Page 1 of 1

Welk gasklephuis voor mijn ITR?

Posted: Tue Jul 28, 2009 11:51 am
by DeraileD
Even een vraagje, wat is de beste optie voor mijn blok mbt gasklephuis. Een 66 mm, 68 mm of zelfs 70 mm gasklephuis.

Mijn motor specs so-far:

* B18c Spec-R
* In bestelling een Tri-Y uitlaatspruitstuk
* Peak performance inlaatspruitstuk (meer info zie http://www.peak-performance.net/content/view/116/2/)
* Tanabe Hypermedaillon catback met (in bestelling) verstelbare testpipe
* AEM V1 Cai.

Wil in de toekomst nog een setje buddyclub nokkenassen aanschaffen of wellicht de Skunk2 pro nokken.

Wat zou voor mij de beste optie zijn?

(Kan een Blox gasklephuis kopen met 68mm.)

Hoor graag!

Posted: Tue Jul 28, 2009 12:39 pm
by Jo&
Ik meen dat 68 de gewenste grote was.

Laatste keer was er iemand op de dyno dag die er wijze woorden over had te zeggen, ik meen dat dat bertjehonda was.

Posted: Wed Jul 29, 2009 9:51 am
by DeraileD
Meer mensen die mij dit kunnen bevestigen? Of wellicht een andere mening hebben?

Posted: Wed Jul 29, 2009 11:25 am
by slydawg
Ik zeg 70mm aangezien je ook van plan bent andere nokken te zetten, kan alleen maar beter zijn lijkt me.

Posted: Wed Jul 29, 2009 11:56 am
by Jan Visser
68mm is genoeg, maar als je echt scherpe nokken gaat gebruiken zou ik wel de compressie omhoog brengen.........

Posted: Wed Jul 29, 2009 8:57 pm
by vampire
68mm is prima voor een N/A B18c voor zover ik gemerkt heb.

Posted: Fri Jul 31, 2009 2:03 am
by mr. X

Posted: Fri Jul 31, 2009 9:00 am
by DeraileD


Thanks, maar had hem al een pm gestuurd :wink:

Posted: Mon Aug 10, 2009 12:16 am
by bertjehonda
nou ik kan je verklappen dat 68 gewoon te groot is ook als je andere nokken erin wil zetten.
max 66 voor wat jij erop wilt zetten.
ik zelf ben nu aan het kijken voor een 65mm. gasklep.
maargoed als je en 68mm gasklep wil ik heb er 1 voor je van skunk2
maar voor de itr is ie eigenlijk gewoon te groot. helaas heb ik dit uit eigen ervaring en vandaar dat ik nu een kleinere wil.
groter is niet altijd beter.
origineel is ie dacht ik 62mm en die paar millimeters lijken niet zo erg maar elke millimeter in diameter maakt echt een hoop verschil.
als je een iets te grote gasklep doet verziekt dat je hele setup en vreet pk's weg als je een iets grotere gasklep doet als origineel dan kom je veel sneller op je gewenste resultaat.
een 68mmof 70mm bij een itr wordt vaak gebruikt met een turbo setup.
die heeft heel wat meer adem nodig.
64mm tot 66 mm is groot zat voor je.

Posted: Mon Aug 10, 2009 10:26 am
by JDMTEG
Hier is er nog ééntje te koop van 66mm.

http://www.itr-dc2.com/forum/viewtopic.php?t=64631

Posted: Mon Aug 10, 2009 7:47 pm
by ITR639
Volgens mij is een Edelbrock gasklep + performer X inlaatspruit een goeie keuze.

Posted: Tue Aug 11, 2009 9:59 pm
by bertjehonda
de edelbrock intake is beter dan de skunk2pro inderdaad. maar de gaskleppen van skunk2 zijn weer verbeterd en durf nu niet direct te zeggen dat die slechter zijn dan de gaskleppen van edelbrock.

Posted: Tue Aug 11, 2009 11:02 pm
by Delta_lima
Nyther heeft een s2000 gasklep te koop voor weinig.
Kun je opboren naar 70mm max, heeft gaskleppie ook gedaan

Posted: Tue Aug 11, 2009 11:11 pm
by mr. X
Heb je zulke grote boortjes dan :shock:.









Flauw, okee
Waarom zou je een stock S2k gasklephuis willen opboren ipv een 'kant en klare' te kopen?

Posted: Thu Aug 13, 2009 6:22 pm
by bertjehonda
volgens mij heeft hij zijn originele gasklep van zijn integra opgeboord en niet die van een s2000. en hij is nu ongeveer 64mm of ik moet achterlopen maar dat is wat ik weet.