Uitlaten fabrikant JD [31-10-2009] FINAL INFO

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Voor mij was dit de beste, meest informatieve meeting geweest sinds ik bij de club ben.
Jo&, ik weet niet hoe je hem hebt gevonden maar onwijs bedankt.
Heb er zeer van genoten en het doet me deugd zo'n vakman te hebben mogen leren kennen.

De uren vlogen letterlijk voorbij en ik had mezelf daar nog makkelijk enkele uren (zo niet dagen/weken) kunnen vermaken.
Er zijn zoveel positieve dingen die er over te zeggen zijn maar iedereen die er is geweest begrijpt wel wat ik bedoel.

bertjehonda wrote:wat hij doet is echt een klasse apart en voor mij staat er 1 ding vast als ik weer een beetje wil gaan hobbyen aan de auto dan is de eerste stap toch echt een mooi systeem van hem.


Dan heb je het niet helemaal begrepen.
De uitlaat is iets wat wordt aangepast op de rest van je setup. Je wil dus als aller laatste de uitlaat ontwerpen, niet als eerste.

Stiekem is nu wel de vraag wie als eerste de stap neemt. Ik zou het graag doen maar zal het niet zijn omdat er simpelweg teveel dingen nog eerst zouden moeten alvorens er zo'n mooi systeem onder kan komen. Er zitten wel een aantal clubleden waarvoor ik denk dat dit een erg mooie (laatste?) upgrade zou kunnen zijn.
Er zijn zo gigantisch veel mogelijkheden bij gekomen nu je zo iemand hebt leren kennen dat ik het eerst eens moet gaan laten bezinken, om vanuit daar een plan op te stellen.

Overigens mag het ook gezegd worden dat de opkomst mooi was en we sinds een lange tijd met een forse groep bij elkaar waren :wink:. Het was trouwens ook prima weer voor een BBQ :wink:. Jammer maar de volgende keer beter.

Iedereen bedankt voor de gezellige dag en in het speciaal de heer de Vink voor het geduld en de gastvrijheid.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Jammer dat ik het intro praatje gemist had. Maar van wat ik heb begrepen is een uitlaatsysteem van deze meneer zeker een optie!

Motorisch hoeft er aan de NSX vrij weinig te gebeuren en voor die prijs een volledig systeem van het blok tot achter van deze kwaliteit is echt top. Stel ik zou een volledig Taitec/Tracy syteem willen ben ik wel wat meer kwijt en dan is het niet op mijn auto afgesteld.

Het was ook een heel erg mooi gezicht toen wij kwamen aanrijden, die hele dijk stond vol met Type-R's en beneden stond een zeer mooi wit trio.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Een zeer geslaagde dag. Dhr.de Vink is een God in wat hij doet. Respect!

Wel heel grappig om te horen dat voor je met hem kan werken je eerst al het andere moet aanpassen en als laatste de uitlaat (en ECU).

Prachtig om te zien hoe hij race motor fiets technology toepast op auto's.
Heb vorig jaar 20min onder een BWM staan kweilen in Essen, dat bleek ook een kunstwerkje van hem te zijn.

Excuus dat ik zo laat was Dames/Heren.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Was zeker een mooie dag op het navigeren na :evil: Gevolg: 45 min te laat, verse koffie gemist en intro.
Alvast een foto mobieltje-style.

Bedoeld je deze trio Dimer 8) ?
Image
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

zeer geslaagde dag voor mij, eindelijk iemand ontmoet die zeer hoogstaand werk levert en bereid is om ons een hele dag te woord te staan,
hij nam uitgebreid de tijd om elke vraag te beantwoorden en sommige theorieen onderuit te halen cq op te lossen
ik zou nog dagen met zo'n man kunnen praten, ik ben benieuwd hoe zijn uitlaat er uit zal zien in vergelijking met mijn TODA Spoon combo
en voornamelijk hoe het zal klinken

nu nog een serieuze motor bouwer,cilinderkop flower,schokdemper man van zijn kaliber/niveau en we hebben allemaal geen vragen meer en we hebben adressen waar we naar toe kunnen

Jo& bedankt voor het in contact brengen met deze man en ik vind dit de meest informatieve dag tot nu toe
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Zoow.. lekker aan t typen geweest?? :lol:

Martin.O wrote:ik ben benieuwd hoe zijn uitlaat er uit zal zien in vergelijking met mijn TODA Spoon combo
en voornamelijk hoe het zal klinken


Dat hoor je dan nog wel...
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Jo&... goede meeting...
User avatar
CTR-Voorburg
Posts: 692
Joined: Fri Jul 21, 2006 9:35 pm

Post by CTR-Voorburg »

Wat een top dag, zelfs voor een leek op technische gebied als ik!

Dhr. Don Vink is echt een kunstenaar en Jo bedankt voor het regelen van deze dag.

Hier een impressie van deze dag:

http://s261.photobucket.com/albums/ii44/midd056/
(Kunstwerkje van mister Don op de BMW in Essen 2008 bijgevoegd)
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

van wie is die linkse ATR op die foto ?

die staat precies op mijn plekkie en ik ging om 15:00 uur weg :-)
laatkomertje?

Toen Dimer aankwam stond daar van links naar rechts een ATR, ITR en CTR in CW

Dimer zijn nsx staat er ook niet meer bij, foto van later op de dag?
bertjehonda
Posts: 351
Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm

Post by bertjehonda »

hey ik heb t heel goed begrepen hoor mrX mijn blok is al aardig voorzien van opties en dus is als ik straks weer verder gaat met spelen met de auto t eerste de uitlaat en dan ben ik motorisch denk ik aardig klaar en ga ik vervolgens met de wegligging spelen.
aan andere nokkenassen ga ik niet beginnen dus heb ik t meeste wat erop kan er al aardig op zitten.
maar mijn hoofdzaak is dan ook om mijn uitlaat zonder pk verlies stil te krijgen en te houden en dat is nu niet t geval.
vandaar. :D
maar eerst weer even een ruime tijd sparen en werken
bertjehonda
Posts: 351
Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm

Post by bertjehonda »

[quote="""]
nu nog een serieuze motor bouwer,cilinderkop flower,schokdemper man van zijn kaliber/niveau en we hebben allemaal geen vragen meer en we hebben adressen waar we naar toe kunnen


misschien een optie om eens een dagje bij intrax suspension technology
te gaan kijken ook niet een heel grote bouwer maar wel 1 met zeer grote kennis techniek.
als hun daartoe bereid zijn terminste.
ik heb eens een tijdje met 1 van hun staan praten op een meeting en het leken me geen onaardige gasten.
mochten ze ertoe bereid zijn misschien een leuk ideetje.??????????
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

iVTEC-fab wrote:van wie is die linkse ATR op die foto ?

die staat precies op mijn plekkie en ik ging om 15:00 uur weg :-)
laatkomertje?

Toen Dimer aankwam stond daar van links naar rechts een ATR, ITR en CTR in CW

Dimer zijn nsx staat er ook niet meer bij, foto van later op de dag?


Linkse ATR met rode remklauwen is van Frans aka Katana the man himself :wink: Hij was flink laat ja.......
User avatar
itr assen
Posts: 530
Joined: Sun Aug 07, 2005 9:41 pm
Contact:

Post by itr assen »

mooie foto's wim :thumbs:
erg jammer dat ik dit heb moeten missen.
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

bertjehonda wrote:
Martin.O wrote:nu nog een serieuze motor bouwer,cilinderkop flower,schokdemper man van zijn kaliber/niveau en we hebben allemaal geen vragen meer en we hebben adressen waar we naar toe kunnen


misschien een optie om eens een dagje bij intrax suspension technology
te gaan kijken ook niet een heel grote bouwer maar wel 1 met zeer grote kennis techniek.
als hun daartoe bereid zijn terminste.
ik heb eens een tijdje met 1 van hun staan praten op een meeting en het leken me geen onaardige gasten.
mochten ze ertoe bereid zijn misschien een leuk ideetje.??????????


Intrax zie ik ook wel zitten. 8)
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

LCR wrote:
iVTEC-fab wrote:van wie is die linkse ATR op die foto ?

die staat precies op mijn plekkie en ik ging om 15:00 uur weg :-)
laatkomertje?

Toen Dimer aankwam stond daar van links naar rechts een ATR, ITR en CTR in CW

Dimer zijn nsx staat er ook niet meer bij, foto van later op de dag?


Linkse ATR met rode remklauwen is van Frans aka Katana the man himself :wink: Hij was flink laat ja.......


Yep, nogmaals excuus :o ops:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Linkse ATR met rode remklauwen is van Frans aka Katana the man himself Knipoog/Wink Hij was flink laat ja.......


Ja, waar bleef Frans nou al die tijd? Hij was wel laat he'?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Gaskleppie wrote:
Linkse ATR met rode remklauwen is van Frans aka Katana the man himself Knipoog/Wink Hij was flink laat ja.......


Ja, waar bleef Frans nou al die tijd? Hij was wel laat he'?


Ik moest eerst met de trein naar Eindhoven, terug rijden naar Zandvoort, dan met de ATR naar jullie.

Helaas was er tussen Utrecht en DenBosch wat op het spoor gebeurd waardoor ik via DenHaag met de trein moest (+1,5h).

Ik heb namelijk een winter auto gekocht. Een 2e Accord 8)
Vanavond maak ik een topic met foto's.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Het was inderdaad een zeer informatieve dag geweest.
Dit is zeker belangrijk voor de die-hards.
Ook fijn dat hij het aantal dB's kan bepalen.
erwin
Posts: 298
Joined: Thu Nov 08, 2007 7:38 pm

Post by erwin »

hoi mensen nog bedankt voor de leerzame dag.
en jo& bedankt voor het organiseren van deze dag.
en mensen tot de volgend meeting!

gr Erwin
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik kreeg vandaag post van het CJIB, 66 euro in Mijnsheerenland. Nog meer slachtoffers?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Locked