Mr. X... Y-56 DC2 (Final Goodbye)
Mr. X... Y-56 DC2 (Final Goodbye)
Aangezien er foto's in mijn andere voorstel topic geplaatst werd leek het me beter een nieuwe aan te maken.
Iedereen zal me zo ondertussen wel kennen. Ik luister sinds 05-09-1987 naar de naar Maarten en kom uit de buurt van 's-Hertogenbosch.
Nieuwe aanwinst:
Y-56 EUDM DC2
Km stand bij aanschaf:
67846
Onderhouds historie compleet en aanwezig met alle boekjes.
Helemaal origineel. Nou niet echt eigenlijk, ik heb er zitten A048 banden op gezet en er zit geen originele radio in ops:.
LHD.
Onderkant is smetteloos mooi en nergens roest te bekennen. Samen met Benjamin een uur ongeveer onder de auto, die op een brug stond, door gebracht om alles te bekijken en te controleren.
Interieur is zo netjes dat je daar niet snel een tweede van vindt in Zwitserland. Dat zijn allemaal uitgeleefde auto's. Met name de gele worden schrikbarend hard verziekt met bumpers en andere accessoires die er niet op horen. Km standen zijn vaak dubbel of drie dubbel zo hoog.
Prijs was heel hoog voor Nederlandse begrippen en na import zal ze nog duurder uitvallen. 10% invoerbelasting over het aanschaf bedrag én nog eens 19% over het aanschaf bedrag mét die 10%, belasting over belasting dus. Daarna alleen nog maar BPM, wat niet schrikbarend duur is maar dat maakt het totaal plaatje van nog af te dragen belastingen aanzienlijk.
Toekomst plannen:
Twijfel, twijfel. Zoals eerder gezegd het kan nu nog wel leuk zijn om de auto helemaal op te voeren maar over 10 jaar is er geen standaard DC2 meer over. Ook na het lezen van een artikel ergens waarin staat dat de DC2 op nummer 1 van de meest 'verzamelbare' Japanse auto's staat, lijkt het me verstandig er nooit wat aan te doen.
Een complete repaint wil ik wel overwegen. Niet zomaar een repaint, nee, dan gaat de auto helemaal uit elkaar en wordt ze tot op het bot origineel qua afwerking ed. Denk dan aan gloednieuwe stoel hoezen, nieuw vloer kleed, OEM stickers, nieuwe OEM velgen, nieuwe teer matten, je kan het zo gek niet verzinnen. Niet zomaar simpel afplakken en een nieuw laklaagje. Dat zal een hels karwij worden alles nog OEM te vinden aangezien veel dingen niet of nauwelijks leverbaar zijn.
Wat ik voor ogen heb gaat minimaal zoveel kosten als de Integra zelf.
Eerst de auto eens een paar jaar houden en kijken wat er gebeurd.
Ik rij nu dagelijks in een andere auto (EJ9) en de Integra staat lekker in de stalling. Eigenlijk heb ik voor ogen er niet meer dan +- 2000 km per jaar mee te gaan rijden. Sommige zullen het belachelijk vinden omdat ze vinden dat deze auto's gebruikt moeten worden waar ze voor gemaakt zijn maargoed, iedereen moet doen wat hij of zij het beste vindt.
Deze auto is iets exclusiefs en ze wordt alleen nog maar exclusiever met de jaren. Als het goed is zijn er ook maar 53 Y-56 EUDM DC2's geleverd in Zwitserland. Ben nog aan het uitzoeken of ik dit ergens met zekerheid kan vinden.
Foto's:
JAF 2009 (Thanks Dimer, voor de foto's)
Heb zelf weinig interessante foto's van de auto.
Vergeef me de lelijke velgen die onder de auto zaten, die gingen er thuis ook gelijk af en hebben plaats gemaakt voor de OEM velgen die ik opnieuw heb laten spuiten. (zie boven)
Op de terug weg +- 1000 km lang dit in je achteruit kijk spiegel wordt gewoon nooit saai 8)
En nog even twee interieur foto's eenmaal thuis:
Met dank aan Benjamin is de auto nu hier. Zonder hem was het vele malen minder makkelijk verlopen en uiteraard lang niet zo gezellig.
Datum geprikt, op goed geluk 800 km gereden, hotel gepakt, auto bekeken, bijna niet geslapen en uren over de auto gepraat en foute films gekeken over haaien :wink:, volgende dag nogmaals bekeken en nogmaals alles nagekeken en besloten haar mee te nemen. Verhaal in een notendop. 8)
Thanks again Ben :thumbs:.
Iedereen zal me zo ondertussen wel kennen. Ik luister sinds 05-09-1987 naar de naar Maarten en kom uit de buurt van 's-Hertogenbosch.
Nieuwe aanwinst:
Y-56 EUDM DC2
Km stand bij aanschaf:
67846
Onderhouds historie compleet en aanwezig met alle boekjes.
Helemaal origineel. Nou niet echt eigenlijk, ik heb er zitten A048 banden op gezet en er zit geen originele radio in ops:.
LHD.
Onderkant is smetteloos mooi en nergens roest te bekennen. Samen met Benjamin een uur ongeveer onder de auto, die op een brug stond, door gebracht om alles te bekijken en te controleren.
Interieur is zo netjes dat je daar niet snel een tweede van vindt in Zwitserland. Dat zijn allemaal uitgeleefde auto's. Met name de gele worden schrikbarend hard verziekt met bumpers en andere accessoires die er niet op horen. Km standen zijn vaak dubbel of drie dubbel zo hoog.
Prijs was heel hoog voor Nederlandse begrippen en na import zal ze nog duurder uitvallen. 10% invoerbelasting over het aanschaf bedrag én nog eens 19% over het aanschaf bedrag mét die 10%, belasting over belasting dus. Daarna alleen nog maar BPM, wat niet schrikbarend duur is maar dat maakt het totaal plaatje van nog af te dragen belastingen aanzienlijk.
Toekomst plannen:
Twijfel, twijfel. Zoals eerder gezegd het kan nu nog wel leuk zijn om de auto helemaal op te voeren maar over 10 jaar is er geen standaard DC2 meer over. Ook na het lezen van een artikel ergens waarin staat dat de DC2 op nummer 1 van de meest 'verzamelbare' Japanse auto's staat, lijkt het me verstandig er nooit wat aan te doen.
Een complete repaint wil ik wel overwegen. Niet zomaar een repaint, nee, dan gaat de auto helemaal uit elkaar en wordt ze tot op het bot origineel qua afwerking ed. Denk dan aan gloednieuwe stoel hoezen, nieuw vloer kleed, OEM stickers, nieuwe OEM velgen, nieuwe teer matten, je kan het zo gek niet verzinnen. Niet zomaar simpel afplakken en een nieuw laklaagje. Dat zal een hels karwij worden alles nog OEM te vinden aangezien veel dingen niet of nauwelijks leverbaar zijn.
Wat ik voor ogen heb gaat minimaal zoveel kosten als de Integra zelf.
Eerst de auto eens een paar jaar houden en kijken wat er gebeurd.
Ik rij nu dagelijks in een andere auto (EJ9) en de Integra staat lekker in de stalling. Eigenlijk heb ik voor ogen er niet meer dan +- 2000 km per jaar mee te gaan rijden. Sommige zullen het belachelijk vinden omdat ze vinden dat deze auto's gebruikt moeten worden waar ze voor gemaakt zijn maargoed, iedereen moet doen wat hij of zij het beste vindt.
Deze auto is iets exclusiefs en ze wordt alleen nog maar exclusiever met de jaren. Als het goed is zijn er ook maar 53 Y-56 EUDM DC2's geleverd in Zwitserland. Ben nog aan het uitzoeken of ik dit ergens met zekerheid kan vinden.
Foto's:
JAF 2009 (Thanks Dimer, voor de foto's)
Heb zelf weinig interessante foto's van de auto.
Vergeef me de lelijke velgen die onder de auto zaten, die gingen er thuis ook gelijk af en hebben plaats gemaakt voor de OEM velgen die ik opnieuw heb laten spuiten. (zie boven)
Op de terug weg +- 1000 km lang dit in je achteruit kijk spiegel wordt gewoon nooit saai 8)
En nog even twee interieur foto's eenmaal thuis:
Met dank aan Benjamin is de auto nu hier. Zonder hem was het vele malen minder makkelijk verlopen en uiteraard lang niet zo gezellig.
Datum geprikt, op goed geluk 800 km gereden, hotel gepakt, auto bekeken, bijna niet geslapen en uren over de auto gepraat en foute films gekeken over haaien :wink:, volgende dag nogmaals bekeken en nogmaals alles nagekeken en besloten haar mee te nemen. Verhaal in een notendop. 8)
Thanks again Ben :thumbs:.
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
donkeykong wrote:had trouwens ook net op dc5 forum gezien dat iemand ook een gele aanbood, alleen die is niet standaard maar wel heel mooi. vind je dit teveel qua looks?
Teveel? Mnee.
Volgens mij heeft hij geen origineel gele recaro's. Alleen een hoes zo lijkt het. Ik twijfel altijd bij het zien van de a-symmetrische look van de J's (?) scoop en als die dan toch het veld moet ruimen zie ik ook liever een originele lip. Lugnuts zijn een twijfel geval (door de remklauwen). SW888 velgen daarentegen zijn wel erg stoer.
De JDM DC2 is een erg mooie auto maar ben zelf toch meer fan van het EUDM front. Er is een periode geweest dat ik twijfelde over de 'kikker ogen', zoals mijn vriendin ze noemt, maar dat is helemaal bij gedraaid.
@ Wendy
De velgen zijn redelijk eruit gekomen. Het spuitwerk is zeker niet het beste wat ik ooit heb gezien maar het kleur verschil is minimaal. Als je het weet, zie je het misschien bij een juiste (of verkeerde) licht inval. De originele kleur heeft een iets duidelijkere metallic erin verwerkt. Zal proberen een foto hiervan te maken.
@ Dimer
Nee, in eerste instantie wil ik er niet de baan mee op. Ooit.
Zoals Benjamin al aan geeft, we hebben hier nog wel enkele auto's staan waar we wat mee kunnen doen. Ooit zal die EG6 beter worden dan hij ooit is geweest :wink:.
En nog even een quote uit mijn oude voorstel topic:
DeraileD wrote:Superkleurtje! Vind geel altijd heel dik staan 8)
Maar even een vraagje, ik dacht (samen met mijn broertje) te zien dat de voorbumper kleurverschil had, of heb ik het mis?
Verder was de auto in superstaat!
Als ik me niet vergis had jij ook gele plannen :wink:.
De bumper heeft inderdaad kleurverschil, alsook de achterklep en het zijscherm. Dat draag ook wel bij dat ik een repaint van plan ben, maar dat niet alleen. Het is alleen nog niet zo makkelijk gedaan. Ben een beetje een kommaneuker geworden wat dat betreft dus als ik het doe moet het perfect worden en niet 99.99%.
Dit is verkoopad van die gele JDM'ert:
http://www.pistonheads.com/sales/1219389.htm
http://www.pistonheads.com/sales/1219389.htm
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Ik zie het, die stoelen zien er belachelijk mooi uit zeg!
Prijs van die auto is ook niet verkeerd zeg, daarvoor mocht ik de mijne echt niet meenemen.
Ik heb genoeg foto's op mijn computer staan van mooie gele Integra's. Zit alleen oprecht te twijfelen of ik voor redelijk exclusieve velgen wil gaan en om dat dus als enige te veranderen aan de auto...
Prijs van die auto is ook niet verkeerd zeg, daarvoor mocht ik de mijne echt niet meenemen.
Ik heb genoeg foto's op mijn computer staan van mooie gele Integra's. Zit alleen oprecht te twijfelen of ik voor redelijk exclusieve velgen wil gaan en om dat dus als enige te veranderen aan de auto...
-
- Posts: 70
- Joined: Tue Jun 02, 2009 9:27 pm
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Die reactie krijg ik van heel veel mensen. Niemand snapt ook dat ik de Z4 heb verkocht en 'zoiets' terug heb gekocht.
Ik kan je wel zeggen: It grows on you. Geel gaat niet vervelen 8)
En zo wel, spuit ik hem toch gewoon zwart :stampen:
Toevallig nog een foto gevonden van de onderkant voor de geïnteresseerde. Deze is door de verkoper gemaakt, vandaar dat hij niet zo heel duidelijk is.
Let op, er is dus niets gepoetst of opnieuw gespoten aan de onderkant.
@ Marcel
Kom je nou nog een keer langs of heb je al genoeg gezien op JAF :wink:
Ik kan je wel zeggen: It grows on you. Geel gaat niet vervelen 8)
En zo wel, spuit ik hem toch gewoon zwart :stampen:
Toevallig nog een foto gevonden van de onderkant voor de geïnteresseerde. Deze is door de verkoper gemaakt, vandaar dat hij niet zo heel duidelijk is.
Let op, er is dus niets gepoetst of opnieuw gespoten aan de onderkant.
@ Marcel
Kom je nou nog een keer langs of heb je al genoeg gezien op JAF :wink: