Page 1 of 1
205 215 of 225
Posted: Wed Jul 22, 2009 6:14 am
by Sincx
Om de standaard velgen van de CTR, gaat 215 of zelfs 225 daar ook omheen ?
Posted: Wed Jul 22, 2009 8:08 am
by slydawg
ja, heb toyo's r888 225/45/17 op de oem velgen
Posted: Wed Jul 22, 2009 9:26 pm
by eteuben
Heb hiervoor Toyo T1-R om de standaard CTR velgen gehad in breedte 215, maar ben toch terug naar 205 Bridgestone RE050A. Dus het past wel!
Waarom wil je breder? Looks? Of performance?
Posted: Wed Jul 22, 2009 9:57 pm
by Sincx
Thanks beide.
Heb het idee dat ik met 215 of zelfs 225 en de stugge wang W wat meer plak zal hebben op het asfalt. Moet nog blijken uiteraard maar goed we gaan het zien.
Voor de looks heb ik die fn2 velgen er al onder :lol:
Posted: Thu Jul 23, 2009 8:26 am
by Jo&
Sincx wrote:Thanks beide.
Heb het idee dat ik met 215 of zelfs 225 en de stugge wang xl wat meer plak zal hebben op het asfalt. Moet nog blijken uiteraard maar goed we gaan het zien.
Voor de looks heb ik die fn2 velgen er al onder :lol:
Waarom vraag je dan over de EP3 velg? :roll:
Posted: Thu Jul 23, 2009 11:50 am
by Sincx
Omdak nieuwe banden moet steken onder de oem velgen voor op zandvoort

Posted: Thu Jul 23, 2009 11:59 am
by Jo&
Ahaaa!
Posted: Thu Jul 23, 2009 11:43 pm
by eteuben
[quote="Sincx"]Omdak nieuwe banden moet steken onder de oem velgen voor op zandvoort ]
Blijf dan ook bij standaard breedte, meer breedte is ook meer weerstand. Kan alleen maar tegen je werken IMO!
Posted: Fri Jul 24, 2009 8:43 am
by Jo&
eteuben wrote:Sincx wrote:Omdak nieuwe banden moet steken onder de oem velgen voor op zandvoort ]
Blijf dan ook bij standaard breedte, meer breedte is ook meer weerstand. Kan alleen maar tegen je werken IMO!
Ik heb nooit op circuit gereden met mn CTR, maar van wat ik op straat merk heb ik nooit het idee gehad bredere banden nodig te hebben...
Miguel heeft 300 pk ofzo, dus das een ander verhaal...
Posted: Fri Jul 24, 2009 8:56 am
by Sincx
Mya heb er zelf geen ervaring mee dus weet niet wat het verschil doet, en denk dat er maar weinig hierover goede feedback kunnen geven behalve speculeren.
Ach ja we zien het wel.
En voor wat betreft weerstand, rechtuit is de ctr standaard toch niet echt snel maar gaat het mij vooral om de fun in de bochten.
Posted: Fri Jul 24, 2009 10:00 am
by iVTEC-fab
volgens mij komt het er een beetje opneer dat breder meer weerstand geeft op het rechte stuk maar ook meer grip in de bochten en bij accelareren vanuit stilstand (minder slip)..
het nadeel van breder weer is wanneer het nat wordt, vergroot de kans op aquaplanning, dan is smaller weer beter..
Posted: Sat Jul 25, 2009 7:59 am
by Sincx
Uiteindelijk toch weer voor de re050a 88w xl gegaan. Is dat apparaat tenslotte voor gebouwd. Vooral om de wang hoogtes eigenlijk maar gekozen bij 205 te blijven op de 17".
Bij 225 trouwens heb je geen aquaplanning meer of minder dan bij 205 is mijn ervaring. Wel hebben die 225 sidewalls meer deformatie wat je erg goed voelt en minder vertrouwen geeft.
Verhaal op
http://www.carbibles.com/tire_bible_pg2.html illustreert het leuk.
Anyway topic om niks :lol:

ops:
Posted: Mon Oct 05, 2009 2:16 pm
by CTR-Asch

Handig die "tire bible".