Page 1 of 2

Wat te doen bij een geimporteerde JDM ITR kwa onderhoud

Posted: Tue Mar 10, 2009 9:53 pm
by Bubsy
Wat te doen bij een geimporteerde Jdm Integra kwa onderhoud

grote of kleine beurt en wat moet ik of laten vervangen

me accu is ook stuk weet iemand wat voor accu er in moet

Zon auto is mooi maar als ie niet start schiet het niet op :D

Grtjuhs Bubsy

Posted: Tue Mar 10, 2009 11:24 pm
by Knite Force
Ik zou mijn plan trekken n.a.v. wat je aan onderhoudshistorie kunt terugvinden. Als je niet zeker weet wanneer de cambelt voor het laatst vervangen is zou ik deze sowieso doen. Even vloeistoffen en filters doen vindt een motor altijd prettig dus dat zou ik altijd doen.

Posted: Tue Mar 10, 2009 11:42 pm
by ITR DC2
Vaak is er geen historie terug te vinden, tenzij je goed in Japanse taal bent. Als je het goed wil doen zou ik alle essentiele onderdelen vervangen, zoals distributieriem, filtertjes en vloeistoffen.
Ik heb het toendertijd in ieder geval wel gedaan, gewoon voor de zekerheid. De accu is een stuk kleiner dan die van de Europese ITR,
maar zeker gewoon uit te halen bij een accuboer. Volgens mij zit die hier vaker in kleinere auto's.

Ik zou zeggen even wat onderhoud en rijden maar... :wink:

Posted: Wed Mar 11, 2009 3:14 pm
by Bubsy
Bedankt voor de reactie's

En de accu die heb ik net ook vervangen :-)

Posted: Wed Mar 11, 2009 3:45 pm
by Jo&
Je hebt zo een mooie auto, als ik jou was zou ik alles vervangen waarvan ik niet wist of en wanneer het gebeurt is. Grote beurt dus: vloeistoffen, filters etc...
En cambelt, als die kapot draait kan dat tot grotere problemen leiden dan vervangen...

Posted: Wed Mar 11, 2009 3:54 pm
by Bubsy
Jo& wrote:Je hebt zo een mooie auto, als ik jou was zou ik alles vervangen waarvan ik niet wist of en wanneer het gebeurt is. Grote beurt dus: vloeistoffen, filters etc...
En cambelt, als die kapot draait kan dat tot grotere problemen leiden dan vervangen...


Ik ga ook veel veranderen ik wil eerst me kenteken en dan gaat ie een grote beurt krijgen bij de honda dealer wellman.
Denk wel dat dat een goeie keuze is

Posted: Wed Mar 11, 2009 3:56 pm
by Jo&
Bubsy wrote:
Jo& wrote:Je hebt zo een mooie auto, als ik jou was zou ik alles vervangen waarvan ik niet wist of en wanneer het gebeurt is. Grote beurt dus: vloeistoffen, filters etc...
En cambelt, als die kapot draait kan dat tot grotere problemen leiden dan vervangen...


Ik ga ook veel veranderen ik wil eerst me kenteken en dan gaat ie een grote beurt krijgen bij de honda dealer wellman.
Denk wel dat dat een goeie keuze is

Jazeker.
Als deze auto nieuw voor je is weten zij waar ze naar moeten kijken. Bij een grote beurt lopen ze wat dingen na. Ze kennen immers de euro ITR.

Posted: Wed Mar 11, 2009 4:01 pm
by Bubsy
ja precies dat is ook zo

Dan weet ik genoeg dan ga ik dat doen

Posted: Wed Mar 11, 2009 4:06 pm
by Jo&
Bubsy wrote:ja precies dat is ook zo

Dan weet ik genoeg dan ga ik dat doen

Succes!

Als je lid bent, check hier op het forum welke Honda dealers clubkortingen geven :wink:

Posted: Wed Mar 11, 2009 4:12 pm
by Bubsy
ik ben nog geen lid maar ga het wel worden :D

en nog bedankt voor het helpen

Posted: Wed Mar 11, 2009 4:15 pm
by Jo&
Bubsy wrote:ik ben nog geen lid maar ga het wel worden :D

en nog bedankt voor het helpen

Aub kleine moeite :wink:

Posted: Wed Mar 11, 2009 4:37 pm
by CyRaX
Oliefilter
Motorolie
MTF3
Bougies
Distributieriem + spanrol
Luchtfilter
Benzinefilter

Dan ben je een heel eind.....'t kost wat, maar dan weet je zeker dat alles goed is :wink:

Posted: Wed Mar 11, 2009 4:43 pm
by Jo&
CyRaX wrote:Oliefilter
Motorolie
MTF3
Bougies
Distributieriem + spanrol
Luchtfilter
Benzinefilter

Dan ben je een heel eind.....'t kost wat, maar dan weet je zeker dat alles goed is :wink:

Interieur filters toch ook?

Posted: Wed Mar 11, 2009 4:47 pm
by CyRaX
Jo& wrote:
CyRaX wrote:Oliefilter
Motorolie
MTF3
Bougies
Distributieriem + spanrol
Luchtfilter
Benzinefilter

Dan ben je een heel eind.....'t kost wat, maar dan weet je zeker dat alles goed is :wink:

Interieur filters toch ook?


:lol: , mja.....tis maar hoever je wilt gaan eh?

Posted: Wed Mar 11, 2009 6:10 pm
by Jo&
CyRaX wrote:
Jo& wrote:
CyRaX wrote:Oliefilter
Motorolie
MTF3
Bougies
Distributieriem + spanrol
Luchtfilter
Benzinefilter

Dan ben je een heel eind.....'t kost wat, maar dan weet je zeker dat alles goed is :wink:

Interieur filters toch ook?


:lol: , mja.....tis maar hoever je wilt gaan eh?

Ja idd

Posted: Thu Mar 12, 2009 9:55 am
by FastFWD
bussen tectyl!

Posted: Thu Mar 12, 2009 10:00 am
by Roy
Thermostaat

Posted: Thu Mar 12, 2009 1:34 pm
by Jo&
g-unit wrote:Thermostaat

Waarom zou je die preventief vervangen?
Of was het een grapje?

Posted: Fri Mar 13, 2009 12:52 am
by FGizmoS
Als je een accu gaat halen zorg dat het de juiste is. De polen zijn omgekeerd bij een jdm batterij en zijn ook kleiner.

Posted: Fri Mar 13, 2009 7:33 am
by Roy
Jo& wrote:
"g-unit":17npznwd wrote:Thermostaat

Waarom zou je die preventief vervangen?
Of was het een grapje?[/quote:17npznwd]


die willen wel na lang stilstaan stuk gaan, of in sommmige landen worden die zelfs verwijdert. voor extra koeling.

Maar aangezien het in Japan ook aardig kan vriezen lijkt mij dat ie er nog in zit.

In iedergeval zou ik m goed warm rijden en kkijken of de ventilator op tijd aan gaat. voordat je 'm gaat vervangen