Page 1 of 2
hulp aub
Posted: Mon Aug 24, 2009 7:02 pm
by muggo
jongens ik heb een probleem met mijn ctr ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar krijg de mankement er niet uit .
de mankement is dat hij met koude en warme motor de toeren omhoogt gooit naar 2 tot 3 duizend toeren na een aantal keren zelfs naar de 4,5 dit is maar 1 malig en dan valt ie weer terug naar de 2 tot 3 duizend.
daarbij blijft hij heel veel lucht naar binnen halen
ik heb schoongemaakt en nagekeken
de luchtfilter
gasklephuis
massa
alle vloeistoffen [zijn resentelijk vervangen]
zekeringen
slangen nagekeken
ik heb vandaag een keer euro 98 getankt messchien wilt dit helpen maar ik denk het van niet .
ikzelf heb nog 2 dingen in mijn hoofd wat het zou kunnen zijn.
1 temparetuurmeter
2 luchtmassameter [???] als die er in zit
hebben jullie een enig idee wat het zou kunnen zijn ?????
bij voorbaat dank
muggo
Re: hulp aub
Posted: Tue Aug 25, 2009 7:05 am
by Jo&
muggo wrote:jongens ik heb een probleem met mijn ctr ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar krijg de mankement er niet uit .
de mankement is dat hij met koude en warme motor de toeren omhoogt gooit naar 2 tot 3 duizend toeren na een aantal keren zelfs naar de 4,5 dit is maar 1 malig en dan valt ie weer terug naar de 2 tot 3 duizend.
daarbij blijft hij heel veel lucht naar binnen halen
ik heb schoongemaakt en nagekeken
de luchtfilter
gasklephuis
massa
alle vloeistoffen [zijn resentelijk vervangen]
zekeringen
slangen nagekeken
ik heb vandaag een keer euro 98 getankt messchien wilt dit helpen maar ik denk het van niet .
ikzelf heb nog 2 dingen in mijn hoofd wat het zou kunnen zijn.
1 temparetuurmeter
2 luchtmassameter [???] als die er in zit
hebben jullie een enig idee wat het zou kunnen zijn ?????
bij voorbaat dank
muggo
Is dat bij het starten?
Die van mij draait als het koud weer is ook altijd 2.000 toeren stationair. (Toen ik hem net had vond ik dat zo raar ik dacht dat er iets niet goed was :P)
Maar geen 3+ tot 4.500 toeren hoor...
Luchtmassameter zit toch alleen bij een turbo?
Re: hulp aub
Posted: Tue Aug 25, 2009 7:27 am
by muggo
Jo& wrote:muggo wrote:jongens ik heb een probleem met mijn ctr ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar krijg de mankement er niet uit .
de mankement is dat hij met koude en warme motor de toeren omhoogt gooit naar 2 tot 3 duizend toeren na een aantal keren zelfs naar de 4,5 dit is maar 1 malig en dan valt ie weer terug naar de 2 tot 3 duizend.
daarbij blijft hij heel veel lucht naar binnen halen
ik heb schoongemaakt en nagekeken
de luchtfilter
gasklephuis
massa
alle vloeistoffen [zijn resentelijk vervangen]
zekeringen
slangen nagekeken
ik heb vandaag een keer euro 98 getankt messchien wilt dit helpen maar ik denk het van niet .
ikzelf heb nog 2 dingen in mijn hoofd wat het zou kunnen zijn.
1 temparetuurmeter
2 luchtmassameter [???] als die er in zit
hebben jullie een enig idee wat het zou kunnen zijn ?????
bij voorbaat dank
muggo
Is dat bij het starten?
Die van mij draait als het koud weer is ook altijd 2.000 toeren stationair. (Toen ik hem net had vond ik dat zo raar ik dacht dat er iets niet goed was :P)
Maar geen 3+ tot 4.500 toeren hoor...
Luchtmassameter zit toch alleen bij een turbo?
er zit bij een sensor ofzo iets in de aanzuigbuis .de toeren doet jij als het koud en warm is .de toeren doen het niet gelijkmatig het gaat constant heen en weer .
Posted: Tue Aug 25, 2009 8:46 am
by bastiaan45
Luchtmassameter zit toch alleen bij een turbo?
Ook bij veel N/A motoren, bijv BMW
Posted: Tue Aug 25, 2009 9:05 am
by vtec vince
Toen ik nog een astra reed , had die ook dezelfde problemen....
Deed ik de accu ff loskoppelen, zodat de comp reset.
Daarna ging het weer een tijdje goed.
Ben er een paar keer mee naar de garage geweest om uit te laten lezen , maar hun konden maar niks vinden.
Toen heb ik alle sensoren eens schoongemaakt , en het was voor 85 % opgelost.
Posted: Tue Aug 25, 2009 10:14 am
by iVTEC-fab
je probleem is electrisch.
wat vince zegt, ECU resetten kan het al oplossen (min. 10sec stroom eraf). zoniet dan zit er een sensor te klieren.
De ECU gebruikt de signalen van de sensoren om het juiste mengels te bepalen, dus het kan in principe iedere sensor zijn die hieraan gekoppeld is.
mijn huidige BMW deed exact dat wat jij omschrijft bij een koude start 2 jaar terug. toerenteller danste op en neer, van 800 naar 3000 rpm. Ook bij mij was het over nadat de ECU gereset was.
Posted: Tue Aug 25, 2009 11:02 am
by slydawg
Is dit alleen bij koude start?
Ik lees dat je alles hebt schoongemaakt en gecontroleerd behalve de IAC valve die onde de gasklep zit. Probeer dat eens.
Die sensor in de aanzuigbuis is de lucht temp sensor, als die stuk is krijg je een foutmelding en die heb je niet, toch?
Posted: Tue Aug 25, 2009 11:45 am
by muggo
slydawg wrote:Is dit alleen bij koude start?
Ik lees dat je alles hebt schoongemaakt en gecontroleerd behalve de IAC valve die onde de gasklep zit. Probeer dat eens.
Die sensor in de aanzuigbuis is de lucht temp sensor, als die stuk is krijg je een foutmelding en die heb je niet, toch?
ik krijg helemaal geen foutmeldingen tevens heb ik hem bij de honda in breda uit laten lezen stonden twee tijdelijke meldingen in en dat klopte .we hebben de mapsensor ook nog los gehad een schoongemaakt . ik zal het van de iac sensor vanavond even proberen als dat het niet is ga ik eerst de temparatuursensor vervangen ik denk zelf dat dat de boosdoener is
Posted: Tue Aug 25, 2009 12:09 pm
by slydawg
Ik dacht dat g-unit ooit ook wat had met zijn temp sensor op zn ep3, topic kan ik zo gauw niet vinden.
Posted: Tue Aug 25, 2009 1:08 pm
by muggo
iVTEC-fab wrote:je probleem is electrisch.
wat vince zegt, ECU resetten kan het al oplossen (min. 10sec stroom eraf). zoniet dan zit er een sensor te klieren.
De ECU gebruikt de signalen van de sensoren om het juiste mengels te bepalen, dus het kan in principe iedere sensor zijn die hieraan gekoppeld is.
mijn huidige BMW deed exact dat wat jij omschrijft bij een koude start 2 jaar terug. toerenteller danste op en neer, van 800 naar 3000 rpm. Ook bij mij was het over nadat de ECU gereset was.
het is niet electrisch want dan zou je een foutmelding van moeten krijgen .
de ecu is uitgelezen en gereset
Posted: Tue Aug 25, 2009 4:00 pm
by Gangaran
Oh ja een throttlebody bypass zou ik ook aanraden.
Idd de IAC valve schoonmaken, kan geen kwaad.
Posted: Tue Aug 25, 2009 5:25 pm
by Roy
slydawg wrote:Ik dacht dat g-unit ooit ook wat had met zijn temp sensor op zn ep3, topic kan ik zo gauw niet vinden.
Klopt. Ik had toen de sensor dat in de aanzuigbuis van de Luchtfilter zit vervangen. (IAT) sensor dacht ik.
kan ook een kapote Lambda zijn.
Probleem was toen bij mij opgelost.
lees deze topic die hadden ook hetzelfde probleem:
klik hier
Posted: Wed Aug 26, 2009 7:02 am
by iVTEC-fab
het is lang niet altijd dat een electrisch probleem aangegeven wordt door de computer bij het uitlezen.
electrische componenten slijten ook, wil zeggen dat het niet zo is dat ze het of wel doen, of niet doen. het kan dus goed zijn dat een sensor bijv. nog niet kapot is en dus niks vertoont tijdens het uitlezen, maar al wel foute waardes meet, door slijtage..
dus sluit electrisch nog niet uit alleen op basis van het uitlezen. !
Posted: Wed Aug 26, 2009 9:24 am
by Jo&
iVTEC-fab wrote:het is lang niet altijd dat een electrisch probleem aangegeven wordt door de computer bij het uitlezen.
electrische componenten slijten ook, wil zeggen dat het niet zo is dat ze het of wel doen, of niet doen. het kan dus goed zijn dat een sensor bijv. nog niet kapot is en dus niks vertoont tijdens het uitlezen, maar al wel foute waardes meet, door slijtage..
dus sluit electrisch nog niet uit alleen op basis van het uitlezen. !
Je kunt niet alle electrische foutjes / storingen uitlezen...
Posted: Wed Aug 26, 2009 9:37 am
by iVTEC-fab
juust, ook dat

Posted: Sun Aug 30, 2009 4:08 pm
by bertjehonda
is het al opgelost?
Posted: Mon Aug 31, 2009 11:38 pm
by muggo
we zijn nog steeds bezig met het probleem :cry:
Posted: Thu Sep 10, 2009 6:59 pm
by muggo
ik krijg het niet gevonden dus heb ik hem naar van putten gebracht in breda hun gaan verder zoeken :x
Posted: Fri Sep 11, 2009 7:14 am
by iVTEC-fab
sux man.
Posted: Mon Sep 14, 2009 5:59 pm
by muggo
het is eigenlijk bijna zeker dat de vorige eigenaar ook van dit probleem last heeft gehad .ze hebben bij de dealer gevonden dat iav klep bleef hangen en dat er krassen op de klep staan doordat de klep al 1 of meerdere keren schoonhemaakt is. morgen weet ik meer eant dan kan ik de ctr ophalen
