Page 1 of 2
Heat wrap
Posted: Tue Dec 08, 2009 12:10 pm
by Dimer
Wie van jullie gebruikt dit en hoe zijn de ervaringen?
Is het nuttig om de headers en uitlaat hiermee in te pakken?
Ik heb gelezen dat het de hitte in de uitlaat houdt en dus ook voor meer vermogen zorgt. Ook blijft de motorruimte 'koeler'. Bovendien staat het ook wel stoer 8)
Posted: Tue Dec 08, 2009 12:21 pm
by mr. X
Ik had het op mijn oude DC2.
Het houdt de uitlaat warmer, waardoor de gassen warmer worden en ze zodoende schijnbaar beter en sneller gediscard worden.
Naast dat het vreselijk stoer staat, is het dus functioneel (het houdt zowel de ruimte iets koeler als de uitlaat warmer inderdaad). Op extra vermogen zou ik niet echt rekenen. Daar heb ik verder geen ervaring mee of harde cijfers van.
Posted: Tue Dec 08, 2009 2:10 pm
by culasse
Ik heb het vroeger geprobeerd maar kon geen verschil ontdekken.
Posted: Tue Dec 08, 2009 3:56 pm
by LCR
Wel een hoop werk om in te wrappen, maar zelf ga ik dat ook doen voor de ATR....TE warm onder the hood!!!
Posted: Tue Dec 08, 2009 4:00 pm
by Dimer
LCR wrote:Wel een hoop werk om in te wrappen, maar zelf ga ik dat ook doen voor de ATR....TE warm onder the hood!!!
Wat denk je van de NSX! Die headers zijn echt een pita om eraf te schroeven.
Posted: Tue Dec 08, 2009 5:13 pm
by slydawg
Verwacht niet dat je er vermogen mee gaat winnen, gaat meer om wat X aangeeft.
Je oude DC header van je EP3 had ik ook gewrapped, wrap nat maken voordat je begint, werkt veel makkelijker.
Ik had em daarna een uurtje in een oven op 450graden, hoeft niet maar gaat flink roken de eerste keer dat ie op de auto zit, daarna merk je er niet veel meer van.
Posted: Tue Dec 08, 2009 5:24 pm
by LCR
Dimer wrote:LCR wrote:Wel een hoop werk om in te wrappen, maar zelf ga ik dat ook doen voor de ATR....TE warm onder the hood!!!
Wat denk je van de NSX! Die headers zijn echt een pita om eraf te schroeven.
3X zoveel werk :lol:
Posted: Tue Dec 08, 2009 5:35 pm
by vtec vince
ATR is echt een heethoofd ja!
Voor de mensen met een short air intake is dat natuurlijk wel ideaal.
Posted: Tue Dec 08, 2009 6:00 pm
by Rikky
Heej,
Ik heb hier thuis racerij heatwrap liggen van Cool it Thermo Tec, en er staat op "Reduces heat under hood up to 70%
Dus houd de warmte tot 70% vast onder de motorkap waardoor extra prestatie vermogen omdat je uitlaat altijd op thempratuur blijft.
Ik gebruik het voor mijn puch, puur als show maar daarbij merk ik het verschil al en die uitlaat hangt precies in de wint.
Dus verschil is er zeker.
Als je interesse hebt dan kun je het krijgen op
http://www.motorcyclestorehouse.nl/index.php
en tik dan "Insulating" in, dan krijg je vanzelf de producten.
Als je het niet kan bestellen ofzo kan ik het hier in Overloon doen bij Old Mill Shoppers.
Greetzz
Posted: Tue Dec 08, 2009 6:06 pm
by mr. X
Misschien Don Vink eens bellen?

Posted: Tue Dec 08, 2009 6:17 pm
by MLM
vtec vince wrote:ATR is echt een heethoofd ja!
Voor de mensen met een short air intake is dat natuurlijk wel ideaal.
:shock: De heatwrap gaat niet om de air intake, maar om het spruitstuk hoor
Posted: Tue Dec 08, 2009 6:21 pm
by Dimer
hij bedoelt dat je dan ook minder warme lucht aanzuigt.
Posted: Tue Dec 08, 2009 6:26 pm
by vtec vince
Juist Dimer :thumbs:
Posted: Tue Dec 08, 2009 10:15 pm
by MLM
OOOOW op die manier!! Verkeerde interpretatie, excuses! Heb trouwens wel jongens voorbij zien komen met een heatwrap-look om de air-intake.
Posted: Tue Dec 08, 2009 10:44 pm
by mr. X
Zo gek is dat niet, als het hitte vast houdt, zou het dan ook niet de hitte buiten houden?
Zie hier, mijn oude intake:
Kan er zo snel geen vinden van de combinatie van gemonteerde intake en ingepakte uitlaat.
Posted: Tue Dec 08, 2009 10:46 pm
by mr. X
Ah, toch wel!
*edit
stomme photobucket! Even met ImageShack geupload.
Posted: Tue Dec 08, 2009 10:58 pm
by vampire
euh hoe zit het eigenlijk met de warmteopbouw in je spruitstuk met heatwrap erom, scheurt dat niet o.i.d.?
Posted: Tue Dec 08, 2009 11:01 pm
by mr. X
Ik heb er ongeveer een geschatte 20.000 km mee gereden op zowel inlaat als uitlaat onder zeer wisselende omstandigheden (zowel op het circuit continu 7000+ rpm als mee op vakantie continu 170+) en nooit is het gaan scheuren.
Posted: Tue Dec 08, 2009 11:40 pm
by Delta_lima
Kan wel wat hebben.
Ziet netjes uit X, wat voor spul zit er om je air-intake-buis?
Het ziet er herkenbaar uit, maar ik kan het even niet plaatsen...
Posted: Tue Dec 08, 2009 11:47 pm
by mr. X
Dat is al zo lang geleden joh. De wrap was wel netjes maar verder niet veel aandacht aan besteden :wink:. Je had twee verschillende gradaties in heat wrap. Degene die het meeste hitte kon hebben zit uiteraard om de uitlaat (die was ook duurder) en de goedkopere heatwrap (volgens mij maar tot 150 graden) zat om de inlaat. Daarom ziet die er ook anders uit maar het is wel gewoon een heat wrap en geen aluminium folie of iets dergelijks :wink:.
Ik had zo'n hip temperatuur meet pistool en die gaf wel degelijk een temperatuur daling aan van de buis na het inwikkelen.