Page 1 of 1
Brembo OEM schijven CTR
Posted: Thu Dec 17, 2009 6:44 pm
by typeRfan
Hoi allemaal.
Ik heb voor mijn CTR nieuwe remschijven nodig. (voorkant)
Nu heb ik iemand op marktplaats gevonden (uit amsterdam) die Brembo OEM schijven voor een CTR verkoopt, ik ben gaan zoeken op de website van brembo maar kan alleen niks vinden over OEM schijven van brembo voor een CTR.
Weet iemand of brembo, OEM schijven maakt voor een CTR?
Verder is het zo dat hij mij adviseerde om die schijven te voorzien van groeven, dit te doen door de schijven op te spannen op een cnc freesbank en de groeven erin te fresen volgens de specs van Brembo High Performance schijven.
is dit een slimme zet om te laten doen?
groetjes Robert
Posted: Thu Dec 17, 2009 6:50 pm
by vtec vince
Daar zou ik mijn vingers niet aan willen branden.
Posted: Thu Dec 17, 2009 7:39 pm
by slydawg
Je hebt oem schijven en Brembo schijven, geen Brembo oem schijven.
Ik heb trouwens wel Brembo max schijven gevonden voor de EP3 op hun site.
Posted: Thu Dec 17, 2009 8:58 pm
by MLM
maskertje pmen
Posted: Thu Dec 17, 2009 9:08 pm
by Maskertje
Robert, ik ben degene met wie je de laatste tijd af en toe mailt
vtec vince wrote:Daar zou ik mijn vingers niet aan willen branden.
Voor een groot aantal auto's worden soms geen sportschijven gemaakt van behoorlijke kwaliteit. Ja raar, maar als je goed kijkt is er iets met Brembo en alle Honda Type R's want daar leveren ze blijkbaar niks sportiefs voor. (op de ITR na, maar dat komt omdat die schijf voor meerdere modellen gebruikt wordt)
Het is niet de eerste keer dat ik groeven erin laat maken, en dat doe ik alleen met schijven van Brembo, juist omdat ik daar voldoende ervaring mee heb. Dus ik weet niet wat jouw ervaringen ermee zijn?
Een groef erin maken klinkt heel erg rigoreus voor de schijf, maar als de schijf niet dunner wordt dan de minimale dikte van je schijf ben je dus ruim in je marge. Bovendien weet je ook nog meteen wanneer je schijven op zijn.
Posted: Thu Dec 17, 2009 9:30 pm
by ee8
Maskertje wrote:Robert, ik ben degene met wie je de laatste tijd af en toe mailt

vtec vince wrote:Daar zou ik mijn vingers niet aan willen branden.
Voor een groot aantal auto's worden soms geen sportschijven gemaakt van behoorlijke kwaliteit. Ja raar, maar als je goed kijkt is er iets met Brembo en alle Honda Type R's want daar leveren ze blijkbaar niks sportiefs voor. (op de ITR na, maar dat komt omdat die schijf voor meerdere modellen gebruikt wordt)
Het is niet de eerste keer dat ik groeven erin laat maken, en dat doe ik alleen met schijven van Brembo, juist omdat ik daar voldoende ervaring mee heb. Dus ik weet niet wat jouw ervaringen ermee zijn?
Een groef erin maken klinkt heel erg rigoreus voor de schijf, maar als de schijf niet dunner wordt dan de minimale dikte van je schijf ben je dus ruim in je marge. Bovendien weet je ook nog meteen wanneer je schijven op zijn.
zie nut er niet zo van in. plain discs met goede blokken doen het prima. voor echt remmen moet je toch naar groter.
Posted: Fri Dec 18, 2009 11:26 am
by muggo
stoptech leverd wel schijven voor de ep3 en anders kan je bij showoff ook nog schijven bestellen
Posted: Fri Dec 18, 2009 4:44 pm
by slydawg
Zo ook powerslot.
Posted: Fri Dec 18, 2009 4:50 pm
by vtec vince
Het is niet de eerste keer dat ik groeven erin laat maken, en dat doe ik alleen met schijven van Brembo, juist omdat ik daar voldoende ervaring mee heb. Dus ik weet niet wat jouw ervaringen ermee zijn?
Een groef erin maken klinkt heel erg rigoreus voor de schijf, maar als de schijf niet dunner wordt dan de minimale dikte van je schijf ben je dus ruim in je marge. Bovendien weet je ook nog meteen wanneer je schijven op zijn.[/quote]
Dat lijkt me idd wel handig , heb je gelijk een indicator van de dikte van je schijven.
Boor je ook gaten in een schijf dan?
Of alleen groeven?
Posted: Sat Dec 19, 2009 7:05 pm
by Maskertje
Alleen groeven, gaten boren niet

Posted: Sun Dec 20, 2009 12:56 pm
by Delta_lima
Gaten mag je echt niet erin boren!
Posted: Mon Dec 21, 2009 4:52 pm
by typeRfan
Maskertje wrote:Robert, ik ben degene met wie je de laatste tijd af en toe mailt

vtec vince wrote:Daar zou ik mijn vingers niet aan willen branden.
Voor een groot aantal auto's worden soms geen sportschijven gemaakt van behoorlijke kwaliteit. Ja raar, maar als je goed kijkt is er iets met Brembo en alle Honda Type R's want daar leveren ze blijkbaar niks sportiefs voor. (op de ITR na, maar dat komt omdat die schijf voor meerdere modellen gebruikt wordt)
Het is niet de eerste keer dat ik groeven erin laat maken, en dat doe ik alleen met schijven van Brembo, juist omdat ik daar voldoende ervaring mee heb. Dus ik weet niet wat jouw ervaringen ermee zijn?
Een groef erin maken klinkt heel erg rigoreus voor de schijf, maar als de schijf niet dunner wordt dan de minimale dikte van je schijf ben je dus ruim in je marge. Bovendien weet je ook nog meteen wanneer je schijven op zijn.
Hoi Maskertje.
grappig dat jij hier ook online bent.
Ik heb zelf geen ervaring met groeven in schijven fresen, maar heb opzich wel voldoende materialen kennins om in te kunnen schatten of het kan zeg maar.
alleen snap ik niet zo goed wat nou het nut er van is.
Standaard schijven voor CTR zitten ook geen sleuven in, en dat werkt ook prima, dus waarom zou het bij brembo's dan wel opeens moeten / aan te raden zijn?
verder blijft mijn intresse nog steeds naar de schijven, ik bel je van de week even.
Posted: Mon Dec 21, 2009 6:49 pm
by vampire
Powerslot zijn prima schijven en Stoptech ook, zou eerlijk gezegd niet gaan boren of frezen in een schijf als er ook een ready made alternatief is.
Posted: Mon Dec 21, 2009 7:49 pm
by vtec vince
Waarschijnlijk is met groeven net iets beter dan gladde schijven vanwege het afvoeren van de hitte en het remstof wat er van de blokjes afkomt.
Posted: Mon Dec 21, 2009 9:09 pm
by HONDA
Ik heb deze zomer Brembo maxx gegroefde schijven op de EP3 gemonteerd. Niets mis mee...
Posted: Mon Dec 21, 2009 11:16 pm
by Maskertje
typeRfan wrote:
alleen snap ik niet zo goed wat nou het nut er van is.
Standaard schijven voor CTR zitten ook geen sleuven in, en dat werkt ook prima, dus waarom zou het bij brembo's dan wel opeens moeten / aan te raden zijn?
verder blijft mijn intresse nog steeds naar de schijven, ik bel je van de week even.
Betere warmte afvoer en houd ook je blokken in betere conditie zodat er niet gauw een glazuurlaag op vormt. En wat merk je ervan? Je remt beter icm goede blokjes.
Over het 'standaard' geval kan je over alles discussieren aan wat wij allemaal aan onze auto's veranderen. Om maar even 1 te noemen: Waarom zit er standaard geen betere (mugen) airbox in?
Posted: Wed Dec 23, 2009 9:36 pm
by typeRfan
Gezien ik niet veel hard kan rijden ivm woon werk verkeer en ik ook niet vol in me ankers hoef om tot stilstand te komen vind ik het niet echt nodig om de schijven van een groef te voorzien.
De brembo schijven zijn besteld, en ik wil ze met de tijd er zelf onder monteren (als het weer wat warmer wordt buiten) nu heb ik zelf schijven al een tijdje niet meer vervangen bij auto's, dus kan iemand mij informeren waar ik op moet letten?
Mogelijk lijdingen ontluchten, of wielen en remklauw bevesteging op moment vast te zetten.
Ik weet dat de wielbouten op moment vast moeten maar hoeveel Nm weet ik niet.
en de bouten van de remklauwen moeten die ook op moment?
Posted: Wed Dec 23, 2009 10:34 pm
by mr. X
De wielmoeren zet ik altijd op 118 Nm op aanraden van de dealer. Zijn nog nooit los gegaan. Persoonlijk vind ik het prettig ze eerst allemaal op 100 Nm te zetten, om ze daarna door te trekken naar 118.
Daarnaast zou ik het in de gaten houden dat je die twee kleine schroefjes niet kapot draait waarmee de schijf vast zit. Dan heb je wat meer werk :wink:. Zoals op aanraden van het forum heb ik een slag schroevendraaier gekocht (paar tientjes) en daarmee gaan ze inderdaad heel makkelijk los.
Bouten waarmee de remklauw vast zit zet ik zelf altijd goed handvast vast. Veel meer ga je niet loshalen.
Even de stappen op rij:
1. Krik onder de auto (steunpunt!)
2. Wielmoeren één slag losdraaien
3. Auto opkrikken
4. Wielmoeren losdraaien
5. Wiel verwijderen
6. Twee bouten van remklauw verwijderen
7. 2 schroefjes van schijfrem verwijderen
8. Alle voorgaande stappen omgekeerd volgen en moeren op 118Nm vast zetten (NIET vergeten)
Posted: Tue May 04, 2010 5:17 pm
by FRENCH
even het stof afblazen :lol:
ik lees hier dat enkelen de brembo max gemonteerd hebben op de EP3 :?:
ik vind deze helemaal nergens terug,heb maskertje ook al gePM'd en hij kan ze ook niet bestellen,zijn deze uit het gamma genomen ofzo?
ik had ze op m'n EK4 icm de ds2500 blokken en was super tevreden, vandaar ik de R ook graag zou onderhanden nemen tegen de zomer.
Posted: Tue May 04, 2010 5:54 pm
by micronsil
De meeste OEM schijven van sportieve auto's zijn gewoon schijven van brembo.
Het staat er vrijwel nooit op maar ze zijn wel van brembo