F1 2010: Senna en Schumacher terug!

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

F1 2010: Senna en Schumacher terug!

Post by Dimer »

Ik ben al een tijdje gestopt met kijken naar de Formule 1, maar nu Schumacher zijn comeback gaat maken en er ook weer een Senna op het startveld te zien is, wordt het misschien wel weer aantrekkelijk :D

Image

Bruno Senna, de neef van de verongelukte Ayrton Senna. (Foto Reuters)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Inderdaad. Ik ben benieuwd, geloofde namelijk eerst die geruchten niet.

Denk maar niet dat Schumi gelijk naar de top rijdt, drie jaar uit een F1 auto is heel erg veel.

Eerst moest ik niets van hem weten want hij reed voor Ferrari, nu gaat hij voor Mercedes en moet ik wel een beetje voor de beste man juichen.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Ik was de afgelopen 2 seizoenen ook gestopt met F1 kijken.
Maar nu dat mijn cluppie ( ajax ) mij zo aan het teleurstellen is ga ik maar meer tijd in de F1 stoppen.
Schumi is ook nooit mijn favoriet geweest , ik vond montoya altijd wel lekker brutaal rijden.
Helaas rijd die er ook niet meer bij ...maar een nieuwe Senna lijkt me wel leuk!!
Wat was zijn oom toch een formidabele rijder :-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Ajax staat nu alweer 4-0 voor :D Ik ben niet echt teleurgesteld in Ajax. Twente en PSV geven gewoon niks weg! Anderlecht was wel echt drama...

Maar back on topic :D Ik ben nooit echt een Schumi fan geweest, maar ik vind het wel leuk dat hij terug is. Ik hoop dat de kleine Senna zijn naam eer gaat aandoen.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Er ligt wel een zware last op Bruno als hij nu al wordt vergeleken met Ayrton. Zijn naam is eigenlijk meer een nadeel denk ik. Ik hoop allessinds het beste voor hem.

Wat Shumi betreft. Nooit fan van geweest, zal het ook nooit worden. Maar ik denk wel dat hij van in het begin gaat kunnen erbij zijn. Als iemand het kan is hij het.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Ik denk ook niet dat schumi stil heeft gezeten in die drie jaar. Hij bleef actief bij Ferrari als adviseur, hij zal vast wel z'n rondjes hebben gereden. En hij is en blijft een topsporter!

Wat betreft de naam Senna, dat is inderdaad moeilijk voor hem. Hopelijk kan hij laten zien dat hij kan sturen.
Maus_aka_papachico
Posts: 268
Joined: Sun Aug 31, 2008 9:26 am

Post by Maus_aka_papachico »

Dimer wrote:tsja.... ik zeg TIEN TIEN TIEN TIEN TIEN! :lol:


14-1.. :mrgreen:

On topic:

Cool,.. Het word een mooi F1 seizoen.. :D
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Sjonge-jonge. Eerst stopt Raikkonen ermee omdat hij niet bij een fatsoenlijk team aan de bak kan komen, plukken ze die Shumi uit de mottenballen en proppen ze hem bij Mercedes. Ik had het eerder Raikkonen gegund om bij Mercedes aan de gang te gaan, die komt in vergelijking tot Shumacher maar net kijken. Als Shumi op zijn leeftijd nog wil racen kan hij ook bij diverse Le Mans teams terecht, daar is zijn race-carriére inmiddels ook begonnen.
Op die Bruno Senna rust een zware taak om de naam Senna niet te grabbel te gooien. In het geval van Damnon Hill en Jaques Villeneuve heeft het nog (net) goed uitgepakt, maar dan hebben we ook nog Nelsinho Piquet. En wat te denken van Nico Rosberg?

Ik ga echt met gemengde gevoelens naar het aankomende F1 seizoen kijken.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Dimer wrote:tsja.... ik zeg TIEN TIEN TIEN TIEN TIEN! :lol:

Als je dislectie heb lees je TIETEN TIETEN TIETEN TIETEN

Wat zeg ik nou, ik kan er niets aan doen, las dat echt... :o ops:
Maus_aka_papachico
Posts: 268
Joined: Sun Aug 31, 2008 9:26 am

Post by Maus_aka_papachico »

Jo& wrote:
Dimer wrote:tsja.... ik zeg TIEN TIEN TIEN TIEN TIEN! :lol:

Als je dislectie heb lees je TIETEN TIETEN TIETEN TIETEN

Wat zeg ik nou, ik kan er niets aan doen, las dat echt... :o ops:


:clap
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Jo& wrote:
Dimer wrote:tsja.... ik zeg TIEN TIEN TIEN TIEN TIEN! :lol:

Als je dislectie heb lees je TIETEN TIETEN TIETEN TIETEN

Wat zeg ik nou, ik kan er niets aan doen, las dat echt... :o ops:


Volgens mij ligt dat niet aan dyslexie maar denk je gewoon veel aan tieten hahaha :)
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Eén van de beste rijders alle tijden komt terug, mooi toch! Ik hou wel van comeback verhalen a la Armstrong.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Ik denk dat Senna er wel mee om weet te gaan.
Die jongen raced al heel wat jaartjes...Hij werd natuurlijk vanaf het begin al in verband gebracht met zijn oom.
En hij komt ook niet zomaar in een F1 auto terrecht, zal echt wel goed kunnen rijden!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Post by Tenck »

HondArd wrote:Sjonge-jonge. Eerst stopt Raikkonen ermee omdat hij niet bij een fatsoenlijk team aan de bak kan komen, plukken ze die Shumi uit de mottenballen en proppen ze hem bij Mercedes.


Schumacher is sinds zijn tijd bij Benetton (1991) al dikke vriendjes met Ross Brawn, en ze gingen tegelijk naar Ferrari in 1996. Ik vind het dus niet zo vreemd dat Schumi bij Mercedes terecht komt.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

HondArd wrote:Sjonge-jonge. Eerst stopt Raikkonen ermee omdat hij niet bij een fatsoenlijk team aan de bak kan komen, plukken ze die Shumi uit de mottenballen en proppen ze hem bij Mercedes. Ik had het eerder Raikkonen gegund om bij Mercedes aan de gang te gaan, die komt in vergelijking tot Shumacher maar net kijken. Als Shumi op zijn leeftijd nog wil racen kan hij ook bij diverse Le Mans teams terecht, daar is zijn race-carriére inmiddels ook begonnen.
Op die Bruno Senna rust een zware taak om de naam Senna niet te grabbel te gooien. In het geval van Damnon Hill en Jaques Villeneuve heeft het nog (net) goed uitgepakt, maar dan hebben we ook nog Nelsinho Piquet. En wat te denken van Nico Rosberg?

Ik ga echt met gemengde gevoelens naar het aankomende F1 seizoen kijken.


Raikkonen niet aan de bak komen... hij werd toch gewoon betaald door de hoofdsponsor van Alonso (Santander) om volgend seizoen niet te rijden. Ben benieuwd wat hij ervan terecht gaat brengen in de WRC. Misschien iets om dit wat meer te volgen het komend jaar.

Persoonlijk ben ik echt wel benieuwd naar het nieuwe seizoen. Vooral door de stoelendans die er weer is geweest. Ook omdat Shumi terug is, er moet toch iemand zijn waar ik tegen kan vloeken. :lol: En de naam Senna terug horen is voor mij, ook al is het Ayrton's neefje, het beste dat ik mij voor het nieuwe jaar kan voorstellen.

Maar gelijk je zegt. Bruno heeft idd een zware taak op zich te nemen om de naam Senna in ere te houden
riddertje
Posts: 154
Joined: Wed Oct 25, 2006 10:36 am

Post by riddertje »

Ik was wel schumacher fan maar geloof niet in een succesvolle comeback op zijn leeftijd.
Lijkt me redelijk stom om terug de draad te willen oppikken.

We zullen het snel genoeg weten,ik kijk wel maar zelden F1 de laatste jaren omdat ik vindt dat er veel te veel regels bijkomen en veranderen
.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Tenck wrote:
HondArd wrote:Sjonge-jonge. Eerst stopt Raikkonen ermee omdat hij niet bij een fatsoenlijk team aan de bak kan komen, plukken ze die Shumi uit de mottenballen en proppen ze hem bij Mercedes.


Schumacher is sinds zijn tijd bij Benetton (1991) al dikke vriendjes met Ross Brawn, en ze gingen tegelijk naar Ferrari in 1996. Ik vind het dus niet zo vreemd dat Schumi bij Mercedes terecht komt.
Toen Shumacher bij Benetton reed was zijn auto in de verste verte niet te vergelijken met die van Jos Verstappen. Toen Verstappen eenmaal de kans kreeg om een paar rondjes met de bolide van Shumacher te rijden voelde Josje zich op zijn zachtst gezegd wel een beetje gen***d toen bleek dat zijn eigenlijke auto in feite een veel mindere was dan die van Shumacher. Bij Ferrari hetzelfde verhaal, hij was zogenaamd zoveel MEER beter dan zijn teamgenoten dat er van gelijkwaardig materiaal ook geen sprake kan zijn geweest. Dus je maakt mij niet wijs dat de carriére van Schumacher 100% eerlijk is verlopen, een heel groot gedeelte van zijn succes heeft hij gewoon kado gekregen. Hij zou best een goed stukkie kunnen sturen, daar ben ik wel van overtuigd, maar laat hem eerst maar eens in 100% vergelijkbaar materiaal tegenover oude en huidige grootheden racen, dan zien we wel of hij echt één van de grootste coureurs aller tijden is.

En Armstrong? Het is algemeen bekend dat bepaalde mannelijke hormonen sportieve prestaties remmen, maar als je een teelbal minder hebt loopt de productie van die hormonen terug waardoor je beter kan presteren. Oftewel Lance heeft een groot gedeelte van zijn succes te danken aan het feit dat hij eigenlijk maar een halve mannelijkheid heeft.
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Wat een dikke onzin maar weer :S
Beste stuurlui staan weer aan wal dus.

Om je even eraan te herinneren, Schumi is tig voudig wereldkampioen, en de jaren dat hij het niet werd, verloor hij het in de laatste race.

Het zijn beide 2 hele grote topsporters, er komt heel veel meer bij kijken dan een beetje geluk of wat dan ook.

Ik ga iig het huidige F1 seizoen zeker kijken!
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Dus een teelbal amputatie gaat de nieuwste rage worden onder de wielrenners??
Waarom fietsen vrouwen dan niet nog sneller???

Het verhaal van schumi vind ik een beetje dubbelzinnig....
Er word veel getest met die bolide's , en aangepast aan de wensen van de coureur voor het des betreffende cirquit.
Hoe kan het dan zijn dat schumi bv 2 sec sneller is dan zijn team maat?
Als ik teambaas zou zijn , zou ik zeggen..die auto van de andere rijder identiek afstellen aan die van schumi.
Je kunt er echt wel van uit gaan dat schumi een hele goede rijder is....stukken beter dan Josje!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Die hebben twee andere ballen die dat effect weer teniet doet :lol:.
Post Reply