Page 1 of 1
slechter starten hoe kan t?
Posted: Mon Apr 27, 2009 4:06 pm
by bertjehonda
had een vraagje want ik weet t niet echt goed meer.
mijn bougies zijn nieuw (iridium long life)
msd bougie kabels
nieuwe brandstof filter
goede verdelerkap en rotor met wel een vastzittend moertje.
:lol:
en toch start hij soms erg slecht (erg vaak als hij warm is) dan kan ik echt een tijd de sleutel omgedraaid houden maar wil hij echt niet en als ik m dan opnieuw probeer heeft ie bijna nog geen 2 slagen nodig maar dat is alleen als ik bij de eerste keer al bijna 10 slagen gehad heb.
en als hij helemaal koud is en ik wil m starten heeft ie weer bijna nergens last van.
rara hoe komt t want ik weet t niet. en volgens mij kan t niet echt meer aan de spullen liggen of zijn er nog meer factoren?
greets bertijn.
Posted: Mon Apr 27, 2009 4:28 pm
by culasse
Vapour lock in de brandstofleidingen misschien?
Probeer eens uit te vissen of de leidingen langs iets lopen wat heet wordt, en gebruik iets om te isoleren, dat zou kunnen helpen.
Posted: Mon Apr 27, 2009 4:44 pm
by bertjehonda
oke ik zou dat wel even kunnen nakijken maar ik heb niets verandert aan de leidingen van t brandstof systeem en ik heb t probleem nu ongeveer een 1.5 maand.
maar ik zal eens kijken want ik probeer nu alles.
Posted: Mon Apr 27, 2009 6:56 pm
by culasse
Het zou ook kunnen dat één of meerdere verstuivers wat verstopt zijn.
Je zou ze eruit kunnen halen en even een tijdje in een reinigingsbadje kunnen leggen.
slecht starten
Posted: Mon Apr 27, 2009 10:51 pm
by VTEClover
klinkt dit niet zoals het crx"kwaaltje"met het brandstofrelais als de auto warm staat en het interieur???
greetz
Re: slecht starten
Posted: Mon Apr 27, 2009 11:17 pm
by Keung
VTEClover wrote:klinkt dit niet zoals het crx"kwaaltje"met het brandstofrelais als de auto warm staat en het interieur???
greetz
Daar zat ik ook al aan te denken.
@ BertjeHonda: Wees er zeker van dat waneer de gele EFI-lampje uitgaat ook een duidelijk hoorbare 'klik' geluid onder de dashboard klinkt.
Het klik-geluid komt van de brandstofpomprelais, de contacten/ verbindingen willen weleens problemen geven en met slecht starten en/of aanslaan als gevolg.
Posted: Tue Apr 28, 2009 12:35 pm
by bastiaan45
Daar zat ik ook al aan te denken.
@ BertjeHonda: Wees er zeker van dat waneer de gele EFI-lampje uitgaat ook een duidelijk hoorbare 'klik' geluid onder de dashboard klinkt.
Het klik-geluid komt van de brandstofpomprelais, de contacten/ verbindingen willen weleens problemen geven en met slecht starten en/of aanslaan als gevolg.
Is wel bijna zeker. Dat doet zich ook met warme motor voor en nauwelijks koud..
Posted: Tue Apr 28, 2009 6:57 pm
by roblom
Zou inderdaad wel het probleem kunnen zijn. CRX-en hebben er erg veel last van.
Het brandstofhoofdrelais kan op 2 manieren stuk zijn.
1) Verbrande contactpunten. Hierbij gaat de 'schakelaar' wel om maar kan er geen (of slecht) stroom doorheen.
2) Gescheurde solderingen. Hierdoor gaat de 'schakelaar' niet om en schakelt hij dus ook niet.
Posted: Thu Apr 30, 2009 6:17 pm
by bertjehonda
nou ik denk dat jullie gelijk hebben want ik heb dit geintje ook met mijn civic gehad zit ik me te bedenken. volgende week eerst langs de dealer voor een nieuw relais. kijken of er verbetering in is. zo'n relais zit rond de 60/70 euro dacht ik hey?
Posted: Fri May 01, 2009 11:15 pm
by Keung
Posted: Sat May 02, 2009 11:45 am
by roblom
Ey goeie site man :wink:
Posted: Mon May 04, 2009 11:43 am
by bastiaan45
zo'n relais zit rond de 60/70 euro dacht ik hey
Nieuw zijn die een stuk duurder.