Gladheid?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Post Reply
berryb0nzo
Posts: 186
Joined: Mon Feb 16, 2009 7:59 pm

Gladheid?

Post by berryb0nzo »

Hoe overleven jullie deze gladheid?

Ik heb gelukkig alleen nog maar vastgezeten in de sneeuw,
gelukkig nog geen stoeprandjes geraakt o.i.d.

Hoe vergaat het jullie?
riddertje
Posts: 154
Joined: Wed Oct 25, 2006 10:36 am

Post by riddertje »

Tot nu toe zonder problemen,moet wel toegeven dat ik minder met de wagen buitenkom dan anders.
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Ik ben wel thuis gekomen zonder problemen maar ik ga nu dus echt geen kant op met mn auto :razz: Heb net 2 weken terug mn winterbandjes eronder gemonteerd dus komt nu mooi uit :-)
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Post by XavCTR »

Ook hier nog geen problemen, maar ik denk dat ik morgen een dagje thuis ga werken als dit zo aanhoudt...
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Mooi in de garage tot het mooie weer komt.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

De Integra komt sowieso niet buiten!

Verder is het mooi glijden geblazen met de EJ9. Helaas, door het ontbreken van een LSD en het hebben kale zomerbanden vóór is het onderstuur dusdanig erg dat het niet meer leuk is. Ik zit er over te twijfelen om ze te wisselen, de winterbanden van achter naar voor en kale zomerbanden naar achter.

Met een achterwiel aangedreven auto was ik nu alleen maar buiten te vinden 8)
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Ik heb gelukkig vacantie nu , dus ik rijd nu niet veel.
Maar als ik de ATR meeneem dan gaat het erg rustig , en geen problemen tot nu toe gehad
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

mr. X wrote:De Integra komt sowieso niet buiten!

Verder is het mooi glijden geblazen met de EJ9. Helaas, door het ontbreken van een LSD en het hebben kale zomerbanden vóór is het onderstuur dusdanig erg dat het niet meer leuk is. Ik zit er over te twijfelen om ze te wisselen, de winterbanden van achter naar voor en kale zomerbanden naar achter.

Met een achterwiel aangedreven auto was ik nu alleen maar buiten te vinden 8)

Wat dacht je van nieuwe bandjes kopen...?!

Mn EP3 slaapt nu lekker in de loods en de winterbanden die staan in de schuur.
Kheb nog een daily drive en we hebben nog een stationwagen.
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Gaat goed hoor, vandaag moeten werken en om 05:30 de deur uit toen er nog niks aan de wegen gedaan was. Rustig aan dus en no problemo.
Terug naar huis de touringbus uit die me weer bij de opstaphalte bracht dacht ik het even moeilijk te gaan hebben om 'de put' uit te komen. Een parkeerplaats is daar en je moet een flinke heuvel op om op de doorgaande weg te komen.
Maar beetje vaart erin en naar boven laten 'rollen' was goed te doen gelukkig. Overigens was daar niks aan de weg gedaan dus was errrrrug glad..niet gek met 20cm sneeuw :P En dat alles met een Clio RSI uit 94' op ouwe zomerbanden hehe.
Collega in zijn Mercedes speelde teveel met zijn gas en dacht dat zijn TC hem wel ging redden...hehe niet dus :D Die hebben we met andere collega met een jeep en winterbanden moeten helpen.

Maar goed als ik niet had hoeven te werken was ik lekker thuis gebleven....tenzij ik een oud rolijzer had staan met achterwielaandrijving zoals maarten al zei :P

Gelukkig morgenmiddag pas weer beginnen...spits morgenvroeg gaat drama worden voor een hoop mensen vrees ik.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Dit weer is heel extreem en niet te verwachten in ons land. Nieuwe banden komen wel. Zit te twijfelen of ik een nieuw setje winterbanden koop of de set die Stoede te koop heeft.

Het tegenovergestelde is misschien nog onzinniger, winterbanden hebben maar niet met die auto te rijden zoals jij :wink:. Winterbanden heb je juist voor dit soort weer. Ben het namelijk helemaal met je eens dat in dit weer het wel nut heeft. Voor de rest van de tijd dat het gewoon koud is schiet je er niet veel mee op.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Gisteren uitgeweest in Den Helder centrum.

Rond een 5:00 am toen ik besloot om naar huis te rijden.(stijf van de Red Bull) :razz: was er een hevige sneeuw bui bezig, en de wegen waren spek glad van de ijzel.

Aangezien ik niet in de auto wilde blijven slapen, en lopen ook geen optie was, besloot ik toch rustig te gaan rijden.

Dat ging met een gangetje van 12 km/h en dat over een afstand van bijna 15 km.

De quattro systeem van de Audi Q5 had ook geen enkel inbreng, ik kon de auto gewoon in zijn vrij laten en hij rolde/ gleed gewoon zonder snelheid af te nemen verder, rolweerstand van 0,0.

Uiteindelijk toch godzijdank veilig thuis.


Weet iemand waar je spijkerbanden kunt kopen :twisted: :roll:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
berryb0nzo
Posts: 186
Joined: Mon Feb 16, 2009 7:59 pm

Post by berryb0nzo »

DIY ik heb nog wel een doosje met spijkers liggen :wink:
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Ik heb vier bezems onder mijn spatborden gemonteerd om het ijs te schrapen...werk goed, rijdt goed:lol:
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Kun je die ook niet even onder de brommer monteren :P :D
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Heb tot nu toe alleen maar gezorgd dat ik veilig op mijn werk aan kwam. Dus continu de auto rondom (ook bovenop) goed vrij houden van sneeuw. Zicht is mijn alles!!

Winterbanden heb ik niet. Gewoon de zomer Bridgestones, maar verder geen bezwaar. Grip is er nog wel als je de auto rollende weet te houden. Verder rustig aan rijden, niet remmen, maar koppeling in en gas los. Sneeuw remt je wel af.

Wel heb ik nog even vastgezeten op mijn werk. Kwam in de sporen van mijn buurauto terecht, maar dat was al goed opgevroren. Dus vooruit achteruit, vooruit achteruit! Niks hielp. Uiteindelijk wel gelukt, gewoon stug doorgaan. Nog wel even gezorgd voor een volle tank, want het verbruik is ook stevig zo. Laat de auto eerst voorverwarmen bij de deur, om de ruiten mooi vrij te krijgen.

Ach en zo komen we er wel weer door...

Wel gebruik ik de handrem iets vaker als normaal! :lol:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Met dit weer zet ik zelfs de EJ9 binnen maar voor mensen die de mogelijkheid daartoe niet hebben is het misschien verstandig de auto in de versnelling te laten staan in plaats van op de handrem.

Toevallig gisteren ook bijna vast gezeten met de Civic. We reden net een weggetje voorbij dus ik denk, er is toch niemand ik draai hem wel even op de weg om. Een beetje bol lopende weg dus met die achterliggende gedachte wilde ik hem met de voorwielen op de weg houden. Ik reed iets te ver door waardoor de voorwielen toch op het ijs kwamen. Mijn vader wilde al gaan duwen maar ik zeg laat mij maar even hehe. Volgas in zijn 2e totdat het ijs weg gesmolten was en we schoten vooruit.
Kreeg nog een discussie met iemand die zei dat dit niet mogelijk was. Ik zeg als het mij overkomt weet ik zeker dat het me lukt, net zo was het :D
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Mijn wagen staat al sinds afgelopen dinsdag in de garage. Ik ga altijd op de fiets naar het werk. Ik kan zo onderhand geen sneeuw meer zien.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Zomer en winter staat mijne in de versnelling, vrijwel nooit op de handrem.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik zet haar juist nooit in de versnelling. Als de motor nog niet loopt moet je hem er 'koud' uit trekken (voor niemand leuk :lol: ). Doet mij altijd denken aan slijtage. Als de motor ook maar heel eventjes draait is het toch minder koud.

Of is dat zo raar gedacht?
Angelus
Posts: 88
Joined: Mon Mar 30, 2009 9:02 pm

Post by Angelus »

mr. X wrote:Ik zet haar juist nooit in de versnelling. Als de motor nog niet loopt moet je hem er 'koud' uit trekken (voor niemand leuk :lol: ). Doet mij altijd denken aan slijtage. Als de motor ook maar heel eventjes draait is het toch minder koud.

Of is dat zo raar gedacht?


koppeling?
Post Reply