Airco CTR
Airco CTR
Goeden dag allemaal,
In het andere topic over de airco komt mijn probleem niet echt naar voren of ik heb er overheen gelezen.
In mijn CTR zit airco en ik vind deze niet echt koud worden.
Nu vraag ik me af wat het kan zijn, of is over het algemeen de airco niet echt koud bij andere CTR's?
Me meisie (een echte kauwkleum) zegt het zelfs dat het niet echt koud wordt in de auto.
De auto is in mrt compleet na gekeken en alle filters zijn toen ook vervangen, incl airco check en bijvullen.
Groeten MaRcel
In het andere topic over de airco komt mijn probleem niet echt naar voren of ik heb er overheen gelezen.
In mijn CTR zit airco en ik vind deze niet echt koud worden.
Nu vraag ik me af wat het kan zijn, of is over het algemeen de airco niet echt koud bij andere CTR's?
Me meisie (een echte kauwkleum) zegt het zelfs dat het niet echt koud wordt in de auto.
De auto is in mrt compleet na gekeken en alle filters zijn toen ook vervangen, incl airco check en bijvullen.
Groeten MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
In mijn ep3 is de airco zeer koud,net nog getest
Moet je de verwarming met de draaiknop bedienen of hebt u een automatische airco?
Heb namelijk ook eens voorgehad dat ik dacht dat de airco niet meer werkte maar het kabeltje van deze knop was losgeraakt en dus bleef de klep in een bepaalde positie steken.
Moet je de verwarming met de draaiknop bedienen of hebt u een automatische airco?
Heb namelijk ook eens voorgehad dat ik dacht dat de airco niet meer werkte maar het kabeltje van deze knop was losgeraakt en dus bleef de klep in een bepaalde positie steken.
ff aanzetten en een temperatuur sensor op het rooster plaatsen.
fan vol open zetten
8 graden is goed, eronder is beter maar de 4 graden haal je niet.
iets boven de 8 (max 11 denk ik zo) deal with it. airco is goed.
de mijne na opnieuw vullen gaf een 8 graden aan met stationair draaien.
(regen en 18 graden buiten) :wink:
fan vol open zetten
8 graden is goed, eronder is beter maar de 4 graden haal je niet.
iets boven de 8 (max 11 denk ik zo) deal with it. airco is goed.
de mijne na opnieuw vullen gaf een 8 graden aan met stationair draaien.
(regen en 18 graden buiten) :wink:
@ ALL: Bedankt voor de tips en eventuele oplossingen,
IK heb helaas nog neit kunnen checken met een temp meter hoe koud airco wordt.
Is wel een goede tip, gaan we eerdaags eens proberen, dit kan neem ik aan ook met een huis tuin en keuken termometer toch>?? ops:
Groeten MaRcel
IK heb helaas nog neit kunnen checken met een temp meter hoe koud airco wordt.
Is wel een goede tip, gaan we eerdaags eens proberen, dit kan neem ik aan ook met een huis tuin en keuken termometer toch>?? ops:
Groeten MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
Vandaag bij de dealer geweest, is een specialist airco's bij geweest omdat de airco maar 4 graden wist te koelen.
Deze heeft onderzocht dat de radiator gescheurt is d.m.v. steenslag en daarbij moet ook de condensator vervangen worden.
Al met al een stevig prijskaartje van 585 euro.
Kan zo'n scheurtje nog gemaakt worden of ben ik gewoon het geld kwijt voor de aircofix>?
Groeten MaRcel
Deze heeft onderzocht dat de radiator gescheurt is d.m.v. steenslag en daarbij moet ook de condensator vervangen worden.
Al met al een stevig prijskaartje van 585 euro.
Kan zo'n scheurtje nog gemaakt worden of ben ik gewoon het geld kwijt voor de aircofix>?
Groeten MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
Een nieuwe condensator is onvermijdelijk. Zodra je die los haalt zuigt deze zich vol met vocht heb ik me laten vertellen. Echter, je hoeft niet bij de dealer zo'n condensator te halen. Je betaalt je scheel.
Leuk voorbeeld is de EG waar ik laatst airco in heb gezet.
Ik moest een snaar en zo'n condensor hebben. Dacht dat het niet zo duur zou zijn bij de dealer.
De snaar was duurder geworden en kostte nu 80 euro (BELACHELIJK), het potje was iets van 125 of 150 weet het even niet meer zeker.
Naar de locale automaterialen zaak gereden en voor 8 euro een exact zelfde snaar gekocht en de condensator bij een locale speciaal zaak gehaald voor 35 euro.
Normaal ben ik de eerste die zegt ga naar de dealer en laat daar alles doen maar na ze hebben geprobeerd mij 80 euro te laten betalen voor een simpele snaar ben ik geshockeerd en denk toch twee keer voor ik blindelings zeg: 'doe maar'.
Voor die 585 euro maken ze de steenslag, vullen ze het systeem en installeren ze een nieuwe condensator als ik je goed begrijp?
Het vullen van een systeem kost bij een airco speciaal zaak (die het dus dagelijks doen) 125 euro,
de condensator (gezien het een EP3 is zal hij misschien duurder zijn) laten we zeggen 50,
Dan hou je nog altijd 410 euro over voor het dichten van de radiateur.
Je moet voor jezelf bepalen of je dit het waard vindt.
Leuk voorbeeld is de EG waar ik laatst airco in heb gezet.
Ik moest een snaar en zo'n condensor hebben. Dacht dat het niet zo duur zou zijn bij de dealer.
De snaar was duurder geworden en kostte nu 80 euro (BELACHELIJK), het potje was iets van 125 of 150 weet het even niet meer zeker.
Naar de locale automaterialen zaak gereden en voor 8 euro een exact zelfde snaar gekocht en de condensator bij een locale speciaal zaak gehaald voor 35 euro.
Normaal ben ik de eerste die zegt ga naar de dealer en laat daar alles doen maar na ze hebben geprobeerd mij 80 euro te laten betalen voor een simpele snaar ben ik geshockeerd en denk toch twee keer voor ik blindelings zeg: 'doe maar'.
Voor die 585 euro maken ze de steenslag, vullen ze het systeem en installeren ze een nieuwe condensator als ik je goed begrijp?
Het vullen van een systeem kost bij een airco speciaal zaak (die het dus dagelijks doen) 125 euro,
de condensator (gezien het een EP3 is zal hij misschien duurder zijn) laten we zeggen 50,
Dan hou je nog altijd 410 euro over voor het dichten van de radiateur.
Je moet voor jezelf bepalen of je dit het waard vindt.
:S:S:S Dat daar zoveel marge op zit is beetje idioot :S:S:S
Maar goed bedankt voor je antwoord ik gaan nu indeed eens goed rond kijken en informeren.
Maar in de €585 zit geloof ik alles, volgens mij wordt de radiator dan ook niet gerepareerd maar vervangen door een nieuwe en de sleutel uurtjes zitten er dan ook bij.
Het Bedrijf wat de airco zou vullen rekend €152 voor de klus (gecertificeerd) maar dat zal elke aircovuller wel moeten zijn.
Maar goed zoals ik net zei; ik gaan nu even goed uitzoeken hoe en wat nogmaals bedankt
Groeten MaRcel
Maar goed bedankt voor je antwoord ik gaan nu indeed eens goed rond kijken en informeren.
Maar in de €585 zit geloof ik alles, volgens mij wordt de radiator dan ook niet gerepareerd maar vervangen door een nieuwe en de sleutel uurtjes zitten er dan ook bij.
Het Bedrijf wat de airco zou vullen rekend €152 voor de klus (gecertificeerd) maar dat zal elke aircovuller wel moeten zijn.
Maar goed zoals ik net zei; ik gaan nu even goed uitzoeken hoe en wat nogmaals bedankt
Groeten MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
Het is dat je in Noord Holland zit, anders had ik een goed adresje voor je hier in de buurt.
Gewoon even op internet snuffelen. Ik typ net in 'airco specialist Noord Holland' en dan krijg je genoeg treffers.
Bel er een paar rond en leg uit wat je nodig hebt.
Als de dealer € 585,- vraagt voor een nieuwe radiateur, airco vullen, het condensatortje én de arbeid is het niet zo duur aangezien het wel een dealer is. Kijk, er is een verschil tussen meer betalen voor een mooi ingevulde onderhouds historie en afgezet worden waar je bij staat.
Goed informeren dus wat ze zouden doen voor dat geld :wink:.
Gewoon even op internet snuffelen. Ik typ net in 'airco specialist Noord Holland' en dan krijg je genoeg treffers.
Bel er een paar rond en leg uit wat je nodig hebt.
Als de dealer € 585,- vraagt voor een nieuwe radiateur, airco vullen, het condensatortje én de arbeid is het niet zo duur aangezien het wel een dealer is. Kijk, er is een verschil tussen meer betalen voor een mooi ingevulde onderhouds historie en afgezet worden waar je bij staat.
Goed informeren dus wat ze zouden doen voor dat geld :wink:.
-
- Posts: 225
- Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm
Jan Visser wrote:"Jo&":3ur0pjjc wrote:"Tha Bla":3ur0pjjc wrote:Het Bedrijf wat de airco zou vullen rekend €152 voor de klus (gecertificeerd) maar dat zal elke aircovuller wel moeten zijn.
Klopt, moeten STEK diploma hebben om met die koudemiddelen te mogen werken.[/quote:3ur0pjjc]
FOUT!!!
Sinds een tijdje niet meer........[/quote:3ur0pjjc]
Mag iedereen vrij ermee werken dan?
-
- Posts: 225
- Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm
mr. X wrote:Gaat lekker zo, dan mag iedere debiel een airco vullen.
Weet je ook waarom ze dit certificaat weg hebben gehaald?
Waarschijnlijk omdat het nonsens is dat je hier een diploma voor nodig hebt.
En misschien ook omdat er echt overdreven hoge marges = duren prijzen worden gevraagd voor het vullen / op druk zetten van je airco.
slydawg wrote:Wat is er zo speciaal aan een airco vullen dan? Vaak zat gedaan zonder problemen.
Dat bedoel ik...
Tsja apperatuur en afschrijving en vaste kosten van het bedrijf, daar betaal je voor.
slydawg wrote:Denk eerder dat het om het milieu gaat.
Het is juist zo dat je geen diploma meer nodig hebt...
-
- Posts: 225
- Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm
slydawg wrote:Wat is er zo speciaal aan een airco vullen dan? Vaak zat gedaan zonder problemen.
Denk eerder dat het om het milieu gaat.
Het milieu was volgens mij de enige reden waarom er een Stek diploma voor nodig was.
Een airco vullen of leeghalen is echt geen hoge wetenschap. Zeker als je een airco vulstation tot je beschikking hebt. Het enige merk waarbij het wat moeite kost is Renault. Die f#$ers hebben geen hoge en lage druk koppeling op het systeem, maar slechts eentje...........een hoge druk koppeling vaqn het formaat lage druk koppeling :roll: