XavCTR's EP3
XavCTR's EP3
Naam: Tim
Woonplaats: Rotterdam
Auto: Honda Civic Type R (EP3, '04 Facelift) - Nighthawk Black
==================== Mods [Updated Feb 2012] ====================
Performance / Engine bay:
- Hondata K-Pro (Tuned by Bekerom Tuning @ DP Engineering, Nijmegen)
- AEM short ram intake
- Super90 70mm throttle body
- Honda RBC intake manifold, ported to 70mm & painted black
- Hondata intake manifold gasket
- Toda 4-2-1 exhaust manifold
- Custom 2.5" ID stainless steel b-pipe with Superflow silencer
- J's Racing C304 60RS exhaust
- Energy suspension black engine-mount inserts
- NGK Laser Iridium spark plugs
- Custom red anodized aluminium 'R' battery tie-bar
- Mugen oil cap & reservoir socks
- MFactory magnetic sump & gearbox plugs
- Shadow oil sandwich plate
- Fuchs Titan Race Pro S 5W-40
Transmission:
- MFactory helical LSD
- Exedy stage 1 organic racing clutch kit
- Honda MTF III
Suspension / Handling:
- Honda JDM front swaybar
- Energy suspension front swaybar bushings
Wheels / Brakes:
- OEM EP3 Enkei's with Toyo R888 (medium-compound), 215/45/R17
- Green/purple flipcoat painted OEM EP3 Enkei's with Bridgestone Potenza RE-050A 88W XL, 205/45/R17
- Goodridge stainless steel braided brake lines
- Front & rear Ferodo DS2500 brake pads
- Motul RBF 600 DOT 5.1 brake fluid
Exterior:
- HIDS4U Ultimate Xenon HID conversion kit, 6000k
- All exterior bulbs replaced with high-intensity LEDs
- Side & rear windows tinted with SUN-GARD window film
- Front & rear Bosch wiper blades + OEM Honda Jazz washer jets
- Front & rear Type R Club Benelux number plate holders
- Type R dealer plates
Interior:
- SPA Design DG201 digital oil temperature & pressure gauge
- Momo DC5 steering wheel
- Strut King aluminium pedals & footrest
- Type R carbon kick plates
- Leather shift-boot
- Custom tweeters
- All interior bulbs replaced with high-intensity LEDs
==================== Dyno results ====================
Dyno'd on a Dynapack 4000 @ DP Engineering, Nijmegen [19-11-2011]
Power: 246HP @ 7977RPM | Torque: 246Nm @ 6200RPM
Axle Power & AFR:
==================== Originele introductie-post vanaf hier ====================
Hallo allemaal,
Mijn naam is Tim, ik ben 29jr en woon in Rotterdam waar ik werk als web-developer. Sinds eind Aug. 2009 mag ik mij ook rekenen tot de club van "R"-eigenaren! 8)
Bij Honda Kraaiven in Tilburg heb ik toen een NHB '04 EP3 gekocht, deze had 1 vorige eigenaar gehad en slechts 38.500 km's op de teller! Ik hoefde er na de testrit niet lang over na te denken. :wink:
Wat ik hiervoor reed:
De "R" is nl. mijn eerste auto. :lol: Hier is ze dan:
Behalve een aantal kleine mods is ze nog helemaal stock.
Zoals op bovenstaande foto te zien zit er een andere pijp onder: een Inoxcar 120x80. Verder zijn alle ramen op de voorruit na voorzien van SunGard folie.
Motorisch nog helemaal stock.
Een kleine mod die ik persoonlijk zeker de moeite waard vond: een lederen shift-boot (eBay).
Verder heb ik de OEM-radio vervangen door een Pioneer DEH-P7100BT. Hier hangt via USB een 30GB SSD aan voor m'n muziek, werkt super!
De verlichting heb ik vervangen met (high-power) LEDs: interieur, kaartleeslampjes, handschoenkastje, kofferbak, kenteken, achteruitrijlicht, richting voor- & achter, stadslicht voor & achter en mistlicht achter zijn nu allemaal LED! Dim- & grootlicht zijn ook aangepakt: hier zit Ring Xenon Max in.
Deze tweeters zijn er door de vorige eigenaar in gezet. Ik heb ze nog nooit elders gezien maar ik moet zeggen ze bevallen erg goed! Vooral door het rood erin vind ik dat ze er ook OEM uitzien, passen erg goed bij het interieur.
Ik verheug mij erop mijn "R" kennis te laten maken met haar soortgenoten, als het weer beter weer is, dus wie weet tot de volgende meet... :-)
Re: XavCTR's EP3
Welkom
Meteen goed begonnen met de eerste auto :wink:
Meteen goed begonnen met de eerste auto :wink:
-
- Posts: 41
- Joined: Wed Aug 13, 2008 8:24 am
-
- Posts: 36
- Joined: Wed Nov 18, 2009 10:02 pm
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
ramontypeR wrote:welkom, nette bak volgens mij supersprint einddemper of niet.
Nee een Inoxcar, die rechtsonder: http://www.inoxcar.it/Ing-HoCI-2.0.htm (HOCI.01.120)
vtecmoon wrote:nice R, trouwens waar zijn de badge en stickers gebleven, of heb je ze er zelf agehaald?
De vorige eigenaar zal ze er denk ik afgehaald hebben. Vind het zelf ook wel een 'clean' look zo, de rode H's zeggen voor mij genoeg... :wink:
Allen bedankt voor de welkom!
-
- Posts: 36
- Joined: Wed Nov 18, 2009 10:02 pm
Arno wrote:Pas 29 jaar en dan je 'eerste' auto?! Moet er niet aan denken, maar ja als hem niet nodig bent... In een betere auto kun je iig niet beginnen :wink:
Ach, ik woon al jaren in centrum R'dam op loopafstand van 't station. Naar 't werk deed ik altijd op de fiets dus dan lukt 't best zonder auto. Ik heb altijd gezegd dat ik pas een auto zou kopen als ik echt wat gaafs kon veroorloven, niet zomaar iets met 4 wielen. Geld ging eerst naar een mooi eigen apartement, een paar jr later kwam de "R" pas.
P.S. Rijbewijs heb ik wel al bijna 10jr. Had toen nooit gedacht dat ik zoveel geduld zou kunnen opbrengen, haha!
-
- Posts: 186
- Joined: Mon Feb 16, 2009 7:59 pm
Ok, kleine update. Hier de engine-bay nog helemaal stock:
En hier na mijn eerste engine-mod! Sommigen hebben hem afgelopen weekend met de tourrit al gezien en / of gehoord, mijn AEM Short Ram Intake:
Ik moet zeggen dat ik er tot zover zeer tevreden mee ben! De looks bevallen mij goed, het geluid nog beter! Je kunt er makkelijk rustig mee rijden <4k RPM, tussen 4k RPM en 5.5k RPM begint hij te grommen en als VTEC inschakelt gaat het echt los. Vooral als je hoog in de toeren (~8k RPM) doorschakelt geeft het echt een heerlijke sound. Qua vermogen vind ik het moeilijk inschatten. Het voelt wel alsof de motor in het VTEC-gebied een stuk vrijer kan ademen maar hoe veel het scheelt durf ik niet te zeggen.
Ik ben nog van plan een cold-air-feed te maken m.b.v.een mooi flexibel stuk duct wat ik bij Japfest heb gekocht. Hiervoor wil ik het gat van het mistlicht linksvoor gaan gebruiken, ik moet alleen nog verzinnen hoe ik dat heel goed op z'n plaats kan gaan houden. Een aluminium heatshield voor tussen het blok en de intake-buis is misschien ook wel een idee.
Hieronder voor de liefhebbers nog een paar pics van de EP3 na een flinke poetsbeurt:
En hier na mijn eerste engine-mod! Sommigen hebben hem afgelopen weekend met de tourrit al gezien en / of gehoord, mijn AEM Short Ram Intake:
Ik moet zeggen dat ik er tot zover zeer tevreden mee ben! De looks bevallen mij goed, het geluid nog beter! Je kunt er makkelijk rustig mee rijden <4k RPM, tussen 4k RPM en 5.5k RPM begint hij te grommen en als VTEC inschakelt gaat het echt los. Vooral als je hoog in de toeren (~8k RPM) doorschakelt geeft het echt een heerlijke sound. Qua vermogen vind ik het moeilijk inschatten. Het voelt wel alsof de motor in het VTEC-gebied een stuk vrijer kan ademen maar hoe veel het scheelt durf ik niet te zeggen.
Ik ben nog van plan een cold-air-feed te maken m.b.v.een mooi flexibel stuk duct wat ik bij Japfest heb gekocht. Hiervoor wil ik het gat van het mistlicht linksvoor gaan gebruiken, ik moet alleen nog verzinnen hoe ik dat heel goed op z'n plaats kan gaan houden. Een aluminium heatshield voor tussen het blok en de intake-buis is misschien ook wel een idee.
Hieronder voor de liefhebbers nog een paar pics van de EP3 na een flinke poetsbeurt:
Wat me trouwens op viel toen ik bij je in de auto zat maar toen vergeten was te zeggen, is dat jouw nummer redelijk dicht bij mijn oude lag.
Ik had 28775
Moet je niet mooie foto's posten van je nieuwe carbonnen speeltje?
Ik had 28775
#R-28775 CTR 2004 (ex-Mr. X) (Duitse CTR in Nederland)
Moet je niet mooie foto's posten van je nieuwe carbonnen speeltje?