Page 1 of 1
Civic 2.2 diesel chippen
Posted: Thu Oct 29, 2009 10:30 am
by Sinister
Ik heb gisteren wat info gewonnen over de nieuwste civic 2.2 diesel.
Bij heinz tuning kunnen ze tem chippen tot 185 pk 400 nm koppel en bij inter tuning zelfs tot 190 pk me 420 nm koppel. Ne Type-R killer noemden ze het, nu heb ik tegelijk ook wel gehoord dat de koppeling hier fel van afziet en da ge die naar de klote kunt rijden.
Iemand ervaring met dit te laten doen en of het echt waar is dat die er rap van naar de klote gaat zelfs bij niet te extreem gebruik? Of andere stukken die kunnen kapot gaan.
Hoe zit het ook met verbruik dan?
Iemand ook een idee van de prijs van inter tuning voor da chippen?
Nog een ander zaak, is ne diesel ook zo gevoelig voor kwaliteit als ne benzine dan nadat hij gechipt is? Aangeraden dus om enkel nog merk diesel te kopen?
Greetz
Re: Civic 2.2 diesel chippen
Posted: Thu Oct 29, 2009 10:43 am
by Jo&
Sinister wrote:Ik heb gisteren wat info gewonnen over de nieuwste civic 2.2 diesel.
Bij heinz tuning kunnen ze tem chippen tot 185 pk 400 nm koppel en bij inter tuning zelfs tot 190 pk me 420 nm koppel. Ne Type-R killer noemden ze het, nu heb ik tegelijk ook wel gehoord dat de koppeling hier fel van afziet en da ge die naar de klote kunt rijden.
Iemand ervaring met dit te laten doen en of het echt waar is dat die er rap van naar de klote gaat zelfs bij niet te extreem gebruik? Of andere stukken die kunnen kapot gaan.
Hoe zit het ook met verbruik dan?
Iemand ook een idee van de prijs van inter tuning voor da chippen?
Nog een ander zaak, is ne diesel ook zo gevoelig voor kwaliteit als ne naft dan nadat hij gechipt is? Aangeraden dus om enkel nog merk diesel te kopen?
Greetz
Wat is naft?
Posted: Thu Oct 29, 2009 10:56 am
by Sinister
benzine
Posted: Thu Oct 29, 2009 1:30 pm
by Jo&
Ohw, weer wat geleerd, dank je!
Kweet alleen geen antwoord op je vraag helaas

Posted: Thu Oct 29, 2009 6:04 pm
by slydawg
Hoeveel koppel heeft dat ding standaard?
Maar je koppeling kan inderdaad naar de klote gaan als het koppel veel hoger is als standaard.
Over de rest kan ik je niet veel vertellen.
Posted: Fri Oct 30, 2009 9:32 am
by Sinister
340 Nm naar 400 dus
Posted: Fri Oct 30, 2009 9:33 am
by RedSun
Denk dat het wel meevalt dan. Maar msischien kunnen de platen het niet aan. Misschien raadzaam om daar eens naar te informeren en sterkere platen te laten monteren
Posted: Sun Nov 01, 2009 11:22 pm
by FastFWD
Voordat je m chipt, zou ik iets aan de inlaatlucht temp en capaciteit doen, intercooler, buizen en filter, en eventueel EGR dicht/weg, als dat bij deze kan. de 2.2 ICDTi bij de accord heeft bovenstaande als kwaal, en bovenstaande is goedkope tuning in principe
Posted: Mon Nov 02, 2009 10:47 am
by Sinister
Hoe zit het met de hernemingen van een 2.2 ctdi gechipped tegen een ITR? Op de autosnelweg is een 2.2 dan sneller weg neem ik aan?
Mijn wagen is een fk3 2.2 diesel 5 deurs dus geen idee van EGR klep.
Posted: Mon Nov 02, 2009 11:15 am
by slydawg
Vind het een beetje vreemd dat je de diesel gaat vergelijken met de ITR, de diesel neem je toch voor de kilometers en zuinigheid.
Als je de performance van de ITR zoekt in de diesel kon je beter de ITR houden.
Maar goed, geen idee wat ie tegen de ITR doet op de snelweg.
Posted: Mon Nov 02, 2009 11:40 am
by Sinister
Klopt wel wat je zegt sorry maar een 200 pk diesel zal wel minder verbruiken nog altijd dan een ITR he :-)
Posted: Mon Nov 02, 2009 12:22 pm
by JDMTEG
België = Diesel land
jammer eigenlijk
Posted: Mon Nov 02, 2009 12:44 pm
by Keung
Een FK3 heeft zeker een EGR klep, zodra deze wordt afgesloten zal de motortemperatuur zeker met 10 a 15 graden stijgen.
Met de koppeling is vaak het dubbelmassa-vliegwiel die speling kan vertonen, dit komt vooral bij te snel/sportief de koppeling opkomen waardoor de vliegwiel de klappen moet opvangen.
Dit is te verminderen door rustiger de koppeling op te laten komen, zeker met gechipte 2.2's is dit wel een must.
De koppelingsplaten zelf zijn qua levensduur te vergelijken met een benzinemodel.
Tijdens montage van een nieuwe koppeling is wel speciaal gereedschap nodig, dus beslist geen DIY.
Qua brandstof lijkt me vrij logisch om merkbrandstof te kiezen.
Je vraagt immers om meer vermogen uit de motor, de motor wil dan ook kwalitatief goede brandstof om het vermogen eruit te krijgen.
Het is interessant om te weten welk bouwjaar de FK3 is.
De 2006 modellen hebben namelijk geen OEM roetfilter (dus minder problemen) maar vanaf de 2007 FK3's wel roetfilterstoringen. 2008 FK3's hebben vrijwel geen problemen met roetfilter.
De FK3's met roetfilter moeten ook de filter regenereren/ schoonbranden.
Met enige regelmaat gaan de roetkatalysator defect en is regenereren niet meer mogelijk. Roetkatalysator vervangen is enigste oplossing.
De roetkatalysator zit tussen de turbo en de roetfilter.
Posted: Mon Nov 02, 2009 1:28 pm
by Sinister
Ik heb een model zonder roetfilter van 2006 dus. Hoe merk ik dat de EGR klep vast zit dan?
Posted: Mon Nov 02, 2009 5:38 pm
by Keung
Mocht de EGR klep vast gaan zitten zul je tijdens het rijden op lagere toerentallen lichtjes schokkerig reageren bij constante snelheid.
Dus bijv. 50 km/h met 1300 t/pm.
Mocht er een serieus probleem zich voordoen dan krijg je vanzelf een Check Engine melding op je display. Vaak zijn het electronische storingen, mechanische problemen komt nog niet veel voor.
Tot op heden heb ik bij zakelijke lease FK3's het probleem met EGR nog niet gehad, deze hebben inmiddels ruim 180.000 km gereden.
De EGR kleppen die problemen hebben zijn vooral de CR-V en FR-V diesels van 2005.
Posted: Mon Nov 02, 2009 8:22 pm
by Sinister
Ahzo Keung bedankt voor de info man! Desnoods kuis ik de klep wel eens of laat ik ze kuisen. Alleszins mijn fk3 krijgt nog een grote beurt.