Mr. X... Y-56 DC2 (Final Goodbye)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Mr. X... Y-56 DC2 (Final Goodbye)

Post by mr. X »

Aangezien er foto's in mijn andere voorstel topic geplaatst werd leek het me beter een nieuwe aan te maken.
Iedereen zal me zo ondertussen wel kennen. Ik luister sinds 05-09-1987 naar de naar Maarten en kom uit de buurt van 's-Hertogenbosch.

Nieuwe aanwinst:
Y-56 EUDM DC2

Km stand bij aanschaf:
67846
Onderhouds historie compleet en aanwezig met alle boekjes.
Helemaal origineel. Nou niet echt eigenlijk, ik heb er zitten A048 banden op gezet en er zit geen originele radio in :o ops:.
LHD.
Onderkant is smetteloos mooi en nergens roest te bekennen. Samen met Benjamin een uur ongeveer onder de auto, die op een brug stond, door gebracht om alles te bekijken en te controleren.
Interieur is zo netjes dat je daar niet snel een tweede van vindt in Zwitserland. Dat zijn allemaal uitgeleefde auto's. Met name de gele worden schrikbarend hard verziekt met bumpers en andere accessoires die er niet op horen. Km standen zijn vaak dubbel of drie dubbel zo hoog.
Prijs was heel hoog voor Nederlandse begrippen en na import zal ze nog duurder uitvallen. 10% invoerbelasting over het aanschaf bedrag én nog eens 19% over het aanschaf bedrag mét die 10%, belasting over belasting dus. Daarna alleen nog maar BPM, wat niet schrikbarend duur is maar dat maakt het totaal plaatje van nog af te dragen belastingen aanzienlijk.

Toekomst plannen:
Twijfel, twijfel. Zoals eerder gezegd het kan nu nog wel leuk zijn om de auto helemaal op te voeren maar over 10 jaar is er geen standaard DC2 meer over. Ook na het lezen van een artikel ergens waarin staat dat de DC2 op nummer 1 van de meest 'verzamelbare' Japanse auto's staat, lijkt het me verstandig er nooit wat aan te doen.
Een complete repaint wil ik wel overwegen. Niet zomaar een repaint, nee, dan gaat de auto helemaal uit elkaar en wordt ze tot op het bot origineel qua afwerking ed. Denk dan aan gloednieuwe stoel hoezen, nieuw vloer kleed, OEM stickers, nieuwe OEM velgen, nieuwe teer matten, je kan het zo gek niet verzinnen. Niet zomaar simpel afplakken en een nieuw laklaagje. Dat zal een hels karwij worden alles nog OEM te vinden aangezien veel dingen niet of nauwelijks leverbaar zijn.
Wat ik voor ogen heb gaat minimaal zoveel kosten als de Integra zelf.
Eerst de auto eens een paar jaar houden en kijken wat er gebeurd.

Ik rij nu dagelijks in een andere auto (EJ9) en de Integra staat lekker in de stalling. Eigenlijk heb ik voor ogen er niet meer dan +- 2000 km per jaar mee te gaan rijden. Sommige zullen het belachelijk vinden omdat ze vinden dat deze auto's gebruikt moeten worden waar ze voor gemaakt zijn maargoed, iedereen moet doen wat hij of zij het beste vindt.

Deze auto is iets exclusiefs en ze wordt alleen nog maar exclusiever met de jaren. Als het goed is zijn er ook maar 53 Y-56 EUDM DC2's geleverd in Zwitserland. Ben nog aan het uitzoeken of ik dit ergens met zekerheid kan vinden.

Foto's:

JAF 2009 (Thanks Dimer, voor de foto's)
Image

Image

Image

Heb zelf weinig interessante foto's van de auto.

Image

Vergeef me de lelijke velgen die onder de auto zaten, die gingen er thuis ook gelijk af en hebben plaats gemaakt voor de OEM velgen die ik opnieuw heb laten spuiten. (zie boven)

Image
Image
Image
Image
Op de terug weg +- 1000 km lang dit in je achteruit kijk spiegel wordt gewoon nooit saai 8)
Image
Image
En nog even twee interieur foto's eenmaal thuis:
Image
Image

Met dank aan Benjamin is de auto nu hier. Zonder hem was het vele malen minder makkelijk verlopen en uiteraard lang niet zo gezellig.
Datum geprikt, op goed geluk 800 km gereden, hotel gepakt, auto bekeken, bijna niet geslapen en uren over de auto gepraat en foute films gekeken over haaien :wink:, volgende dag nogmaals bekeken en nogmaals alles nagekeken en besloten haar mee te nemen. Verhaal in een notendop. 8)

Thanks again Ben :thumbs:.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

ben blij dat je tevreden bent, good luck ermee.

had trouwens ook net op dc5 forum gezien dat iemand ook een gele aanbood, alleen die is niet standaard maar wel heel mooi. vind je dit teveel qua looks?

Image
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Geweldig ding!
Gefeliciteerd!!!!
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Aparte verschijning. Moet er even aan wennen....maar....MOOI hoor.

Goed voornemen om je DC2 standaard te houden.....hoop alleen voor je dat je het volhoudt.
Succes!
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

Erg mooie auto Maarten...
stond er zondag ook heel netjes bij.
(alleen niet erg lang :P)

Was het nu nog goed gelukt met het kleurnummer van
de velgen?
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Nice man, looks great! Was a pleasure to help you out!

I think it looks better then the Japanese one with the EURO front in Sunlight Yellow...

Got any pictures of me going sideways at 190km/h?

Cant wait to get my Milano Red one.

:wink:
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Het is een mooie en bijzondere auto! Op het oog is het een normale eu integra met een ander kleurtje, maar voor de kenners is het een unieke wagen. Wil je er wel mee de baan op?
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

LoL he kisses that car before he goes to sleep, I dont think hes going to track it!

We have other plans for a track car...

:razz:
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

hehe I know :D
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

:thumbs:

mooi!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

donkeykong wrote:had trouwens ook net op dc5 forum gezien dat iemand ook een gele aanbood, alleen die is niet standaard maar wel heel mooi. vind je dit teveel qua looks?


Teveel? Mnee.
Volgens mij heeft hij geen origineel gele recaro's. Alleen een hoes zo lijkt het. Ik twijfel altijd bij het zien van de a-symmetrische look van de J's (?) scoop en als die dan toch het veld moet ruimen zie ik ook liever een originele lip. Lugnuts zijn een twijfel geval (door de remklauwen). SW888 velgen daarentegen zijn wel erg stoer.
De JDM DC2 is een erg mooie auto maar ben zelf toch meer fan van het EUDM front. Er is een periode geweest dat ik twijfelde over de 'kikker ogen', zoals mijn vriendin ze noemt, maar dat is helemaal bij gedraaid.

@ Wendy
De velgen zijn redelijk eruit gekomen. Het spuitwerk is zeker niet het beste wat ik ooit heb gezien maar het kleur verschil is minimaal. Als je het weet, zie je het misschien bij een juiste (of verkeerde) licht inval. De originele kleur heeft een iets duidelijkere metallic erin verwerkt. Zal proberen een foto hiervan te maken.

@ Dimer
Nee, in eerste instantie wil ik er niet de baan mee op. Ooit.
Zoals Benjamin al aan geeft, we hebben hier nog wel enkele auto's staan waar we wat mee kunnen doen. Ooit zal die EG6 beter worden dan hij ooit is geweest :wink:.

En nog even een quote uit mijn oude voorstel topic:
DeraileD wrote:Superkleurtje! Vind geel altijd heel dik staan 8)

Maar even een vraagje, ik dacht (samen met mijn broertje) te zien dat de voorbumper kleurverschil had, of heb ik het mis?

Verder was de auto in superstaat!


Als ik me niet vergis had jij ook gele plannen :wink:.

De bumper heeft inderdaad kleurverschil, alsook de achterklep en het zijscherm. Dat draag ook wel bij dat ik een repaint van plan ben, maar dat niet alleen. Het is alleen nog niet zo makkelijk gedaan. Ben een beetje een kommaneuker geworden wat dat betreft dus als ik het doe moet het perfect worden en niet 99.99%.
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Dit is verkoopad van die gele JDM'ert:
http://www.pistonheads.com/sales/1219389.htm
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

zitten hele mooi gele recaro's in hoor, geen hoes :)
ook veel upgrades van spoon.
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Meesterlijke auto! Heb hem gezien op jaf, geweldig!!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik zie het, die stoelen zien er belachelijk mooi uit zeg!
Prijs van die auto is ook niet verkeerd zeg, daarvoor mocht ik de mijne echt niet meenemen.

Ik heb genoeg foto's op mijn computer staan van mooie gele Integra's. Zit alleen oprecht te twijfelen of ik voor redelijk exclusieve velgen wil gaan en om dat dus als enige te veranderen aan de auto...
Robert Itr
Posts: 70
Joined: Tue Jun 02, 2009 9:27 pm

Post by Robert Itr »

Mooie Itr Maarten X. Welkom terug... :wink:
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

zelf ben ik altijd erg weg van de work equip 03's... maar ik geloof dat k daar redelijk alleen in sta :lol:

mooi ding, hou m heel!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Werd HIER nou al die poehaa over gemaakt?



























:twisted:




Prachtwagen man, ik zag em wel staan op JAF en dacht nog: kijk nou man, dr is zelfs een Zwitser zo GEK geweest om helemaal naar Ass'n te rijden hahaha
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Nais Maarten, De auto is werkelijk in topstaat! Mijn complimenten maar wederom heb je weer bewezen dat geduld en goed zoeken zeer zeker kan lonen. Ondanks dat dit een exclusieve zeldzame uitvoering is vind ik geel niet mooi. Maar nogmaals de auto zelf is in topstaat.

Congrats!
Nana korobi ya oki
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Die reactie krijg ik van heel veel mensen. Niemand snapt ook dat ik de Z4 heb verkocht en 'zoiets' terug heb gekocht.
Ik kan je wel zeggen: It grows on you. Geel gaat niet vervelen 8)
En zo wel, spuit ik hem toch gewoon zwart :stampen:


Toevallig nog een foto gevonden van de onderkant voor de geïnteresseerde. Deze is door de verkoper gemaakt, vandaar dat hij niet zo heel duidelijk is.
Let op, er is dus niets gepoetst of opnieuw gespoten aan de onderkant.

Image

@ Marcel

Kom je nou nog een keer langs of heb je al genoeg gezien op JAF :wink:
Post Reply