XavCTR's EP3

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

XavCTR's EP3

Post by XavCTR »

Image
Naam: Tim
Woonplaats: Rotterdam
Auto: Honda Civic Type R (EP3, '04 Facelift) - Nighthawk Black

==================== Mods [Updated Feb 2012] ====================
Performance / Engine bay:
- Hondata K-Pro (Tuned by Bekerom Tuning @ DP Engineering, Nijmegen)
- AEM short ram intake
- Super90 70mm throttle body
- Honda RBC intake manifold, ported to 70mm & painted black
- Hondata intake manifold gasket
- Toda 4-2-1 exhaust manifold
- Custom 2.5" ID stainless steel b-pipe with Superflow silencer
- J's Racing C304 60RS exhaust
- Energy suspension black engine-mount inserts
- NGK Laser Iridium spark plugs
- Custom red anodized aluminium 'R' battery tie-bar
- Mugen oil cap & reservoir socks
- MFactory magnetic sump & gearbox plugs
- Shadow oil sandwich plate
- Fuchs Titan Race Pro S 5W-40

Transmission:
- MFactory helical LSD
- Exedy stage 1 organic racing clutch kit
- Honda MTF III

Suspension / Handling:
- Honda JDM front swaybar
- Energy suspension front swaybar bushings

Wheels / Brakes:
- OEM EP3 Enkei's with Toyo R888 (medium-compound), 215/45/R17
- Green/purple flipcoat painted OEM EP3 Enkei's with Bridgestone Potenza RE-050A 88W XL, 205/45/R17
- Goodridge stainless steel braided brake lines
- Front & rear Ferodo DS2500 brake pads
- Motul RBF 600 DOT 5.1 brake fluid

Exterior:
- HIDS4U Ultimate Xenon HID conversion kit, 6000k
- All exterior bulbs replaced with high-intensity LEDs
- Side & rear windows tinted with SUN-GARD window film
- Front & rear Bosch wiper blades + OEM Honda Jazz washer jets
- Front & rear Type R Club Benelux number plate holders
- Type R dealer plates

Interior:
- SPA Design DG201 digital oil temperature & pressure gauge
- Momo DC5 steering wheel
- Strut King aluminium pedals & footrest
- Type R carbon kick plates
- Leather shift-boot
- Custom tweeters
- All interior bulbs replaced with high-intensity LEDs

Image

Image

Image

==================== Dyno results ====================
Dyno'd on a Dynapack 4000 @ DP Engineering, Nijmegen [19-11-2011]
Power: 246HP @ 7977RPM | Torque: 246Nm @ 6200RPM
Image

Axle Power & AFR:
Image

==================== Originele introductie-post vanaf hier ====================
Hallo allemaal,

Mijn naam is Tim, ik ben 29jr en woon in Rotterdam waar ik werk als web-developer. Sinds eind Aug. 2009 mag ik mij ook rekenen tot de club van "R"-eigenaren! 8)

Bij Honda Kraaiven in Tilburg heb ik toen een NHB '04 EP3 gekocht, deze had 1 vorige eigenaar gehad en slechts 38.500 km's op de teller! Ik hoefde er na de testrit niet lang over na te denken. :wink:

Wat ik hiervoor reed:
Image

De "R" is nl. mijn eerste auto. :lol: Hier is ze dan:
Image
Behalve een aantal kleine mods is ze nog helemaal stock.

Image
Zoals op bovenstaande foto te zien zit er een andere pijp onder: een Inoxcar 120x80. Verder zijn alle ramen op de voorruit na voorzien van SunGard folie.

Image
Motorisch nog helemaal stock.

Image
Een kleine mod die ik persoonlijk zeker de moeite waard vond: een lederen shift-boot (eBay).
Verder heb ik de OEM-radio vervangen door een Pioneer DEH-P7100BT. Hier hangt via USB een 30GB SSD aan voor m'n muziek, werkt super!

Image
De verlichting heb ik vervangen met (high-power) LEDs: interieur, kaartleeslampjes, handschoenkastje, kofferbak, kenteken, achteruitrijlicht, richting voor- & achter, stadslicht voor & achter en mistlicht achter zijn nu allemaal LED! Dim- & grootlicht zijn ook aangepakt: hier zit Ring Xenon Max in.

Image
Deze tweeters zijn er door de vorige eigenaar in gezet. Ik heb ze nog nooit elders gezien maar ik moet zeggen ze bevallen erg goed! Vooral door het rood erin vind ik dat ze er ook OEM uitzien, passen erg goed bij het interieur.

Image
Ik verheug mij erop mijn "R" kennis te laten maken met haar soortgenoten, als het weer beter weer is, dus wie weet tot de volgende meet... :-)
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Re: XavCTR's EP3

Post by ITR DC2 »

Welkom

Meteen goed begonnen met de eerste auto :wink:
hondaaccordh22a
Posts: 41
Joined: Wed Aug 13, 2008 8:24 am

Post by hondaaccordh22a »

Welkom

mooie en nette auto met weinig km

veel plezier hiero!
Dirk V
Posts: 364
Joined: Mon Sep 21, 2009 5:42 pm

Post by Dirk V »

Welkom hier...

Mooie EP, fijne wagens! 8)
ramontypeR
Posts: 36
Joined: Wed Nov 18, 2009 10:02 pm

Post by ramontypeR »

welkom, nette bak volgens mij supersprint einddemper of niet.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Welkom hier , je kon het slechter treffen als eerste auto ;-)
Have fun!!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Welkom, mooie Ep3!
muggo
Posts: 113
Joined: Thu Aug 13, 2009 6:36 pm

Post by muggo »

welkom nice ride
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Welkom!

Leuk om zo te beginnen met je eerste auto / R :D
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Welkom Tim.
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

nice R, trouwens waar zijn de badge en stickers gebleven, of heb je ze er zelf agehaald?
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Post by XavCTR »

ramontypeR wrote:welkom, nette bak volgens mij supersprint einddemper of niet.

Nee een Inoxcar, die rechtsonder: http://www.inoxcar.it/Ing-HoCI-2.0.htm (HOCI.01.120)

vtecmoon wrote:nice R, trouwens waar zijn de badge en stickers gebleven, of heb je ze er zelf agehaald?

De vorige eigenaar zal ze er denk ik afgehaald hebben. Vind het zelf ook wel een 'clean' look zo, de rode H's zeggen voor mij genoeg... :wink:

Allen bedankt voor de welkom!
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Pas 29 jaar en dan je 'eerste' auto?! Moet er niet aan denken, maar ja als hem niet nodig bent... In een betere auto kun je iig niet beginnen :wink:
ramontypeR
Posts: 36
Joined: Wed Nov 18, 2009 10:02 pm

Post by ramontypeR »

ik heb de de hele pijp van het spruitstuk van super sprint maar de einddemper lijkt veel op die van jou.
gr
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Post by XavCTR »

Arno wrote:Pas 29 jaar en dan je 'eerste' auto?! Moet er niet aan denken, maar ja als hem niet nodig bent... In een betere auto kun je iig niet beginnen :wink:


Ach, ik woon al jaren in centrum R'dam op loopafstand van 't station. Naar 't werk deed ik altijd op de fiets dus dan lukt 't best zonder auto. Ik heb altijd gezegd dat ik pas een auto zou kopen als ik echt wat gaafs kon veroorloven, niet zomaar iets met 4 wielen. Geld ging eerst naar een mooi eigen apartement, een paar jr later kwam de "R" pas.

P.S. Rijbewijs heb ik wel al bijna 10jr. Had toen nooit gedacht dat ik zoveel geduld zou kunnen opbrengen, haha!
berryb0nzo
Posts: 186
Joined: Mon Feb 16, 2009 7:59 pm

Post by berryb0nzo »

welkom Tim..

Mooie R heb je daar!
Wees zuinig op je eerste auto ;)

Grtz berry

ps.en die tweeters in die kapjes,daar moet je even OEM kapjes voor kopen.
Staat much beter als nu.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Welkom!

geniet van de R!
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Post by XavCTR »

Ok, kleine update. Hier de engine-bay nog helemaal stock:
Image

En hier na mijn eerste engine-mod! Sommigen hebben hem afgelopen weekend met de tourrit al gezien en / of gehoord, mijn AEM Short Ram Intake:
Image

Image

Ik moet zeggen dat ik er tot zover zeer tevreden mee ben! De looks bevallen mij goed, het geluid nog beter! Je kunt er makkelijk rustig mee rijden <4k RPM, tussen 4k RPM en 5.5k RPM begint hij te grommen en als VTEC inschakelt gaat het echt los. Vooral als je hoog in de toeren (~8k RPM) doorschakelt geeft het echt een heerlijke sound. Qua vermogen vind ik het moeilijk inschatten. Het voelt wel alsof de motor in het VTEC-gebied een stuk vrijer kan ademen maar hoe veel het scheelt durf ik niet te zeggen.

Ik ben nog van plan een cold-air-feed te maken m.b.v.een mooi flexibel stuk duct wat ik bij Japfest heb gekocht. Hiervoor wil ik het gat van het mistlicht linksvoor gaan gebruiken, ik moet alleen nog verzinnen hoe ik dat heel goed op z'n plaats kan gaan houden. Een aluminium heatshield voor tussen het blok en de intake-buis is misschien ook wel een idee.

Hieronder voor de liefhebbers nog een paar pics van de EP3 na een flinke poetsbeurt:
Image

Image

Image

Image
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Wat me trouwens op viel toen ik bij je in de auto zat maar toen vergeten was te zeggen, is dat jouw nummer redelijk dicht bij mijn oude lag.

Ik had 28775

#R-28775 CTR 2004 (ex-Mr. X) (Duitse CTR in Nederland)


Moet je niet mooie foto's posten van je nieuwe carbonnen speeltje? :D
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Zooo, die glimt!!
Ziet er goed uit!
Post Reply