Page 1 of 2

MUGEN K20A2 kleppendeksel

Posted: Thu Jul 23, 2009 7:46 pm
by Mathy M
Iemand enig idee of een Mugen K20a2 kleppendeksel dit direct past op een standaard k20a2 blok van een FN2?

Het kleppendeksel komt van een rally Civic Type-R R3.

Posted: Thu Jul 23, 2009 8:21 pm
by Gangaran
Je zegt het zelf. Een K20a2 op een K20a2, dus ja het gaat passen.

Posted: Thu Jul 23, 2009 8:25 pm
by Benjdmin
Jep fits, but didnt know that Mugen made valve covers for the K20a.

Must be some motorsport item, do you have a picture?

Whats the spec on the valve cover?

Posted: Thu Jul 23, 2009 8:48 pm
by Mathy M
Klopt, for race use only. Vandaar mijn vraag, ik weet het niet zeker.

Image

Image

Image

Posted: Thu Jul 23, 2009 9:15 pm
by Gangaran
Gaat zeker passen!!

Posted: Thu Jul 23, 2009 10:00 pm
by Benjdmin
Sell me that engine!

Looks like an OEM valve cover with a Mugen logo...

Posted: Fri Jul 24, 2009 9:19 am
by sigur
:shock: wow

Posted: Fri Jul 24, 2009 10:29 am
by BZRKbb2
Dat kan je zelf ook wel maken als je een rood kleppendeksel hebt... gewoon stencil klussen en spuiten maar :) (alleen het kanji logo zal wel paar cutmarks krijgen die je weg moet werken)

Posted: Fri Jul 24, 2009 10:35 am
by mr. X
Het ligt er toch op, zoals 'Honda' op sommige kleppendeksels?

Posted: Fri Jul 24, 2009 4:02 pm
by Mathy M
Het ligt er toch op, zoals 'Honda' op sommige kleppendeksels?


Deze vraag ligt bij de verkoper.

Ik heb het deksel in principe gekocht dus we gaan het meemaken. :D :D

Posted: Fri Jul 24, 2009 9:48 pm
by Benjdmin
Wat is zo bijzonder aan deze deksel? Is het een lichtere?

Posted: Fri Jul 24, 2009 10:21 pm
by mr. X
Ben, dat snap jij toch ook wel! Er staat Mugen op 8)

Posted: Sat Jul 25, 2009 11:26 am
by Mathy M
Precies!!

En het komt van de rally Civic van Piepers af... vandaar...

Posted: Mon Jul 27, 2009 7:19 am
by RedSun
Waarom voor race use only? Lijkt me een beetje onzin

Posted: Mon Jul 27, 2009 8:42 am
by Jo&
RedSun wrote:Waarom voor race use only? Lijkt me een beetje onzin

Misschien ivm slijtage?
Of ISO, TUV of andere keuring?

Posted: Mon Jul 27, 2009 9:06 am
by slydawg
RedSun wrote:Waarom voor race use only? Lijkt me een beetje onzin

de motor haalt misschien niet de gestelde emissie eisen voor straatgebruik, loopt misschien minder lekker in de lagere toeren.
For racing use only geld voor de motor he, niet het kleppendeksel ;-)

Posted: Mon Jul 27, 2009 7:37 pm
by EK20A
De toleranties van de mugen motor zijn minimaal, ze rekenen op minimaal 1 rebuild per seizoen. De motoren kun je rechtstreeks kopen, kosten +/- 8500,=. Bijpassend Euro 4 ecu kost 2500,= etc etc... dure business.

Posted: Mon Jul 27, 2009 7:55 pm
by Jo&
EK20A wrote:De toleranties van de mugen motor zijn minimaal, ze rekenen op minimaal 1 rebuild per seizoen. De motoren kun je rechtstreeks kopen, kosten +/- 8500,=. Bijpassend Euro 4 ecu kost 2500,= etc etc... dure business.

Wat bedoel je met toleranties zijn minimaal, ze rekenen op minimaal 1 rebuild per seizoen.
?

Posted: Mon Jul 27, 2009 8:57 pm
by EK20A
Jo& wrote:
EK20A wrote:De toleranties van de mugen motor zijn minimaal, ze rekenen op minimaal 1 rebuild per seizoen. De motoren kun je rechtstreeks kopen, kosten +/- 8500,=. Bijpassend Euro 4 ecu kost 2500,= etc etc... dure business.

Wat bedoel je met toleranties zijn minimaal, ze rekenen op minimaal 1 rebuild per seizoen.
?


Op een fabrieks honda motor zitten hoge toleraties, dat zorgt dat een motor makkelijk 2 ton kan lopen. Een mugen blok wordt gebouwd "op het randje" dus meer pk's en dus hogere slijtage. Ze houden er dus rekening mee dat je 3 tot 4 rally's rijd en het blok dan opnieuw bouwt. Bij grote rally teams liggen de reserve blokken in de bus... Bij jas motorsport en adr engineering kunnen ze je er vast meer over vertellen!

Posted: Mon Jul 27, 2009 9:08 pm
by Gangaran
Ik meende dat zo'n blok max 2000 a 2500km mee ging.