Page 1 of 2

Remblokken

Posted: Wed Apr 15, 2009 8:28 pm
by Raymond en Liset
Ik ben dus opzoek naar nieuwe rem blokken voor de ATR, aangezien er 1 van de 8 blokken op was.

Ik wou er eigenlijk ferodo ds2500 op hebben, maar nu ben ik in verwarring gebracht door een vriend van mij, hij zweert bij EBC, en nu wil hij mij er ook aan hebben.

Bij de EBC blokken kan ik kiezen uit Green, Red en Yellow stuff.

Iemand hier ervaring met deze blokken?

En wat raad men mij aan om te doen?

Ik heb de originele schijven er nog onder aangezien hier helemaal niets aan
mankeerd.



P.S. ben het hele weekend bezig geweest met het loshalen, uitelkaar halen en schoonmaken van de klauwen en dan met name deze laatste behandeling.
De vorige eigenaar had iets van een grijsige, op verf lijkende, meuk aangebracht, waar de roest nu echt door heen kwam na +/- 8 maanden in mijn bezit te zijn.... :(

Posted: Wed Apr 15, 2009 9:22 pm
by Maus_aka_papachico
Ferodo..punt!!

Posted: Wed Apr 15, 2009 9:25 pm
by D_ToXx
EBC is fading (is mijn mening.)
een paar keer grof remmen en het word kauwgum.


ferrodo's eronder plakken.(remblokken+op = maskertje :D )

was het misschien verzink spray?

Posted: Wed Apr 15, 2009 9:47 pm
by Gaskleppie
Ferodo moet je hebben, klaar!
EBC heb ik 1 keer geprobeerd en heeeel snel eronder uit gehaald. Als je er naar kijkt begint het al te faden,,,

Posted: Wed Apr 15, 2009 10:49 pm
by LCR
Gaskleppie wrote:Ferodo moet je hebben, klaar!
EBC heb ik 1 keer geprobeerd en heeeel snel eronder uit gehaald. Als je er naar kijkt begint het al te faden,,,
:lol: :lol: :lol:

What about de remschijven van hun? De zogenaamde turbo groove series....

De greenstuff pads van EBC heeft wel een award (autotrade) gewonnen....weet niet hoe hoog deze is aangeschreven.

Posted: Wed Apr 15, 2009 10:57 pm
by D_ToXx
LCR wrote:
Gaskleppie wrote:Ferodo moet je hebben, klaar!
EBC heb ik 1 keer geprobeerd en heeeel snel eronder uit gehaald. Als je er naar kijkt begint het al te faden,,,
:lol: :lol: :lol:

What about de remschijven van hun? De zogenaamde turbo groove series....

De greenstuff pads van EBC heeft wel een award (autotrade) gewonnen....weet niet hoe hoog deze is aangeschreven.




ZUCHT!!!>>......... :D

en en als er turbo bij staat is het goed? :wink:

duidelijk? ik heb nu de HAWK HP+ op de EP3 en ga weer na de ferrodo's. :wink:

Posted: Wed Apr 15, 2009 11:21 pm
by Keung
LCR wrote:De greenstuff pads van EBC heeft wel een award (autotrade) gewonnen....weet niet hoe hoog deze is aangeschreven.


Net als heel veel andere tests bijv. banden gaat het hier uiteindelijk om de resultaten van nieuwe exemplaren.
Ik lees nooit een test van spullen na... 20.000 km of na x aantal jaren.

Een award zegt niks over de duurzaamheid op langere termijn.
Ik hecht veel meer waarde aan persoonlijke gebruikerservaringen. :wink:

Posted: Wed Apr 15, 2009 11:50 pm
by LCR
D_ToXx wrote:
LCR wrote:
Gaskleppie wrote:Ferodo moet je hebben, klaar!
EBC heb ik 1 keer geprobeerd en heeeel snel eronder uit gehaald. Als je er naar kijkt begint het al te faden,,,
:lol: :lol: :lol:

What about de remschijven van hun? De zogenaamde turbo groove series....

De greenstuff pads van EBC heeft wel een award (autotrade) gewonnen....weet niet hoe hoog deze is aangeschreven.




ZUCHT!!!>>......... :D

en en als er turbo bij staat is het goed? :wink:

duidelijk? ik heb nu de HAWK HP+ op de EP3 en ga weer na de ferrodo's. :wink:


Ging niet eens op de naam turbo af...was op zoek naar redelijke achterremschijven en de EBC kwam dicht in de buurt van 200 eurootjes. (Brezan vroeg al 220 voor :-? ??merk schijven)

Posted: Thu Apr 16, 2009 6:07 am
by Gaskleppie
o, dus je wilt bezuinigen op je remmen? ok.....

Posted: Thu Apr 16, 2009 12:33 pm
by slydawg
ik heb de ebc blokken en schijven gehad op me vorige auto en vond het serieuze troep.
blijf gewoon bij oem of ferodo.

Posted: Thu Apr 16, 2009 12:42 pm
by Raymond en Liset
oké, dit is zeer duidelijk, heb al even contact gehad met maskertje voor de ferrodo's

bedankt voor de snelle reacties

Posted: Thu Apr 16, 2009 3:33 pm
by frederik
ik heb nu project µ op mijn ctr en ben daar heel content van, deze zaten op de wagen toen ik deze kocht. maar nu zijn ze versleten en denk ik dat ik voor ferodo ds2500 ga gaan, ik zou ook niet weten welk type ik van project µ ik heb, anders zou ik mss terug voor de deze gaan.

wat geeft de ds2500 icm circuitgebruik ?

Posted: Thu Apr 16, 2009 5:50 pm
by Gaskleppie
ds2500 en circuit gebruik gaat juist erg goed. Veel stof, maar verder hele goede eigenschappen op het circuit.

Posted: Thu Apr 16, 2009 6:00 pm
by frederik
Gaskleppie wrote:ds2500 en circuit gebruik gaat juist erg goed. Veel stof, maar verder hele goede eigenschappen op het circuit.


stof is geen probleem, dat hebben alle goede remblokken wel denk ik, remkrach gaat voor.

zijn deze ook goed bruikbaar voor dagelijks verkeer, ik bedoel dan vooral temperatuurs gericht gekeken, moet je echt de warmte erin houden voor goede remkracht ?

Posted: Thu Apr 16, 2009 7:07 pm
by LCR
Gaskleppie wrote:o, dus je wilt bezuinigen op je remmen? ok.....


Ja :lol:
maar ik heb ze teruggestuurd met de mededeling dat ze niet passen :twisted:

Posted: Thu Apr 16, 2009 8:01 pm
by Arno
frederik wrote:
Gaskleppie wrote:ds2500 en circuit gebruik gaat juist erg goed. Veel stof, maar verder hele goede eigenschappen op het circuit.


stof is geen probleem, dat hebben alle goede remblokken wel denk ik, remkrach gaat voor.

zijn deze ook goed bruikbaar voor dagelijks verkeer, ik bedoel dan vooral temperatuurs gericht gekeken, moet je echt de warmte erin houden voor goede remkracht ?


3000 is echt voor circuit gebruik meende ik, 2500 moet geen probleem zijn voor dagelijks gebruik, wil ze er zelf ook nog onder om te ervaren maar ben nog niet aan vervanging toe. Ergens eind dit jaar mss van voor naar achter compleet aanpakken :-)

Posted: Thu Apr 16, 2009 8:22 pm
by D_ToXx
Ging niet eens op de naam turbo af...was op zoek naar redelijke achterremschijven en de EBC kwam dicht in de buurt van 200 eurootjes. (Brezan vroeg al 220 voor ??merk schijven)


ik viel al van mijn stoel af..... :D

Ja
maar ik heb ze teruggestuurd met de mededeling dat ze niet passen
:wink:

goeie keus! iemand hier in de buurt had ze (lang geleden) ook gekocht en waren binnen no time krom..

Posted: Fri Apr 17, 2009 12:34 am
by LCR
Zijn de remblokken van Mugen of Spoon niet beter of gelijk aan de Ferodo dan? Of komen ze ook van ....EBC?

Posted: Fri Apr 17, 2009 5:55 am
by Gaskleppie
Die maken ze ook niet zelf hoor. Altijd weer een vraag van wie ze zijn. Ferodo is bewezen goed en niet exotisch onnodig duur.

Posted: Fri Apr 17, 2009 8:17 am
by VTECRob
frederik wrote:zijn deze ook goed bruikbaar voor dagelijks verkeer, ik bedoel dan vooral temperatuurs gericht gekeken, moet je echt de warmte erin houden voor goede remkracht ?


Ik gebruik ze ook Daily in het dagelijks verkeer.
Je gaat ze nooit optimaal benutten, daarvoor krijg je ze niet warm genoeg met normaal rijden.

Je krijgt ze wel warm genoeg om even snel stil te kunnen staan als de rest van de auto's.