd ingrijpen maar dit gaat nergens over.

Van jou heb ik ook nog wel wat beelden op mn netvlies staan die ook verre van door de beugel kon. Zo heilig ben je zelf dus ook helemaal niet.
Inhaal actie ergens in Belgie op een binnenweg die je maar net haalde? Gaat er al een belletje rinkelen?


Ik heb hierboven al aangegeven dat ik niet roomser ben dan de paus. Ik ga er alleen niet over opscheppen op een clubforum, tegen de daar geldende regels in.

En of ik iets weghaal of niet is aan mij en mijn medemoderators, volgens de regels. Ik had ook gevraagd om vooral niet in dat topic verder te gaan met de discussie, vandaar dat ik ook jouw commentaar hierheen heb verplaatst (zo goed als dat kan met de mogelijkheden die ik heb).

En er is geen reden om op de man te gaan spelen Frank, wat ik heb weggehaald is niet gebaseerd op de poster (die ik mogelijk niet eens in het echt zou kunnen herkennen van zijn forumnaam) maar op de inhoud.
Wat jij van mijn rijgedrag op de weg hebt gezien hoefde niet naar boven gebracht te worden om jouw punt te maken, we kennen elkaar al lang en hebben over en weer het nodige meegemaakt om zo'n commentaar te maken.

Maar ik ben niet boos hoor, had het alleen niet van jou verwacht.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Nogmaals, het gaat niet om wat de doorsnee lezer van dit forum vindt of denkt over hard rijden en verantwoordelijk handelen, het gaat erom dat de club door andere partijen (overheden, mogelijke partners / sponsors, noem maar op) mogelijk geassocieerd kan worden met onverantwoord gedrag. Daar moeten de moderators en het bestuur voor waken.

Ik vond de foto persoonlijk niet wereldschokkend, de techniek was redelijk goed en de compositie was OK. Maar ik handelde uit het oogpunt van het bovenstaande.
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

zucht.....

tis een freakin foto, come on.......
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

Wat mijn foto allemaal teweeg brengt... *zucht*
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Kan er eigenlijk alleen maar om lachen :p
Locked