Page 1 of 2
Aftermarket remmerij Integra
Posted: Mon Nov 09, 2009 5:35 pm
by Joostb
M'n JDM integra is toe aan een nieuwe set schijvenremmen, zowel voor als achter..
Welke set is aanbevolen als je zo af een toe een trackday mee wil gaan pakken? Ik had begrepen dat er geen brembo max bestaat voor een spec 96. Hoe zit het met het merk powerslot, is dat wat?
Ik zal ze gaan gebruiken i.c.m. ferodo ds2500 remblokken
Posted: Mon Nov 09, 2009 5:41 pm
by donkeykong
ik denk dat als je ds2500 koopt het ook prima met oem schijven kan hoor.
Ze zullen misschien wel wat warmer worden, maar zoals je zegt af en toe en wat voor track use???
Dixcel is ook een leuk merk, kijk maar rond!!
Posted: Mon Nov 09, 2009 5:55 pm
by mr. X
Over het algemeen is men hier zeer te spreken over standaard schijven met DS2500 blokken. Andere schijven heb je niet echt nodig. De blokken zijn de beperkende factor en gaan faden.
Overigens is hier wel wat meer informatie over te vinden als je even zoekt.
Posted: Mon Nov 09, 2009 6:02 pm
by slydawg
Powerslot is goede kwaliteit.
OEM schijven met ferodo's zijn bij mij krom gaan trekken na een dag circuit.
Posted: Mon Nov 09, 2009 6:08 pm
by mr. X
Hier bijvoorbeeld
Het is maar net wat je ervoor wil betalen.
Posted: Mon Nov 09, 2009 9:52 pm
by boikel
Rij nu 3 jaar met Powerslot schijven en heb er geen klachten over.
Posted: Tue Nov 10, 2009 5:41 pm
by Joostb
Ik denk dat ik toch maar voor die van Powerslot ga.. Een hardcore circuit auto zal het zeerzeker niet worden maar ik heb er ook geen behoefte aan dat ze na een trackday krom zijn..
Iemand een adres waar deze ik het beste kan bestellen? Ik zie ze bij TCC staan maar daar lijken ze me nogal duur
Posted: Tue Nov 10, 2009 6:10 pm
by Arno
Stoptech schijven met DS2500 blokken en RVS leidingen is ook goed te pruimen hoor :thumbs:
Posted: Tue Nov 10, 2009 6:39 pm
by donkeykong
ja ook belangrijk he brakelines en natuurlijk goede remvloeistof!!
ik merkte zwaar verschil, maar zal wel door de remvloeistof komen....ik gebruik motul rbf600

Posted: Tue Nov 10, 2009 6:43 pm
by Joostb
Klopt helemaal, staat ook op de planning om vervangen te worden!
Dit is alleen wat urgenter omdat de schijven redelijk krom zijn..
Posted: Tue Nov 10, 2009 8:20 pm
by Gaskleppie
Ik heb jarenlang diverse circuit dagen gereden met mn stock schijven en DS2500 blokken. Wel met extra koel slangen richting de schijven.
Nieuwe remvloeistof is idd wel een aanrader!
Posted: Wed Nov 11, 2009 11:16 am
by Delta_lima
Koelslangen doet ook heel veel!
Posted: Wed Nov 11, 2009 9:57 pm
by FastFWD
eerst maar eens upgraden naar 98spec/282mm, want de TS heeft een 96spec jdm R, toch? Met stock remmen? Heb eventueel nog wel wat remmen liggen voor je :-)
Posted: Thu Nov 12, 2009 10:17 am
by Joostb
Klopt inderdaad! Upgraden naar de remmerij van een spec '98 zou een mooie upgrade zijn.. Echter heb ik nog niet zoveel circuit ervaring en acht ik dat in het begin nog niet nodig.. Is wel leuk voor in de toekomst :-)
Gaat spec '98 remmerij en 15 inch velgen trouwens wel samen?
Posted: Thu Nov 12, 2009 10:50 am
by mr. X
Er zit standaard 15" op de '98-ers he...
Posted: Thu Nov 12, 2009 11:06 am
by Joostb
Spec '98 heeft 16 inch wielen toch?
Ik vind het volgende over de verschillen tussen een spec 96 en 98:
96 Spec 195/55/15 4 stud
98 Spec 215/45/16 5 stud
Posted: Thu Nov 12, 2009 2:52 pm
by Maskertje
Joostb wrote:Spec '98 heeft 16 inch wielen toch?
Ik vind het volgende over de verschillen tussen een spec 96 en 98:
96 Spec 195/55/15 4 stud
98 Spec 215/45/16 5 stud
Beiden hebben gelijk, alleen MrX is er vergeten bij te zetten dat hij het over EU-spec heeft. Dus 282mm past ook in 15inch. JDM 98spec heeft 16" velgen inderdaad.
Posted: Thu Nov 12, 2009 4:53 pm
by mr. X
Ik was inderdaad onvolledig, mijn excuses :wink:.
JDM '96 spec 4x114.3 262/242 rijdt op 15"
JDM '98 spec 5x114.3 282/262 rijdt op 16"
EDM '98 spec 5x114.3 282/262 rijdt op 15"
Als ik me niet vergis!
Posted: Thu Nov 12, 2009 8:20 pm
by Gaskleppie
Echter heb ik nog niet zoveel circuit ervaring en acht ik dat in het begin nog niet nodig
Daar vergis je je in. Je remt juist veel meer en langer als je geen ervaring hebt!
Posted: Thu Nov 12, 2009 8:42 pm
by Joostb
Dat geloof ik meteen!
Maar dat was niet helemaal mijn insteek.. Een reden voor mij om over te stappen naar spec ´98 remmen zou zijn om betere tijden op het circuit neer te zetten.. En daar ben ik nog helemaal niet aan toe :P
Plus dat ik bij de overstap naar 5*114,3 ook opzoek moet naar andere velgen etc.. Heb ik momenteel het budget even niet voor..
Wellicht verander ik wel snel van gedachten naar de eerste trackday