Page 1 of 1

Fuseekogel vervangen--->nodig?

Posted: Tue Sep 22, 2009 12:52 pm
by autodre
Tijdens de laatste apk/beurt werd verteld dat mijn Fuseekogel wat speling had. Nog wel binnen de marge van APK, maar volgende keer komt ie eraan.

Nu ga ik binnenkort een stukje lekker snel rijden(200 ofzo) en ik vroeg me af of dat eigenlijk kwaad kan? Eigenlijk bedoel ik de vraag andersom. Kan een fuseekogel die nog wel binnen de marge is, maar dus niet helemaal 100% is kwaad? Niet dat ik ineens in de greppel lig zeg maar :)

Posted: Tue Sep 22, 2009 12:54 pm
by Dimer
De antwoord op je vraag weet ik niet, maar als je 'm toch moet vervangen, waarom dan niet het zekere voor het onzekere nemen.

Posted: Tue Sep 22, 2009 1:01 pm
by autodre
Soms is een forum makkelijk, maar zelf net even gebeld naar de beste Honda monteur :)

Het is bij mij echt een heel lichte beginnde speling en kan GEEN kwaad :) Andere garages zouden het geeneens opmerken denk ik zo :) Wel een verademing deze garage na mijn mindere ervaring bij een andere dealer. Zo goed zelfs, dat mijn vdin inmiddels ook een auto bij deze garage heeft gekocht :)

Posted: Tue Sep 22, 2009 2:04 pm
by Jo&
autodre wrote:Soms is een forum makkelijk, maar zelf net even gebeld naar de beste Honda monteur :)

Het is bij mij echt een heel lichte beginnde speling en kan GEEN kwaad :) Andere garages zouden het geeneens opmerken denk ik zo :) Wel een verademing deze garage na mijn mindere ervaring bij een andere dealer. Zo goed zelfs, dat mijn vdin inmiddels ook een auto bij deze garage heeft gekocht :)


Welke garage zat je en zit je nu?

Posted: Tue Sep 22, 2009 2:06 pm
by autodre
waar ik zat stuur ik wel per PM, en ik ben nu heel tevreden bij auto Maarschalk

Posted: Tue Sep 22, 2009 4:30 pm
by Jan Visser
Vergeet niet dat een heel klein beetje speling snel erger kan worden en hoe meer speling hoe sneller het proces gaat.

Posted: Tue Sep 22, 2009 5:31 pm
by mr. X
Jan Visser wrote:Vergeet niet dat een heel klein beetje speling snel erger kan worden en hoe meer speling hoe sneller het proces gaat.


En zeker als je 200+ gaat rijden!

Posted: Tue Sep 22, 2009 5:45 pm
by Gaskleppie
Bij een fusee kogel valt dat gelukig wel mee hoor. Ik denk dat je dealer een goed antwoord gegeven heeft. Voorlopig nog niks aan de hand dus en later een keertje laten vervangen.

Posted: Tue Sep 22, 2009 7:19 pm
by Jan Visser
Gaskleppie wrote:Bij een fusee kogel valt dat gelukig wel mee hoor. Ik denk dat je dealer een goed antwoord gegeven heeft. Voorlopig nog niks aan de hand dus en later een keertje laten vervangen.


Toch is mijn praktijk ervaring anders.

Natuurlijk komt er nu in een paar weken geen mm speling bij nu er maar minimale speling op zit, maar als er eenmaal een halve mm speling op zit gaat het erg hard. En hoe meer speling hoe harder en meer speling op komt.

En laten we eerlijk wezen, een afkeur is een mm of meer speling en een mm is echt veel speling.

Posted: Tue Sep 22, 2009 11:09 pm
by Keung
De garage wil de eigenaar alleen erop attenderen dat de fuseekogel eraan zit te komen.
Als het echt niet toelaatbaar is laat de garage de eigenaar zijn auto ook niet meenemen.

Snelheid van fuseekogelslijtage valt best mee bij Honda, vaak bij Europese auto's slijten de kogels veel sneller.

De garage geeft gewoon een eerlijk advies.

Posted: Wed Sep 23, 2009 6:18 am
by Gaskleppie
Dat bedoel ik idd.....

Posted: Wed Sep 23, 2009 9:25 pm
by VTECRob
Honda Fuseekogels schijnen allemaal snel speling te hebben...

Zet er een nieuwe in en een paar honderd kilometer verder zit er weer speling op.
(is mij verteld en laten zien)

Posted: Wed Sep 23, 2009 10:05 pm
by Jo&
Advies van mijn huismonteur is gewoon laten vervangen als er al speling op zit. Er is niets niets zinnigs te zeggen over hoe snel er meer speling op komt.

Je kunt er gewoon mee door blijven rijden, ook naar de autobaan. Je kunt niet jaaaaren blijven rijden. Boven de 1mm is afkeur.