Carterontluchting turbo motor
Posted: Wed Nov 04, 2009 11:43 am
Een stock motor(B18C) kan met het PCV systeem van Honda aardig ze druk kwijt. Echter door de toevoeging van een turbo bouwt een motor veel meer druk op van binnen, deze druk moet je ook kwijt kunnen.
Er zijn verschillende manieren om druk kwijt te raken, bijvoorbeeld; vacuum trekken naar het uitlaatsysteem tot extra ontluchting op het kleppendeksel aangesloten op een catchcan.
Voordelen van de extra ontluchting is dat de motor beter kan ademen waardoor de zuigerringen beter aansluiten en je motor lang(er) meegaat en je mogelijk nog een kleine vermogenswinst hebt.
Ik wil voor het laatste kiezen maar ik loop nog tegen een aantal zaken aan omdat ik het nog nooit eerder heb aangepast. Als ik schroefdraad in het kleppendeksel wil maken voor aansluitingen(op de voorkant) dan vraag ik me af of de wand wel dik genoeg is om schroefdraad te maken. Is het dan niet beter om de pop nagels los te boren en de gehele foamingplaat eruit te halen en het dan met moeren vast te zetten.(foamingplaat zet je natuurlijk later weer vast)
Zijn er mensen met praktijk ervaring?
Er zijn verschillende manieren om druk kwijt te raken, bijvoorbeeld; vacuum trekken naar het uitlaatsysteem tot extra ontluchting op het kleppendeksel aangesloten op een catchcan.
Voordelen van de extra ontluchting is dat de motor beter kan ademen waardoor de zuigerringen beter aansluiten en je motor lang(er) meegaat en je mogelijk nog een kleine vermogenswinst hebt.
Ik wil voor het laatste kiezen maar ik loop nog tegen een aantal zaken aan omdat ik het nog nooit eerder heb aangepast. Als ik schroefdraad in het kleppendeksel wil maken voor aansluitingen(op de voorkant) dan vraag ik me af of de wand wel dik genoeg is om schroefdraad te maken. Is het dan niet beter om de pop nagels los te boren en de gehele foamingplaat eruit te halen en het dan met moeren vast te zetten.(foamingplaat zet je natuurlijk later weer vast)
Zijn er mensen met praktijk ervaring?