Page 1 of 2
Apk afgekeurd
Posted: Mon Apr 06, 2009 5:02 pm
by Bubsy
Hey me itr jdm is afgekeurd voor de apk
De volgende punten waarop ie is afgekeurd.
Me linker remklauw is niet goed en blijft remmen zeg maar hij had er al een paar tikjes tegen gegeven en dan komt ie los maar als de monteur de handrem aantrok en los liet dan zat die remklauw weer vast.
Wat ken ik daar aan doen? Bij me rex kon ik dat zo zien
En me 2de puntje is dat de co2 veelste hoog was.
Dat wist ik zelf ook kan maar 250 km op een volle tank rijden ik denk dat de lambdasonde stuk is.
Het zou ook een sensor kunnen wezen die denkt dat het blok nog koud en dat de computer dan bezine in het blok blijft spuiten.
Ik zou graag wat info willen en of je een remklauw makkelijk ken reviseren of dat door de specialist te laten doen
Grtjuhs Bubsy
Posted: Mon Apr 06, 2009 5:34 pm
by ITR1217
Net toevallig worden al m'n 4 remklauwen gereviseerd
Revisie kit bij Honda dealer (Belgie) voor de
voorste 2 remklauwen kost :
200€ dit houd in rubbers en nieuwe rem-piston
achterste 2 remklauwen kost :
212€ zelfde inhoud
Hopelijk weet je nu iets meer :wink:
Posted: Mon Apr 06, 2009 6:49 pm
by CyRaX
Remklauwen: (reviseren kan je zelf doen, enigzins lastige klus dat wel)
OEM revisiesetje halen, en als ik jouw was zou ik meteen beide kanten doen. Wat misschien het beste is: Eerste de beide klauwen eraf halen en kijken of de zuigertjes nog goed zijn, Die zijn namelijk de duurste revisieonderdelen, en als die dus nog goed zijn kom je eraf met een paar rubbertjes.
CO te hoog (niet CO2 :wink: )
Als je lambda stuk is krijg je een foutcode. Je zou denken dat je wat betreft je CO geen óf een stukke kat hebt.
Het rare is alleen je hoge benzineverbruik.
Wat je nog kan doen is je tank "leeg" rijden en dan uitrekenen via verbruik en gereden km's wat je verbruik per kilometer is.
Het zou namelijk ook kunnen zijn dat je benzinemeter liegt....zoals ze dat bij vele (oude) Honda's doen.
En anders zou ik eens beginnen met een nieuwe OEM lambdasonde!
Posted: Mon Apr 06, 2009 7:22 pm
by ITR1217
Die zijn namelijk de duurste revisieonderdelen
rem zuiger vooraan het stuk : 54€
rem zuiger achteraan het stuk : 49€
:wink:
Posted: Mon Apr 06, 2009 8:14 pm
by Bubsy
CyRaX wrote:Remklauwen: (reviseren kan je zelf doen, enigzins lastige klus dat wel)
OEM revisiesetje halen, en als ik jouw was zou ik meteen beide kanten doen. Wat misschien het beste is: Eerste de beide klauwen eraf halen en kijken of de zuigertjes nog goed zijn, Die zijn namelijk de duurste revisieonderdelen, en als die dus nog goed zijn kom je eraf met een paar rubbertjes.
CO te hoog (niet CO2 :wink: )
Als je lambda stuk is krijg je een foutcode. Je zou denken dat je wat betreft je CO geen óf een stukke kat hebt.
Het rare is alleen je hoge benzineverbruik.
Wat je nog kan doen is je tank "leeg" rijden en dan uitrekenen via verbruik en gereden km's wat je verbruik per kilometer is.
Het zou namelijk ook kunnen zijn dat je benzinemeter liegt....zoals ze dat bij vele (oude) Honda's doen.
En anders zou ik eens beginnen met een nieuwe OEM lambdasonde!
Ahh oke dat reviseren dat leek me ook wel een goed idee om te doen ben net ff bij eric geweest om wat advies te vragen.
Wat is eigelijk het verschil tussen een kapote cilinder en een goeie het word voor mij de eerste x :roll:
Ik heb dit dus 2x bij gehouden en elke keer rond de 250 km is me tank leeg en als ik dan ga tanken ik hem toch weer aardig vol gooi vande week had ik 39L getankt
Ik ga morgen ff een lambdasonde bestellen en die zal ik er dan wel ff in draaien.
Posted: Mon Apr 06, 2009 8:39 pm
by Gaskleppie
En me 2de puntje is dat de co2 veelste hoog was.
Dat wist ik zelf ook kan maar 250 km op een volle tank rijden ik denk dat de lambdasonde stuk is.
Het zou ook een sensor kunnen wezen die denkt dat het blok nog koud en dat de computer dan bezine in het blok blijft spuiten.
vervang je lambda maar. Dan is dat probleem over. Ik hoop alleen dat je met die slot benzine nou niet je cat hebt verzopen. Die is een stuk duurder.
Ondanks koude motor moet hij normaal gesproken toch closed loop gaan lopen en zo te merken doet hij dat niet. Slechte lambda dus. Ik heb het vaak genoeg gezien dat hij dan toch geen codes geeft.
vervangen dat ding.
Remklauwen kan je weer los draaien maar het is altijd de vraag hoe lang ze los blijven. Nieuw kopen is de zekerste oplossing.
Posted: Mon Apr 06, 2009 9:31 pm
by Maskertje
Zo te horen is het je achterremklauw en die zijn erg berucht om vast te lopen. Koop een nieuwe zou ik zeggen, want reviseren is waarschijnlijk niet je oplossing: de achterremklauw heeft een handremmechanisme wat vaak stuk gaat en eigenlijk niet te repareren valt. Bespaar je dus moeite en revisie geld.
Posted: Tue Apr 07, 2009 3:39 am
by Sinister
Reviseren is zeker wel de oplossing, ik had 2x vastgelopen remmen, en is alletwee opgelost met reviseren. Rubbers en cilinder vervangen. Met klauwen alleen daar heb je pas genaai mee...
Posted: Tue Apr 07, 2009 4:37 pm
by Bubsy
zo mensen ben net trug van de honda dealer en die kon hem in eerste instansie niet uitlezen omdat het een jap is.
Hij heeft daarvoor een ander nummer gebruik.De computer gaf inderdaad ook niks aan en hij had hem gereset, dat vond ik wel jammer nu weet ik nog niks.
Die lambda is onderweg heb ik besteld bij akr die zal ik donderdag wel binnen krijgen.
Die remklauw neem ik vrijdag even onder handen om te kijken wat ik daar mee kan doen.
Ik moet wel zeggen dat ie naar mij idee iets rustiger klink.
En gasklep wat bedoel je ermee dat die cat verzopen is dat is toch je catelisator. Kunnen die dingen verzuipen dan ?
En heeft er iemand ervaring met Tcc meschien offtopic maar toch het is voor een een zeer grote beurt.
Posted: Tue Apr 07, 2009 5:19 pm
by bertjehonda
tcc is een goed bedrijf die je eigenlijk altijd goed en netjes helpen en behoorlijk wat ervaring heeft met honda.
Posted: Tue Apr 07, 2009 6:09 pm
by Maskertje
Sinister wrote:Reviseren is zeker wel de oplossing, ik had 2x vastgelopen remmen, en is alletwee opgelost met reviseren. Rubbers en cilinder vervangen. Met klauwen alleen daar heb je pas genaai mee...
Je leest toch duidelijk dat het de achterrem icm handrem is ?
Die is gewoon te berucht om stuk te gaan. Ik raad echt iedereen aan die met een vastzittende achterremklauw en niet te handig is met rubbertjes het gewoon in 1x goed te doen: nieuwe klauw. Door ouderdom gaan die klauwen gewoon stuk, reviseren is wachten tot er binnenkort weer problemen komen.
Posted: Tue Apr 07, 2009 6:11 pm
by Sinister
Gasklep bedoelt gewoon dat die catalisator kapot kan zijn omdat hij zo rijk loopt en als dat het geval is gaat een nieuwe lambda alleen niet helpen maar moet je de cat ook vervangen om goeie waardes te krijgen. Zie ook da je een originele lambda bestelt en geen namaak want 8 kansen op 10 dat die niet werken.
@Maskertje, ik rij nogthans al een half jaar zonder problemen terug rond. En bij mij was het ook met de handrem dat ie terug vast zat. De remmen is nu eenmaal een ziekte bij alle hondas heb ik al van velen gehoord.
Posted: Tue Apr 07, 2009 6:45 pm
by CyRaX
Die lambda zou ik inderdaad ook origineel kopen ipv een paar tientjes goedkoper en dan een "onzekere" immitatie.
Tis 't niet echt waard om op dit soort dingen te besparen lijkt mij.... :-?
Posted: Tue Apr 07, 2009 10:14 pm
by Keung
CyRaX wrote:Die lambda zou ik inderdaad ook origineel kopen ipv een paar tientjes goedkoper en dan een "onzekere" immitatie.
Tis 't niet echt waard om op dit soort dingen te besparen lijkt mij.... :-?
X2
Met name bij 4 draads-lambdasensoren zijn Honda's uitermate gevoelig voor immitatiesensoren, tussensolderen is gegarandeerd storingen binnen 4 weken.
@ Bubsy: Elke Honda kan uitgelezen worden, heb zelf op mijn werk een USA '06 Odyssey en Japanse FD2 met de diagnoseapparatuur uit kunnen lezen, kwestie van juist instellen van het apparatuur.
@ Maskertje: Helemaal correct.
De handremmechanisme is vaak een roestig en vastzittend probleem.
De zuiger meestal terug te draaien/ stellen, alleen de laatste 5 mm wil de zuiger niet meer doordat de defecte handremmechanisme dit tegenhoudt.
Ook wil de zuiger niet meer vrijkomen nadat de (hand)rem bediend wordt omdat de handremmechanisme blijft hangen doordat de veerkracht in de veer langzaam verslechterd door roest en ouderdom.
Kortom: niet besparen op je eigen veiligheid.
Posted: Wed Apr 08, 2009 6:19 am
by Gaskleppie
Gasklep bedoelt gewoon dat die catalisator kapot kan zijn omdat hij zo rijk loopt en als dat het geval is gaat een nieuwe lambda alleen niet helpen maar moet je de cat ook vervangen om goeie waardes te krijgen.
idd.
Als je nieuwe lambda sensor op zn plek zit eerst maar eens een goed stuk rijden om hem weer aan de praat te krijgen. Als hij na wisselen van de lambda wel gestopt is met zuipen, maar de CO is nog steeds te hoog is, ga dan maar een andere cat zoeken.
Maar als je niet te lang hebt rond gereden met zo'n zuipende auto kan het meevallen hoor. Gewoon proberen, grote kans dat hij het gewoon nog doet.
co
Posted: Wed Apr 08, 2009 10:30 am
by VTEClover
waarom is mijn co al 3 jaar goed met een testpipe???ik heb geen cat meer steken 3 jaar
ding is wel afgesteld met unichip
Posted: Wed Apr 08, 2009 2:57 pm
by Gaskleppie
Officieel kan dat helemaal niet. Tenzij je auto ouder is dan 1989.
Als ze hem goedkeuren met testpipe hebben ze het apparaat niet goed afgelezen of is dat ding kapot. Heel simpel..
Posted: Wed Apr 08, 2009 4:27 pm
by bertjehonda
nee met een testpijp eronder gaat hij nooit officieel goedgekeurd worden bij apk al zou je er de duurste techneuten opzetten om m goed af te stellen de co waarde blijft te hoog.
wel makkelijk een garage die alles goedkeurd is misschien wel handig voor busby

ops:
Re: co
Posted: Wed Apr 08, 2009 6:02 pm
by Sinister
VTEClover wrote:waarom is mijn co al 3 jaar goed met een testpipe???ik heb geen cat meer steken 3 jaar
ding is wel afgesteld met unichip
En welke keuring is dat dan? Kan wel handig zijn als daar zo een dombos werken dan :wink:
Posted: Wed Apr 08, 2009 6:42 pm
by Gangaran
bertjehonda wrote:nee met een testpijp eronder gaat hij nooit officieel goedgekeurd worden bij apk al zou je er de duurste techneuten opzetten om m goed af te stellen de co waarde blijft te hoog.
wel makkelijk een garage die alles goedkeurd is misschien wel handig voor busby

ops:
Ben het niet helemaal met je eens. Heb mijn CO gemeten zonder KAT, deze was 0,51 en het mag max 0,50 zijn. Ik heb genoeg verhalen gehoord dat mensen wel door de keuring kwamen zonder KAT.