lakprobleem

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
real187

lakprobleem

Post by real187 »

ben ik aan het afspuiten om het groffe vuil weg te halen
voor dat ik de auto (met de hand) ga wassen..
gebeurt dit.

oorzaak-->steenslag, oke. maar niet dat het zoveel losbladert :evil:

hebben meer mensen dit wel eens gehad, en valt dit misschien nog onder garantie.?
en heeft er iemand wel eens een voorbumper laten overspuiten, een schatting van de kosten ? 200E?

Image
RedSun

Post by RedSun »

Dit is niet van steenslag hoor, dit lijkt me meer slecht spuitwerk
Nana korobi ya oki
vtecmoon

Post by vtecmoon »

idd, lijkt mij dat ie een keer is overgespoten, OEM laat zover ik weet niet zoiets achter...
honza

Post by honza »

niet grondig geschuurd en ontvet voor er gespoten is.
misschien is de verf niet goed gemengd dat ze niet goed is uitgehard...kan allemaal..
eteuben

Post by eteuben »

Sorry, maar moet hetzelfde zeggen. Dit kan niet anders als een al herspoten deel zijn. Die inderdaad een slechte hechtlaag (goedkoop spuitwerk) gehad moet hebben. Dus of slecht ontvet, niet goed uitgehard oid. Jammer joh, denk dat je niks onder garantie kan gooien.
bertjehonda

Post by bertjehonda »

dit is een typisch geval van slecht opschuren maar vooral slecht ontvetten.
als je t wit wil laten spuiten zit je al snel aan de 400 euro omdat ze nog wat extra dingen meepaken om kleurverschil te voorkomen. zwart zal een ander verhaal zijn.
honza

Post by honza »

blijf ook op afstand met de hoge druk,niet zoals veel mensen doen...
sommige spuiten van op een paar milimeters afstand..zelfs goed gegechte verf loopt risico.
RedSun

Post by RedSun »

Je hebt wel garantie als het goed is. Je moet alleen weten wie hem heeft over gespoten en wanneer. Als het een Focwa bedrijf is heb je (ik geloof) iets van 8 jaar garantie op de lak.

Dit kunnen ze wel herstellen met een spot repair. Dan spuiten ze alleen dat stukje en iets er omheen ff bij.

De vraag is alleen of je hele bumper slecht gespoten is.
Nana korobi ya oki
eteuben

Post by eteuben »

Garantie vanuit Honda doelde hij op vermoedelijk. Indien het een herspoten deel vanuit een Focwa bedrijf is heb je uiteraard ook garantie, maar weet niet of die over te dragen is van eigenaar!
real187

Post by real187 »

thanks, ik weet genoeg.

ik ga het gewoon proberen te verhalen bij HONDA.

bertjehonda wrote:dit is een typisch geval van slecht opschuren maar vooral slecht ontvetten.
als je t wit wil laten spuiten zit je al snel aan de 400 euro omdat ze nog wat extra dingen meepaken om kleurverschil te voorkomen. zwart zal een ander verhaal zijn.

maar 400 is wel veel, het is btw alleen de onderste kunstof lip.

RedSun wrote:Je hebt wel garantie als het goed is. Je moet alleen weten wie hem heeft over gespoten en wanneer. Als het een Focwa bedrijf is heb je (ik geloof) iets van 8 jaar garantie op de lak.

Dit kunnen ze wel herstellen met een spot repair. Dan spuiten ze alleen dat stukje en iets er omheen ff bij.

De vraag is alleen of je hele bumper slecht gespoten is.

spuiter? is onbekend
de hele onderste lip is waarchijnlijk slecht gespoten, want aan de zijkant is het ook niet veel beter.

eteuben wrote:Garantie vanuit Honda doelde hij op vermoedelijk. Indien het een herspoten deel vanuit een Focwa bedrijf is heb je uiteraard ook garantie, maar weet niet of die over te dragen is van eigenaar!

dat was idd mijn vraag ja.
ik heb hem pas iets meer als een half jaar. en daarvoor is d auto altijd bij honda in de service geweest (voor zover ik weet) en de auto zit nog in de normale garantieperiode.

we zullen zien.
RedSun

Post by RedSun »

oh tis alleen de lip. dat is niet zo heel duur om te laten overspuiten.

Is het een aftermarket lip?
Nana korobi ya oki
real187

Post by real187 »

RedSun wrote:oh tis alleen de lip. dat is niet zo heel duur om te laten overspuiten.

Is het een aftermarket lip?

nope OEM
RedSun

Post by RedSun »

ik vermoed dat de vorige eigenaar een keer een drempel oid heeft geraakt en hem el cheapo heeft laten overspuiten.

Als je kan traceren waar dat is gebeurd kun je granatie proberen te krijgen.
Nana korobi ya oki
real187

Post by real187 »

UPDATE:

Ben gister ff langs HONDA dealer in Goes geweest.
conclusie was hetzelfde als hier eerder genoemd, met zelfs de opmerking dat ze geeneens moeite hebben genomen om de bumper/lip eraf hebben gehaald om te spuiten :evil:

enigste wat ze konden doen was ff foto`s maken en opsturen naar honda.
(mocht dit niet lukken zou ik altijd nog ff naar de dealer gaan waar de auto is aangeschaft)

Vanochtend net gebeld---nieuwe bumper/lip (in kleur) ligt al klaar om gemonteerd te worden. :shock: :shock: huh oke?
Free of Charge 8).
Goeie Service!! of Geluk??
chris

Post by chris »

damn... :shock: netjes van ze hoor! goeie service en geluk, want ken ook dealers die je weer lekker naar huis sturen.. :evil:
Maskertje

Post by Maskertje »

Onbekende spuiter, en nu bij Honda een nieuwe gratis?

Goeie deal hoor!
RedSun

Post by RedSun »

NEtjes zeg!!!

Ze hebben hem onder garantie weten te claimen, erg netjes dat ze dat willen doen.

p.s. let ff op evt. kleurverschil, nu zal dat meevallen met jouw kleur maar toch.
Nana korobi ya oki
Sinister

Post by Sinister »

Netjes, thats why honda still rocks!
real187

Post by real187 »

in goes denken/kijken ze meer naar het totaal concept dan alleen geld verdienen
denk ik.

kleurverschil tja hopelijk minimaal.
miss heeft de vorige H-dealer hem zelf gewoon gespoten? of miss staat het in het systeem waar het gedaan is?

anders was ik zeker naar de dealer gestapt waar ik hem had gekocht.
want ze weten in welke staat en KM-stand ik de auto heb gekocht/verkocht is.
en dan (ikzelf dus) had ik niet anders verwacht. (miss dat honda er anders over denk).

Peace.
Locked