Page 1 of 1

Afstellen na upgrade

Posted: Thu Aug 20, 2009 4:57 pm
by LCR
Hoi luitjes,
Stellen jullie je R af na upgrades na bijv. header, decat, benzinedrukregelaar en dat soort zaken?

Posted: Thu Aug 20, 2009 5:34 pm
by Sinister
Ja liefst wel ja :wink: tenzij je wilt dat je auto veel te rijk of te arm loopt.

Posted: Thu Aug 20, 2009 6:50 pm
by mr. X
Ik deed het om eerlijk te zeggen niet met mijn DC2.

Toch zou ik je adviseren een goede basis te hebben alvorens te beginnen. Eerst wil je weten wat er precies gebeurd in de motor alvorens te upgraden.
Het is, vooral bij de S2000, een bekend feit dat deze af-fabriek een best verkeerd mengsel heeft.

Als ik nu zou gaan upgraden wil ik eerst alles in de hand hebben en alles zien wat er gebeurd om zo nodig te kunnen fine tunen. Zo haal je ook het meeste uit je upgrades.

Posted: Thu Aug 20, 2009 7:40 pm
by Jo&
Ik zou wel afstellen als ik jou was.

Posted: Thu Aug 20, 2009 10:25 pm
by Sinister
Meten is weten, lambda waarde op de bank zegt genoeg en zo laten afstellen.

Posted: Thu Aug 20, 2009 11:10 pm
by LCR
thx guys,
En ja,bij de dealer of bij een tuner. Welke tuner zou een goede ATR afsteller kunnen zijn.

Posted: Fri Aug 21, 2009 6:28 am
by slydawg
Uhh je moet wel een ecu hebben die je kan afstellen he, dus bij de dealer geef ik je weinig kans.

Posted: Fri Aug 28, 2009 1:00 am
by Jan Visser
Tijd voor een OBD1 ECU conversie en dan maar eens contact opnemen met Martijn (Tinustussengas), of Gaskleppie (zit hier ook op het forum) voor het afstellen.

Zelf heb ik goed ervaringen met Martijn en mocht je zijn tel nr nodig hebben stuur mij dan maar een PM.

Posted: Fri Aug 28, 2009 9:19 am
by LCR
Thx for the info guys :thumbs:
I'm working on it 8)

Posted: Fri Aug 28, 2009 4:19 pm
by vtec vince
Dus er zit geen ecu in een ATR die je kunt bewerken?
Is dat een dure aangelegenheid...zo'n OBD1 ECU?
En kun je zo'n ECU makkelijk zelf verwisselen?

Posted: Fri Aug 28, 2009 4:47 pm
by Jan Visser
vtec vince wrote:Dus er zit geen ecu in een ATR die je kunt bewerken?
Is dat een dure aangelegenheid...zo'n OBD1 ECU?
En kun je zo'n ECU makkelijk zelf verwisselen?


Nee, je zult een OBD1 ecu nodig zijn (een P28 of P30).

Ecu koop je voor ongeveer 125 euro en een conversie harnas voor 75 tot 100 euro. Ecu verwisselen is met het conversie harnas gewoon een fluitje van een cent.

Alleen zal je er pas mee kunnen rijden als de OBD1 computer goed is afgesteld.

Posted: Fri Aug 28, 2009 4:57 pm
by vtec vince
Thanks!

Posted: Sat Aug 29, 2009 12:14 pm
by slED9e
voor je jezelf al rijk rekent, er komt bij de atr nog wat meer bij kijken als simpel plug en play.

Posted: Sat Aug 29, 2009 5:30 pm
by vtec vince
laten afstellen toch?

Posted: Sat Aug 29, 2009 5:46 pm
by slydawg
Komt meer bij kijken voordat je het kan afstellen.
Weet niet precies hoe en wat maar Katana was wat research ernaar aan het doen, misschien dat hij meer weet.

Posted: Sat Aug 29, 2009 5:55 pm
by vtec vince
Ok , ik zal het er eens met Katana over hebben.
thanks

Posted: Sat Aug 29, 2009 5:57 pm
by slED9e
je moet ook iig een andere stationairregelklep met 2 draden van een b18 past dacht ik maar andere h22 ook dat is misschien makkelijkst ivm je gasklephuisverwarmingaansluitingen als je die wil behouden