Page 1 of 1

Motor draait niet stationair.

Posted: Wed Jun 03, 2009 9:31 pm
by Type R CW
Hey,

Ik heb een EK4 van het jaar 1999 een 1.4 Benzine.
Catback van SRS staat erop voor de rest niets van tuning.

2 maand geleden start ik mijn motor en geeft hij ineens gas tot 3000 toeren. En dan gaat het van 1000 toeren tot 2200 toeren constant. Dus vroem vroem. Zonder dat ik gas geef.
De laatste weken begint dit meer en meer voor te vallen. Als ik dan 5 min ermee rij en hij is warm dan heeft hij het niet meer.

Mijn vraag is wat kan dit zijn?
Hopelijk geen zware kost want volgende maand, half juli heb ik mijn fn2.
Als ik weet dat dit een kleine kost is ga ik morgen al naar garage voor het te laten maken.

Mvg,
Stijn

Posted: Wed Jun 03, 2009 10:16 pm
by honza
misschien uw luchtdebiet meter dat wat vuil is?

Posted: Thu Jun 04, 2009 6:14 am
by Gaskleppie
Die heeft hij niet...
Meestal is het een probleem met de water temp sensor. Dat de stekker half rot is en de bedrading rot is.
Of wat ook veel voorkomt is dat de regelklep van de stationair ligt te etteren.
Dat weet Keun wel, heeft deze de 3 of 2 draads stationair klep?

Posted: Thu Jun 04, 2009 2:21 pm
by slydawg
ik gok op regelklep stationair.

Posted: Thu Jun 04, 2009 3:22 pm
by Gaskleppie
die ek4 met 1.4 motor is een vaag geval. Hij zou obd2 moeten zijn maar heeft obd1 stekkers op zn ecu.
Het is een vage kruising tussen obd1 en obd2 dus weet ik zo even niet presies welke stationair klep er op zit. Volgens mij dat nieuwe type wat nog wel eens vast wil zitten.

Posted: Thu Jun 04, 2009 3:56 pm
by Type R CW
Oké, kom net van garage.
Het was idd een klep die vast zat. Dit is nu hersteld en nu afwachten hé. Normaal probleem opgelost. Niks ergs dus :p
Dank u voor de hulp allensinds

Posted: Thu Jun 04, 2009 5:53 pm
by TypitalianR
Stationair Regelklep defect heb het ook gehad.

Posted: Thu Jun 04, 2009 6:34 pm
by Type R CW
Ben blij dat het nu inorde was, de 28ste week normaal gezien heb ik mijn CW dus