Stuur schoonmaken

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
itr703

Stuur schoonmaken

Post by itr703 »

Iemand een goede tip om je stuur schoon te maken ?

Met de meeste schoonmaakmiddelen wordt je stuur dermate glad
dat het gevaarlijk wordt. Tips ?

Peter
ITR703
mr. X

Post by mr. X »

Zelf reinig ik het stuur altijd met een Meguiars Micro fiber doek zonder reinigingsmiddel. Je merkt duidelijk dat er een weerstand voelbaar is als het stuur vies is. Verder ben ik niet zo kapot van middeltjes op mijn stuur en stiksel.

Na het afwrijven voelt het schoon en glad aan. Als het goed is wordt je stuur ook niet vies, alleen wat vettig van je handen.
RedSun

Post by RedSun »

Glasex werkt wel denk ik, iets wat ontvet en vervliegt, wasbenzine ofzo?
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

Remreiniger :D
Jo&

Post by Jo& »

Nee joh geen glasex of andere chemische zooi. Leer moet juist beetje vet zijn.
Het stuur is van leer, dus leer reiniger. En dan weer goed in smeren met leerverzoring.

Ik vroeg me laatst af hoe ik die stiksels schoon krijg en weer rood.
Misschien edding ofzo... :-?
slydawg

Post by slydawg »

Ik gebruik Meg's leather cleaner / conditioner, werkt perfect, met blote handen insmeren, ff laten inwerken en daarna met microvezel doek restant afvegen.

@Jo, ik hoor graag als het je lukt die stiksels weer mooi rood te krijgen, hoe je het hebt gedaan.
Gangaran

Post by Gangaran »

Iemand op ephatch had het op een ghetto manier gedaan. Gewoon met een gel-pen dacht ik en met de punt van de pen op de stiksels houden. ZOek wel een foto hiervan.
Gangaran

Post by Gangaran »

Trouwens er zijn veel losse sturen te koop op ebay(zonder airbag). Ik heb er ook een toevallig.
slydawg

Post by slydawg »

Ik heb ook een Momo stuurtje liggen uit een JDM/Anniversary, alleen die stiksels zijn wat minder.
Jo&

Post by Jo& »

slydawg wrote:Ik heb ook een Momo stuurtje liggen uit een JDM/Anniversary, alleen die stiksels zijn wat minder.

Die heb ik, anniversary edition stuur. Maar op de licht verkleurende stiksels na zit die er nog goed uit wat mij betreft...

Als ik een nieuwe wil dan in nieuw staat :wink: thanks.

Ik heb ook van meg. dat leather spul. Werkt mijnsinziens goed. Leer moet je voeden, anders droogt het uit.
Wordt er niet glad mee ofzo. Ik smeer idd met mn handen goed in en dan ff in laten trekken (niet heel dik erop maar gewoon uitsmeren) en dan dag erna ff doekie er over heen voor je gaat rijden.
RedSun

Post by RedSun »

Ahh tis leer.... dan zou ik een nieuwe koe zoeken met rode stiksels... :P
Nana korobi ya oki
Maskertje

Post by Maskertje »

Elke keer als ik de auto heb gewassen en daarna afgedroogd heb met een mega grote microvezel doek, neem ik hiermee ook meteen mn dash en alle andere plastic mee af in mn interieur.

En om de zoveel tijd dit productje gebruiken.

Image

Meguiar's All Purpose Cleaner features a unique solution with fabric softeners that helps recondition all interior surfaces such as carpet, upholstery, vinyl, and even leather. It brightens and improves look of the material while it lifts dirt and grime away with special foaming action.
Jo&

Post by Jo& »

Ik houd niet zo van all purpose cleaners voor mn auto.
Vind het vaak een compromis van alles...
Maskertje

Post by Maskertje »

Ik ben meer als het z'n werk doet waar ik het voor gebruik, maakt het mij niet uit of je er bij wijze van spreken ook je haren mee kan wassen.
Locked