Page 1 of 2

Underseal / Bodembehandeling

Posted: Mon Oct 19, 2009 11:38 am
by donkeykong
Hai Mensen,


Ik wil jullie vragen of men ervaringen heeft met een bodembehandeling. Mijn auto is er weer aan toe aangezien de laag bijna weg is.
Waar kan je dat doen en hoeveel gaat dat grapje kosten???

Ik heb er 1 gevonden in drachten, zijn doen het vanaf 500 euro bodem en holle ruimte's

ik wil vergelijken wat zo gangbaar is....

pls leave some comments

Posted: Mon Oct 19, 2009 12:07 pm
by FastFWD
Dinitrol in Leeuwarden, heb dr net een NL ee9 laten doen, weet waar je aan begint want dat spul komt overal, en prijs is vanaf 450 euro tot 1000 euro, hangt van auto en staat af. Dan hoef je nooit weer..

Posted: Mon Oct 19, 2009 2:01 pm
by RedSun
Wat voor auto heb je? Tegenwoordig niet meer nodig tenzij je een oudere auto hebt. EE9 bijvoorbeeld zoals FastFWD hierboven zegt.

Wat bedoel je ermee eigenlijk? Opnieuw tectyleren?

Posted: Mon Oct 19, 2009 2:09 pm
by Benjdmin
Ik heb ook wel interesse voor de Dc2, voor de winter echt toeslaat...

Posted: Mon Oct 19, 2009 5:00 pm
by Jan Visser
FastFWD wrote:Dinitrol in Leeuwarden, heb dr net een NL ee9 laten doen, weet waar je aan begint want dat spul komt overal, en prijs is vanaf 450 euro tot 1000 euro, hangt van auto en staat af. Dan hoef je nooit weer..


+1

Absoluut een aanrader.

Posted: Mon Oct 19, 2009 5:21 pm
by donkeykong
ik heb een 2001 dc5 dus is niet zo heel oud, maar toch!!

het is zo'n zwarte laag wat becshermt, zag ook dat waxoil zoiets had.

Wat bedoel je met weet waar je aan begint dat spul komt overal??
bedoel je in delen waar het niet hoort? lak??


Nog meer bedrijven??

Posted: Mon Oct 19, 2009 7:47 pm
by slydawg
Waarom niet zelf doen?
Ik heb 2 blikjes tectyl gehaald en met een kwast de hele bodem en wielkasten gedaan. Voor de moeilijke plekken een spuitbus gebruikt en in de deuren ook een spuitbus maar dan die doorzichtige tectyl.

Posted: Mon Oct 19, 2009 8:30 pm
by FastFWD
Bij Dinitrol blazen ze alle stijlen vol met een soort was, en dat loopt overal heen, je kan zelf aangeven waar je het wel en niet wil.

De onderkant word gedaan met een bruin/zwarte substantie, ook op wax basis, ze sproeien alles er onder, ophanging, schokdempers, uitlaat etc, ook hier kun je aangeven hoe je het wil.

Geintresseerden mogen mij een PM sturen, ik kan daar een soort 'groupbuy' regelen met wat korting, en auto word door mij voorbereid indien gewenst.

Zal zo eens foto's van de EE9 online gooien

Posted: Mon Oct 19, 2009 8:42 pm
by mr. X
Het klinkt.. uhm.. nogal grof hoe je het brengt, Gerben.

Ik zie daar een man met een bizar grote sproeikop undersealant in het wilde weg spuiten. Iets wat mij persoonlijk zorgen zou baren, zeker als ze vering en ophanging gelijk meenemen zonder afplakken of iets dergelijks.

Posted: Mon Oct 19, 2009 9:01 pm
by FastFWD
Restauratie in progress, auto van een klant;

Image
Image
Image
Image

Kaal aangeleverd, aangegeven waar wel, en waar niks op moest, witte spul veeg je zo weg indien gewenst, is net autoshampoo, en ruikt ook naar wax. Laag buitenzijde is op verfbasis, kan 10 jaar mee bij de meeste wagens, daarna opnieuw. Maar wat is 50 euro nou, per jaar? 500 euro op 10 jaar is afdoende voor alle Honda's in principe.

@ mr.X, zoals ik aangaf, het is wax, veeg je zo weg, onderstel wil je geen schroefset of iets onder hebben, want dat is niet af te plakken. Kan wel afgeplakt of gewisseld worden, heb ik bij de EE9 gewisseld om ellende te voorkomen, ik doe niet zoveel smerig werk voor genoemd bedrag, zit wel 2 a 300 euro materiaal in, en dan de troep nog aanbrengen + werkplaats vol met spuitnevel, needankje

Posted: Mon Oct 19, 2009 9:11 pm
by Jan Visser
Hoe jonger de auto hoe beter zo'n behandeling werkt. Als ergens roest zit moet je het eerst 100% weg werken anders heeft het nog weinig zin om de auto zo'n behandeling te geven.

Dinitrol is een merk net zo als tectyl, maar dan beter. Tectyl word op den duur hard en gaat dan barsten waardoor er nog vuil en vocht bij kan komen. Dinitrol blijft relatief zacht en gaat dus niet barsten. Ook heb je het in verschillende soorten. Bruin/zwart voor de onderzijde en een doorzichtige wax voor holle ruimten en onder de kap.

Bij Dinitrol doen ze precies zoals jij wilt dat het gedaan word, echter komt er wel een wat op de uitlaat o.i.d. terrecht. Dat is ook eigenlijks niet te voorkomen. Ze doen hun werk echter wel grondig en zorgen voor een goede beschermende laag.

Als je een nieuwe auto een volledige behandeling geeft roest ie nooit van zijn leven niet meer en word het geheid een oldtimer.........

Posted: Tue Oct 20, 2009 8:35 am
by Jo&
Kheb ook wel interesse...
Maar niet nog dit jaar.

Posted: Tue Oct 20, 2009 9:12 am
by RedSun
Bij auto's na 2000/2001 heeft het niet zo veel zin hoor. Die bodemplaten zijn verzonken/verzinkt (hmm ik gok verzonken).

Posted: Tue Oct 20, 2009 11:40 am
by FastFWD
RedSun wrote:Bij auto's na 2000/2001 heeft het niet zo veel zin hoor. Die bodemplaten zijn verzonken/verzinkt (hmm ik gok verzonken).


Klopt, maar ze rotten wel degelijk, wielkasten mercedes E en C klasse van 2005 bijvoorbeeld, standaard gaar.. Om over EP, EU en FN maar te zwijgen :wink:

Posted: Tue Oct 20, 2009 12:46 pm
by Jo&
RedSun wrote:Bij auto's na 2000/2001 heeft het niet zo veel zin hoor. Die bodemplaten zijn verzonken/verzinkt (hmm ik gok verzonken).

Nee als ze gegalvaniseerd zijn dan is het verzinkt :wink:

Maar ik maak me meer zorgen om mn wielkasten dan mn bodemplaat eigenlijk... Niet dat ik een aanleiding heb om zorgen te maken, maar gewoon voor de toekomst...

Posted: Tue Oct 20, 2009 2:25 pm
by FastFWD
Deuren, achterklep en bodem zijn EP puntjes, blijft engelse productie..

Posted: Tue Oct 20, 2009 4:46 pm
by Jan Visser
Linkje van het bedrijf........

http://www.gosliga.com/index.html

En een linkje van een PDF uit auto en motortechniek........

http://www.amt.nl/web/show/file/id=5127 ... rie.pdf%20

Posted: Tue Oct 20, 2009 4:51 pm
by Jo&
Als je een nieuwe bodemplaat wilt kan ik wel een plaat voor je regelen: www.staalprijzen.nl

:clap:
Ok flauw...

Posted: Tue Oct 20, 2009 5:34 pm
by mr. X
Het is nogal een eindje rijden vanaf hier zeg!

Posted: Tue Oct 20, 2009 5:49 pm
by Jan Visser
Niet vanaf hier :mrgreen: