Page 1 of 4
v-tec killer nokken
Posted: Sat Sep 12, 2009 8:02 am
by integra
Even een een vraag van mijn kant.
Waarom hoor je bijna niemand over v-tec killer nokkenassen,
Of is dit te race. om mee te rijden.
Posted: Sat Sep 12, 2009 8:17 am
by RedSun
zonde van the best sound ever

Posted: Sat Sep 12, 2009 8:39 am
by Roy
RedSun wrote:zonde van the best sound ever
X2
vtec
Posted: Sat Sep 12, 2009 8:45 am
by VTEClover
x3 EN van the best kick in ever!!! (turbo dan ni meegerekend zeker :-)
Posted: Sat Sep 12, 2009 9:25 am
by mr. X
Mwa, VTEC is leuk maar een mooi verloop is toch echt beter.
Had Martin O niet van die nokken? Kon me herinneren dat die auto heeeerlijk onregelmatig liep bij stationair draaien 8)
Ik dacht dat het enige nadeel van die nokken was dat het onderin onregelmatig ging lopen.
Posted: Sat Sep 12, 2009 12:14 pm
by vtec vince
Ik had er nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn!
Posted: Sat Sep 12, 2009 12:45 pm
by integra
Het gaat mij niet om the sound het gaat mij om de PK's
En of je er dagelijks me kan rijden.
En hoe hij stationair draait maakt mij ook niet uit.
Posted: Sat Sep 12, 2009 1:30 pm
by Jan Visser
integra wrote:Het gaat mij niet om the sound het gaat mij om de PK's
En of je er dagelijks me kan rijden.
En hoe hij stationair draait maakt mij ook niet uit.
Pk's ga je er niet mee winnen t.o.z. van een goede nokkenas (Sk2 pro 3 o.i.d.). Het is gewoon een makkelijkere constructie om mee te werken...
Je kan er wel dagelijks mee rijden, maar het rijd absoluut niet lekker. Loopt niet lekker onderin toeren en de trekkracht is dan ook ver te zoeken. Begint pas bij 3000/4000 rpm een beetje lekker te draaien.
Een APK kun je ook wel vergeten met VTEC killer cams. 4-gastest kom je nooit doorheen...........
Posted: Sat Sep 12, 2009 11:33 pm
by LCR
Je kan mss wat lager zoeken. Jun stage1 ofzo. Wel meer trekkracht onderin-midden gebied,maar de vtec slaat minder hard in dan standaard.
Posted: Sun Sep 13, 2009 7:13 am
by RedSun
Jappenblokken zijn hoogtoerige motoren, als je dat niet lekker vind rijden dan moet je een duitse diesel nemen.
Persoonlijk vind ik het zonde van de kick als je die eruit haalt. Helemaal als het voor daily drive is. Circuit is wat anders.
Posted: Sun Sep 13, 2009 10:47 am
by Roy
integra wrote:Het gaat mij niet om the sound het gaat mij om de PK's
En of je er dagelijks me kan rijden.
En hoe hij stationair draait maakt mij ook niet uit.
Als je je rechtervoet weet te beheersen en hij is goed afgesteld, kan je best dagelijks rijden.(als je eigenaar van en tankstation ben)
en verder zal die bij stationair lopen als een Harley davidson
Posted: Sun Sep 13, 2009 5:59 pm
by vtec vince
Kunnen we geen benzine leverancier vinden die club partner wil worden? :-)
Posted: Mon Sep 14, 2009 5:57 am
by Gaskleppie
Nou, kan wel zien dat 99% hier nog nooit met Killer cams gewerkt heeft.....
Voor straat gebruik is het dus helemaal ruk. Geen, maar dan ook echt geen power onderin en boven de 6000pm begint hij het pas te winnen van de standaard vti nokken. Dan loopt hij door tot 9500rpm zonder inkakken. Mits de motor waar je ze in hebt zitten goed genoeg is en genoeg kan flowen kunnnen ze werken tot dik 10K.
Leuke race cams maar onder tussen verouderd. Er zijn andere cams die het vtec systeem wel gebruiken die beter presteren..
Posted: Mon Sep 14, 2009 3:48 pm
by DC2TYPER
Posted: Mon Sep 14, 2009 5:34 pm
by Benjdmin
Posted: Mon Sep 14, 2009 5:36 pm
by mr. X
Er is nog zo'n filmpje maar kan hem dus zo snel niet vinden.
Als ik me niet vergis was het een EG met B18 die niet vooruit kwam, duurde echt seconden lang voor die een paar 1000 toeren had gemaakt, maaaar, toen hij over iets van 5000 rpm ging schoot hij letterlijk naar de 11.000
Posted: Mon Sep 14, 2009 5:39 pm
by bertjehonda
hey martijn. ik zou als je wilt gaan voor andere nokken iets in de richting van de skunk2pro stage 2 cams nemen heb ik zelf ook lang over getwijfelt
winst met de goede setup uiteraard zit rond de 15 tot 22pk.
(ze moeten t ook allemaal kwijt kunnen en hij moet ook voldoende binnen krijgen :-) )
en als je voor zoiets zou gaan zou ik ook de kop flowen en de kleppen en de veren vervangen voor zwaardere.
dan kan je gelijk nog wat hoger je toeren gebied in. en nokken zoals bijvoorbeeld de skunk stage 2 (genoeg andere goede merken met de zelfde soort graden) zijn nog redelijk af te stellen en een ook nog leuk voor dagelijks gebruik ik zou niet hoger gaan dan dit soort nokken dat is niet leuk voor huis tuin keuken gebruik
reden waarom ik t links heb laten liggen
met die nokkenassen wilde ik dus ook echt gelijk de resterende bovenstaande rij doen en dat werd me te duur.

ops:
Posted: Mon Sep 14, 2009 5:48 pm
by eteuben
mr. X wrote:Er is nog zo'n filmpje maar kan hem dus zo snel niet vinden.
Als ik me niet vergis was het een EG met B18 die niet vooruit kwam, duurde echt seconden lang voor die een paar 1000 toeren had gemaakt, maaaar, toen hij over iets van 5000 rpm ging schoot hij letterlijk naar de 11.000
Denk dat ik em herken...
Deze?
http://www.youtube.com/watch?v=F_Gfs564YzQ
Posted: Mon Sep 14, 2009 5:52 pm
by mr. X
Klopt, dat is hij!
Weet alleen niet of hij vol gas geeft in het begin maar zo'n effect krijg je dus denk ik met killer VTEC cams.
Posted: Mon Sep 14, 2009 6:34 pm
by berryb0nzo