Page 1 of 1
Montage veerpootbrug (EP)
Posted: Mon Jan 04, 2010 4:28 pm
by CTR-Asch
Zijn er belangrijke dingen waarop ik moet letten bij het monteren van een veerpootbrug (voorboven)? Lijkt mij een simpel klusje maar misschien zie ik iets over het hoofd..
Posted: Mon Jan 04, 2010 5:00 pm
by Gangaran
Zorg in ieder geval dat je stuur "recht" staat.
Posted: Mon Jan 04, 2010 5:14 pm
by MLM
Gangaran wrote:Zorg in ieder geval dat je stuur "recht" staat.
Huh, waarom dan?
Volgens mij is het gewoon de oude eraf halen en de nieuwe erop
Posted: Mon Jan 04, 2010 5:21 pm
by mr. X
Ja ik snapte het ook niet. Heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.
Bij montage van de moeren is vast, vast. Je hoeft niet als een debiel aan die dingen te trekken. Zoveel kracht krijgen ze niet te verduren.
Posted: Mon Jan 04, 2010 6:02 pm
by slydawg
Veerpootbrug waar? Boven? Onder?
Kan niet veel fout gaan, auto op een vlakke ondergrond, niet opgekrikt en gaat goed komen.
Posted: Mon Jan 04, 2010 6:53 pm
by Gangaran
MLM wrote:Gangaran wrote:Zorg in ieder geval dat je stuur "recht" staat.
Huh, waarom dan?
Volgens mij is het gewoon de oude eraf halen en de nieuwe erop
Dat heb ik ooit een keer gehoord. Kan geen kwaad denk ik.
Posted: Mon Jan 04, 2010 9:59 pm
by Gaskleppie
En dat je zak leeg is!
Kan ook geen kwaad denk ik......

Posted: Tue Jan 05, 2010 12:49 am
by Keung
slydawg wrote:Veerpootbrug waar? Boven? Onder?
Kan niet veel fout gaan, auto op een vlakke ondergrond, niet opgekrikt en gaat goed komen.
Mijn gedachte is de veerpootbrug vastzetten terwijl de auto is opgekrikt.
Waneer de auto op de grond weer laat zakken, zal er meer stijfheid/spanning in de veerpootbrug ontstaan tussen de veerpootbevestigingen. :|
Posted: Tue Jan 05, 2010 7:22 am
by slydawg
Keung wrote:slydawg wrote:Veerpootbrug waar? Boven? Onder?
Kan niet veel fout gaan, auto op een vlakke ondergrond, niet opgekrikt en gaat goed komen.
Mijn gedachte is de veerpootbrug vastzetten terwijl de auto is opgekrikt.
Waneer de auto op de grond weer laat zakken, zal er meer stijfheid/spanning in de veerpootbrug ontstaan tussen de veerpootbevestigingen. :|
Mijn gedachte is juist dat je dat niet wil, behalve dat je veerpoten eronder uit donderen creeer je als je de veerpootbrug zo monteert spaningen die je niet zou hebbben als de auto gewoon op de grond staat.
Stond zelfs in de instructies van een van me veerpoot bruggen, 'make sure the vehicle is on a leveled surface'.
Posted: Tue Jan 05, 2010 3:25 pm
by CTR-Asch
slydawg wrote:Keung wrote:slydawg wrote:Veerpootbrug waar? Boven? Onder?
Kan niet veel fout gaan, auto op een vlakke ondergrond, niet opgekrikt en gaat goed komen.
Mijn gedachte is de veerpootbrug vastzetten terwijl de auto is opgekrikt.
Waneer de auto op de grond weer laat zakken, zal er meer stijfheid/spanning in de veerpootbrug ontstaan tussen de veerpootbevestigingen. :|
Mijn gedachte is juist dat je dat niet wil, behalve dat je veerpoten eronder uit donderen creeer je als je de veerpootbrug zo monteert spaningen die je niet zou hebbben als de auto gewoon op de grond staat.
Stond zelfs in de instructies van een van me veerpoot bruggen, 'make sure the vehicle is on a leveled surface'.
Bedankt iedereen, ik weet genoeg..
Opkrikken lijkt mij ook niet de bedoeling.
Posted: Tue Jan 05, 2010 10:58 pm
by MLM
[quote="Gaskleppie"]En dat je zak leeg is!
Kan ook geen kwaad denk ik......
]
Haha, maar welke zak dan?
Posted: Wed Jan 06, 2010 12:42 pm
by Roy
Van Sinterklaas!
Posted: Wed Jan 06, 2010 4:39 pm
by mr. X
g-unit wrote:Van Sinterklaas!
Ja welke dan, die heeft er ook twee! :lol: