Honda zou best een sportauto willen maken, maar niet zo één als de Lexus LFA. “Het tijdperk van de V10 ligt achter ons,â€vindt Honda-CEO Ito.
Bijna had Honda een ijzersterke concurrent voor de Lexus LFA in huis. Maar door het uitbreken van de crisis werden bij het merk alle geldkranen dichtgedraaid en verdween het prestigeproject van het toneel. De supersportauto met V10, net als de Lexus LFA reed toen al zijn testrondjes. Het had de opvolger moeten worden van de NSX
“Ik zou graag een sportauto willen bouwenâ€, vertelt Honda-baas Takanobu Ito in het vakblad Automotive News. “Maar dat moet er wel eentje zijn die onze technologie syomboliseert. Het zou dus geen auto worden als de LFA maar eentje die milieuvriendelijk is en desondanks spectaculaire prestaties biedt.†Ito denkt dat er in de toekomst alleen ruimte is voor schone, duurzame auto’s. Sportwagen zullen daarop geen uitzondering vormen.
“Er zijn altijd mensen die uit nostalgische overwegingen een ‘vroem’ uit de motor willen horen. Maar die mensen leven in het verleden.†Saillant detail: voordat Ito in juni op het pluche bij Honda is gaan zitten, was hij het meest bekend als ontwerper van het aluminium chassis van de NSX.
Na het afschieten van de sportauto met V10 zijn er al geruchten geweest dat Honda de bouw van een model met V6 in combinatie met hybride-techniek overweegt.
v10? not a chance!
Laat ze maar eens beginnen met de opvolger van de CRX ipv de NSX. De NSX is niet meer dan een prestigewagen waar ze alleen maar verlies op maken. De CRX is betaalbaarder, kleiner, makkelijker te voorzien van hybride technieken, verkoopbaarder en dus financieel een stuk veiliger.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
- Posts: 22
- Joined: Thu Dec 04, 2008 1:19 pm