Page 1 of 2

autotje afgesteld...

Posted: Sat Oct 17, 2009 4:36 pm
by Gaskleppie
Soms krijg je wel eens van die leuke projecten om af te stellen.
Zo moest ik afgelopen vrijdag de auto van Luc afstellen. Het is een drag race civic uit 89 met een B20Vtec aan boord.
Volledig gebouwd, hoog compressie van 12,2:1 en ITB's erop.

Ik had al even snel een basemap gemaakt waar Luc een nette 12,4 op de 400 mter mee gezet heeft.
Het resultaat van die basemap is te zien als dunne lijn. De dikke lijn is het uiteindelijke resultaat na afstellen van zo'n beetje alles incl wat extra octaan booster en de cam's bijstellen.

Jammer van het instortende koppel hoog in toeren anders had er veel meer vermogen uit gekomen. Ik vrees dat de uitlaat te krap is voor dit geweld.

enjoy!

Image

Posted: Sat Oct 17, 2009 10:37 pm
by Benjdmin
Mooie resultaat!

Ik heb noch een 12:1 b18 die getuned moet worden, interesse?

Posted: Sun Oct 18, 2009 2:10 am
by mr. X
Mooi resultaat inderdaad, F.

Gaat er nog wat gebeuren om het instortende koppel terug te dringen?

Posted: Sun Oct 18, 2009 9:33 am
by Knite Force
Impressive numbers!

Posted: Sun Oct 18, 2009 10:21 am
by Gaskleppie
Ik heb noch een 12:1 b18 die getuned moet worden, interesse?


Is die nog obd2a? Als je een obd1 ecu en verloop harnas weet te scoren kunnen we wel eens een keer een rondje gaan rijden ;)

Gaat er nog wat gebeuren om het instortende koppel terug te dringen?


De eigenaar wilde idd nog wel wat gaan proberen met de uitlaat. Die lijkt nu te klein te zijn.

Posted: Sun Oct 18, 2009 11:10 am
by LUCITR
Ja Frank ben er ook erg blij mee!!

Ja ben nu aan het zoeken naar een goede header

Frank: Hytech
RJ/Richard:98 spec jdm itr
Me: All Motor RMF Drag Header

Wat is wijsheid he

Posted: Sun Oct 18, 2009 11:16 am
by Gaskleppie
Me: All Motor RMF Drag Header


Goede keuze hoor. Hij moet wel geschikt zijn voor een 2 liter. Is hij dat?

Posted: Sun Oct 18, 2009 11:31 am
by LUCITR
Gaskleppie wrote:
Me: All Motor RMF Drag Header


Goede keuze hoor. Hij moet wel geschikt zijn voor een 2 liter. Is hij dat?


Ik ben al aan het rondkijken en vragen op diverse forums in amerika

en heb deze jongens gemailt: http://importpowerhouse.com/custom_header_manifolds.htm

Posted: Sun Oct 18, 2009 11:55 am
by LCR
Gaskleppie wrote:
Me: All Motor RMF Drag Header


Goede keuze hoor. Hij moet wel geschikt zijn voor een 2 liter. Is hij dat?


D8 dat de RMF moeilijk passen. Mss niet voor jouw auto,maar zelf heb ik een Hytech of RMF in mijn hebbe-hebbe list en de RMF had ivm de design veel ruimte nodig waardoor airco en powersteering komt te vervallen.
Maar het blijft echt een vette header!

Grtz, LUC!

Posted: Sun Oct 18, 2009 12:02 pm
by Hatchman
Die RMF is goed zat, zijn eigenlijk gemaakt voor B18's maar ook op een 2 liter doet die het ook prima, kijk maar naar Estor zijn motor destijds.
De Toda C zijn ook niet de nokkenassen waarbij je een heel hoog piekvermogen moet verwachten. De oude Skunk2 stage 2 bijvoorbeeld zullen je al meer piekvermogen opleveren.
Probeer anders eerst eens een run met open header zonder restrictie om te zien wat je daarmee wint. Mochten er dan wat pk's loskomen gewoon een 3" catback erop.

Posted: Sun Oct 18, 2009 12:06 pm
by LUCITR
LCR wrote:
Gaskleppie wrote:
Me: All Motor RMF Drag Header


Goede keuze hoor. Hij moet wel geschikt zijn voor een 2 liter. Is hij dat?


D8 dat de RMF moeilijk passen. Mss niet voor jouw auto,maar zelf heb ik een Hytech of RMF in mijn hebbe-hebbe list en de RMF had ivm de design veel ruimte nodig waardoor airco en powersteering komt te vervallen.
Maar het blijft echt een vette header!

Grtz, LUC!


Aan ruimte geen gebrek en anders pakken we de slijptol :roll:
Als ik die foto bekijk lijkt het er zelf op dat hij tegen je radiateur aan komt, maar dat zal wel mee vallen.

gr, luc

Posted: Sun Oct 18, 2009 12:19 pm
by LCR
Ik ga eerst mijn Mugen replica zo goed mogelijk optimaliseren (60mm all the way) en op de dyno. Als ie goed vermogen levert na afstellen,dan laat ik de Hytech links liggen en wat anders in de plaats kopen. O ja, andere koek...tis voor een H22

Posted: Mon Oct 19, 2009 9:19 pm
by Jan Visser
Netjes en mooi resultaat!

Posted: Mon Oct 19, 2009 9:26 pm
by Gaskleppie
Netjes en mooi resultaat!


Dankje.


Oja, is er iemand die het Vtec moment weet te gokken bij deze motor?
hahaha

Posted: Mon Oct 19, 2009 9:44 pm
by mr. X
4400 rpm?

Posted: Tue Oct 20, 2009 6:01 am
by slydawg
tussen 3200-3500 rpm

Posted: Tue Oct 20, 2009 6:02 am
by Gaskleppie
nope..

Posted: Tue Oct 20, 2009 6:05 am
by slydawg
Het zit m in die bult, 3800rpm....

Ik zie ook wat gebeuren bij 2500rpm

Posted: Tue Oct 20, 2009 6:15 am
by Gaskleppie
nee, het is bij 5500rpm ;) Bij dat hele kleine spyke'je. Je kan hem eigenlijk niet eens zien.

Die eerste 2 golven zie je vaker bij ITB's. De intake kan de motor niet helpen als hij het even moeilijk heeft en dan zie je de echte motor karakteristiek terug in de uitdraai. Normaal gesproken had ik bij een straat auto nog wel het 1 en ander geprobeerd om de golven kleiner te maken maar bij een drag auto rij je toch nooit in dat gedeelte van de powerband. Die gebruikt alleen het gebied tussen 7 en 9k rpm.

Bij straat auto's proberen ze met allerlei vormen in het inlaat traject zoals bochten, resonantie kamers, doodlopende buisjes etc de vermogens afgifte zo vlak mogenlijk te krijgen. Met ITB's krijg je wat de motor kan, meer niet ;)

Posted: Tue Oct 20, 2009 6:25 am
by slydawg
Tja, als we het niet eens op de uitdraai kunnen zien wordt het moeilijk raden hehehe
Maar knap dat je het eigenlijk niet eens ziet op de uitdraai.
De dunne grafiek laat nog wat zien idd bij 5500rpm maar de dikke niet meer.