Time Attack-Autostreetpower Zandvoort [ zondag 14-mrt-2010]

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik heb dit jaar ook maar een beetje lopen klooien met mn foto toestel:
Niet geweldig, maar toch..
http://picasaweb.google.com/Frank.typeR ... voort2010#

Image

Image

Image

Image

Image

Image
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Ik vraag me af hoe men zoveel rondes kan volgaan of ligt het aan mij.
Bij mij was 1 ronde opwarmen en knallen en dan is het over...banden smeert en remmen trillen.....
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Marsnel wrote: Lijkt me best wel gewaagd om met 1-ronde half opgewarmde semi's vol het scheivlak in te vliegen :o .


Dat zeg je nog netjes. Er reed om 16:45h iemand met vrijrijden mee die de gebruiksaanwijzing van de sliks/semi's niet wist blijkbaar. Blokkerde eerst vier banden aan het einde van het rechte stuk waardoor we niets meer zagen op de baan van de rook. En bij het scheivlak kwamen we hem weer tegen echter dit keer stond hij in de grindbak
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dan had je je banden te hard staan. Welke druk had je toen je de pits koud uit reed? Welke druk had je toen je net weer in de pit stond?

Als je na 1 rondje al smerende banden had heb je ze echt veel te hard staan.

Qua remmen heb ik ook wel eens gehad dat ze de hele dag trilden. Echt niet lekker maar ik heb het mn pret niet laten drukken. In dat filmpje wat ik je heb laten zien hoor je mn remmen ook klapperen als een dolle.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Ik had mijn banden 0.1bar lager staan.
Het was ongeveer even warm/koud als de vorige zaterdag tijdens vrijrijden...en het was net ok.
F.U.K.....had nog lager moeten zetten dan. Ach ja, ik kom net bijkijken en zo leert je ervan.
Ik heb mijn pret ook niet laten drukken. Gewoon verstand op nul en gaan......totdat ik ECHT last kreeg.
Bij Scheivlak bijna eraf gedendert....natte broek situatie daaro :-? en toen alleen maar toermode.

Met lekkende Moroso toch maar 200ml olie verbruikt.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Bij Scheivlak bijna eraf gedendert...


En dat is nou juist helemaal niet nodig. Met een beetje helder denken kom je een stuk verder. 0,1bar onder standaard druk is veel te hoog. Als je weet dat wij er zo maar 0,6 bar bij rijden als ze heet worden weet je ook dat je dan dik boven de 3 bar gezeten hebt.
Zonde van je rondetijden, zonde van je banden (die zijn nu in het midden veel te veel versleten cq verbrand), gevaarlijk voor je zelf, maar ook voor andere die hun auto graag heel willen houden en niet van de baan gekegeld willen worden die zn verstand op 0 heeft gezet....
Beetje jammer..
Die andere gozer met die JDM ITR is er ook zo een.. Nergens voor nodig..
Dirk V
Posts: 364
Joined: Mon Sep 21, 2009 5:42 pm

Post by Dirk V »

Image

Als ik zulke plaatjes te zien krijg ben ik gewoon apetrots dat ik er ook eentje bezit! :D
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

:D
Daarvoor heb ik het gedaan!!! ATR POWER :japan: .....NO SHIT!!
Kijk wat voor auto die allemaal kan hebben (mij buitengelaten 8) )

Volgend keer weer en dan moet ie NOG beter gaan.
Er moet nog wat dingetjes met het onderstel en remmerij gebeuren wil ik nog sneller Scheivlak/bos uit uitkomen. Verder kan je hem gewoon zo laten........
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

wat voor een druk word nou precies aangeraden (bedrijfsdruk)? ik neem aan dat dit per type band / tempratuur verschilt

ben afgelopen zondag ook voor het eerst het circuit op geweest maar moet bekennen dat ik mij vooraf niet echt bezig heb gehouden met de bandenspanning.. maargoed daar was mn rijstijl ook na
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

LCR wrote:
Met lekkende Moroso toch maar 200ml olie verbruikt.


met olielek op circuit rijden? zal wel zweten geweest zijn hoop ik....

wat bandenspanning aangaat, op de slalom stijgt de druk in 1 rondje van ongeveer een minuut 6 tiende bar. we rijden meestal met een warme spanning van rond de 0.9 bar. harder is echt kut, ding heeft 0,0 grip dan.

13inch michelin slicks btw.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Nee...echt lekkende Moroso. Staat bekend om...maar vond moeilijk een baffle voor de H22.
Al 2 keer proberen te fixen. Moet even de maker mailen/bellen.
Hoorde iemand zeggen dat je op circuit gewoon 0.1bar lager moet zetten.
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

LCR wrote:Nee...echt lekkende Moroso. Staat bekend om...maar vond moeilijk een baffle voor de H22.
Al 2 keer proberen te fixen. Moet even de maker mailen/bellen.
Hoorde iemand zeggen dat je op circuit gewoon 0.1bar lager moet zetten.


1 tiende lager is echt veel te hard, temperatuur stijgt snel en je druk dan dus ook. sta er zelf soms van te kijken nog hoe hard dat gaat.....zelfs bij een paar graden buitentemperatuur steeg de druk in mijn michelins 6 tienden na 1 rondje slalom....

wat die oliepan betreft, met lekkende pan circuit op waar andere ook rijden vind ik niet zo slim......
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Hij druppelt......mss 5 druppels in een avond. Moet kunnen.
Als je daar uitglijdt....sorry :wink: .
































Nee, maar het olie druppelt er niet uit ofzo hoor. Alleen als ie warm is een paar druppels binnen 10 uurtjes. Of zal ik dat zweten noemen...
Chimera
Posts: 125
Joined: Wed Jun 18, 2008 8:45 pm

Post by Chimera »

Image

Jeffrey Fly was ook aanwezig op Automaxx Streetpower en heeft ons weer een zeer mooie fotoshoot afgeleverd. Deze is te vinden op http://www.RPMonline.nl. Daarnaast heeft hij ook een mooi artikel geschreven over de Toyo Tires Shootout.

Image

Image

Image
Dirk V
Posts: 364
Joined: Mon Sep 21, 2009 5:42 pm

Post by Dirk V »

LCR wrote: :D
Daarvoor heb ik het gedaan!!! ATR POWER :japan: .....NO SHIT!!
Kijk wat voor auto die allemaal kan hebben (mij buitengelaten 8) )

Volgend keer weer en dan moet ie NOG beter gaan.
Er moet nog wat dingetjes met het onderstel en remmerij gebeuren wil ik nog sneller Scheivlak/bos uit uitkomen. Verder kan je hem gewoon zo laten........


Ik heb het al eerder gezegd maar het was echt een schitterend gezicht om jou over het circuit te zien rijden. het bochtenwerk was :clap
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

LCR wrote:Hij druppelt......mss 5 druppels in een avond. Moet kunnen.
Als je daar uitglijdt....sorry :wink: ..


hier sta jij ook op :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=X7W2BZnx ... r_embedded
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

"FUELSAVE-MODE" :stoer:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

wat voor een druk word nou precies aangeraden (bedrijfsdruk)? ik neem aan dat dit per type band / tempratuur verschilt


Die 0,9 van Niels is voor ons niet echt een realistische waarde. Hij heeft hele andere banden en hele andere eigenschappen nodig dan wij met onze semi's.

Als je een beginner bent en je weet niet wat de juiste druk is, probeer dan gewoon in warme toestand de normale banden spanning te halen. Dus als er bv 2,5 bar voor 2,2 bar achter voorgeschreven wordt moet je er voor zorgen dat ze dat NA een paar rondjes knallen ook op die druk staan.
Je moet er dan vooraf van uit gaat dat ze minimaal een halve bar gaan stijgen en dat je ze dus VOOR je de pits UIT rijd (In koude toestand dus) minimaal een halve bar onder die 2,5 en 2,2 bar staan.

Voor je dus de eerste keer de baan oprijd pak je je druk meter en laat je je banden minimaal een halve bar leeg lopen. Als je dan de pit weer inkomt meet je direct je spanning en brengt die desnoods weer terug naar de aanbevolen druk. Je zal zien dat je banden het dan een stuk langer uithouden zonder te gaan smeren en dat je langer stabieler kan knallen zonder dat het gevaarlijk wordt.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Top info.....Ik was eerlijk gezegd helemaal vergeten alles op te meten.
Eigenlijk was ik alles vergeten :lol: :lol:
Ik had ook een digitale temperatuur meter meegenomen om bepaalde onderdelen in de motorruimte op te meten...ook vergeten dus :o ops:
Onboardcamera vergeten aan te doen bij de warm-up. Bij de finale kon ik er niet meer bij de aan knop, omdat ik snel weg moest...zat al die tijd te klooien met de Harness en helm........ging als laatste de baan op...

Ach,toch heb ik me verschrikkelijk vermaakt 8)
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

LCR wrote:
Ach,toch heb ik me verschrikkelijk vermaakt 8)


En daar gaat het uiteindelijk om.
Locked