Page 1 of 1
Oprijbrug en DC2
Posted: Sat Nov 14, 2009 11:29 pm
by itr703
Iemand ervaring met dit soort oprijbruggetjes:
Je hebt ze van 23 en 32 cm hoog maar ik vraag me af of dat wel lukt
met de lage spoiler. Blijven ze ook wel staan als je er op rijdt ?
Alternatief zou een assteuntje zijn maar gevoelsmatig lijkt me een oprijbrug toch veiliger.
Posted: Sun Nov 15, 2009 1:00 am
by Robert Itr
Ik heb zelf een set gemaakt van dikwandig stalen buis en inelkaar gelast,ongeveer 45cm hoog en heel flauw oplopend,dus geschikt voor hele lage auto s. Kan ook van hoekijzer. Je kunt dus zelf bepalen hoeveel graden de oprijbokken mogen oplopen en de hoogte ook. Heel makkelijk en veilig onder de auto werken. En 10x beter dan die Gamma bokjes.
Posted: Sun Nov 15, 2009 4:00 am
by mr. X
Wat is er mis met gewoon hout?
Daar hebben wij het van gemaakt. Bestaat uit twee delen. Als de auto te laag is kan er een stuk voor gezet worden waardoor verlaagde auto's (of type-R's) er wel op kunnen.
Even snel een paintje gemaakt en geupload aangezien ik toch op de late avond niets meer te doen heb :razz:
Volgens mij is staal duurder en moeilijker te maken voor de massa.
Posted: Sun Nov 15, 2009 5:08 am
by mr. X
Duurde even maar heb een foto gevonden!

Posted: Sun Nov 15, 2009 11:32 am
by berryb0nzo
DIY! :clap
Posted: Sun Nov 15, 2009 3:46 pm
by Robert Itr
Posted: Sun Nov 15, 2009 4:07 pm
by mr. X
Link doet het niet.
Posted: Sun Nov 15, 2009 4:43 pm
by Delta_lima
Jawel hoor.
Ziet er goed uit, inderdaad veel ruimte om zo onder te werken!
Handig...misschien eens aanschaffen tzt.
Posted: Sun Nov 15, 2009 4:47 pm
by Gangaran
Mooie civic Robert.
Posted: Sun Nov 15, 2009 5:05 pm
by mr. X
Nadat hij hem heeft aangepast :wink:.
Wat ik link vind aan die bovenstaande oprijbruggen is dat ze geen plat gedeelte hebben waarop de auto kan staan. Ze moeten altijd op de handrem staan (of versnelling) en als er iets verkeerd gaat schiet hij nog naar beneden.
Onze blokken hebben een opstaande rand aan de achterkant zodat ze niet erover kunnen rijden en een klein randje aan de voorkant zodat hij ook niet terug kan.
Vooral bij de brug van Robert moet je niet te ver door rijden. Dan heb je best een probleempje.
Aangezien we (nog) geen brug hebben rij ik auto's altijd (achteruit) op de blokken en krik hem dan (voor onder het middelste steunpunt) ver omhoog zodat hij bijna horizontaal staat. Dan heb je stiekem best veel ruimte om te werken.
Posted: Sun Nov 15, 2009 5:29 pm
by Robert Itr
Gangaran wrote:Mooie civic Robert.
Volgens mij zijn al mijn foto s te zien in photobucket :-) ,dat is dus mijn 2e Honda,een civic 1ste gen uit 1979. Zet ze ook nog wel even bij een ander topic waar ik al een onderwerp ben begonnen. Ben er nog druk mee bezig zo te zien.
Posted: Sun Nov 15, 2009 5:58 pm
by Robert Itr
mr. X wrote:Nadat hij hem heeft aangepast :wink:.
Wat ik link vind aan die bovenstaande oprijbruggen is dat ze geen plat gedeelte hebben waarop de auto kan staan. Ze moeten altijd op de handrem staan (of versnelling) en als er iets verkeerd gaat schiet hij nog naar beneden.
Onze blokken hebben een opstaande rand aan de achterkant zodat ze niet erover kunnen rijden en een klein randje aan de voorkant zodat hij ook niet terug kan.
Vooral bij de brug van Robert moet je niet te ver door rijden. Dan heb je best een probleempje.
Aangezien we (nog) geen brug hebben rij ik auto's altijd (achteruit) op de blokken en krik hem dan (voor onder het middelste steunpunt) ver omhoog zodat hij bijna horizontaal staat. Dan heb je stiekem best veel ruimte om te werken.
Je moet gewoon domweg niet verder rijden dan de bokken lang zijn :-)
Ik zet m gewoon in zijn 1 en op de handrem en 2 stenen achter de wielen,dan kan er niks gebeuren. Maar misschien geen gek idee om er een platformpje bij aan te maken zodat ie gewoon staan blijft. Zal er is over denken :-)