Circuitdag 11 augustus op Zandvoort met BookATrack.com

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Circuitdag 11 augustus op Zandvoort met BookATrack.com

Post by IvoG »

Dames en heren,

Ik heb via BookATrack.com een aanbod gekregen om met clubkorting de baan op te kunnen op een door hun georganiseerde circuitdag op dinsdag 11 augustus op Circuitpark Zandvoort. Dit is een volledig georganiseerde en bemande dag, inclusief baanmarshals, medisch team, briefing, instructeurs (tegen betaling), bandenmontage en veiligheidsregels.

Image

Zo zijn er bijvoorbeeld regels omtrent het inhalen (alleen na toestemming voorligger, en alleen op rechte stukken), omtrent timing (verboden om het competitie aspect eruit te halen), omtrent de kleding (lange mouwen en broekspijpen verplicht, evenals een helm natuurlijk), en omtrent het stilvallen wegens brandstoftekort (kost 50 pond).

Door deze en andere regels is een BaT dag van een heel hoog (veiligheids)niveau, aangezien overtreders na 1 waarschuwing gewoon weggestuurd worden, onafhankelijk van wat voor auto, budget, of afkomst. Iedereen kan de baanleiding aanspreken op een anders gedrag en er wordt serieus mee omgegaan. Hierdoor houden de meesten zich aan deze regels, simpelweg om niet weggestuurd te worden.

De kosten voor deze dag zijn 250 pond, met de huidige koers is dat net iets meer dan 250 euro. Indien wij met 10 man meedoen krijgen wij 10% korting (225 pond), bij 20 man 20% (200 pond).
Voorwaarde is wel dat de boekingen voor 1 mei 2009 betaald zijn.

Wie doet mee? Ik heb dit topic in eerste instantie alleen voor de Type-R leden geplaatst, na de ALV van 15 maart zal ik het verplaatsen naar het publieke gedeelte.

1. Ivo - ATR - Provisional
2. Wesley - CTR - Provisional
3. DrBz - TBA - Provisional
4. Roel - TBA - Provisional
5. Ries - CTR - Provisional
6. Lucas - CTR
7. Wilco - ITR - Provisional
8. Miguel - CTR - Provisional
9. Martin O. - [url=http://en.wikipedia.org/wiki/File :D avid_Coulthard_1999_Canada.jpg]MP4-14[/url] :wink:
10. Martijn - ITR - Provisional
11. Robin - [url=http://en.wikipedia.org/wiki/File :D avid_Coulthard_1999_Canada.jpg]MP4-14[/url] :wink: - Provisional
12. Maikel - TBA - Paid
13. Remi - MX5 - Provisional
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

OK, het lijkt erop dat het wat gaat worden met de aantallen en de korting. Ik wil graag aan iedereen vragen die nog geen BaT lid is om zich te registreren bij hun, en mij te laten weten onder welk username dat is gebeurd. Je zou je plekje ook alvast kunnen boeken om jezelf op de provisionele lijst te zetten. Je hoeft nog niet te betalen, maar je plek is ook niet helemaal zeker.

- ~ Belangrijk! ~ -
Je moet jezelf ook bij BaT opgeven voor de dag door een boeking te plaatsen. Zonder deze boeking kan ik niks voor je doen, het enige wat ik doe is een lijst doorgeven van welke geboekte plaatsen via mij binnen zijn gekomen en met onze korting meedoen.

Tevens wil ik iedereen eraan herinneren dat de kortingsdeal inhoudt dat de inschrijving aan BaT betaald moet zijn voor 1 mei, uiterlijk 30 april dus. Als je deze datum niet denkt te halen moet je dat op tijd aangeven, dan kunnen we kijken hoe of wat we kunnen doen om toch in de aantallen te blijven.
Als je meteen / binnenkort kan betalen doe dan alvast tenminste 125 pond, dan heb je namelijk de helft of meer betaalt en is je plaats zeker.

23-03-2009
Ik heb enkele updates na van het weekend met Johnny aan tafel te hebben gezeten.

1. Een gedeelte betalen kan niet meer zomaar, het creditcard bedrijf wil niet meer dat ze aanbetalingen aannemen. De manier om alsnog een deel alvast te betalen is om BaT credit vouchers te kopen ter waarde van de aanbetaling en die dan gebruiken om de circuitdag deels te betalen.
Of toch even wachten met de volledige betaling totdat je van mij vernomen hebt hoeveel het wordt.

2. Garages zullen we zelf moeten boeken via BookATrack, indien we gereserveerde en naast elkaar zijnde plekken willen hebben. Anders is het vrij te gebruiken, wie het eerst komt het eerst maalt. Echter kunnen ook gedurende de dag anderen in theorie jouw pitbox gebruiken als jij niet gereserveerd hebt. In de praktijk valt het wel mee, zker als je 's ochtends al je spullen ergens hebt uitgeladen zal er niet snel iemand anders daar komen in de loop van de dag.

3. Er is weldegelijk (helaas) een geluidslimiet, hetzelfde als altijd op Zandvoort. Maar meestal zijn er daar weinig problemen mee volgens mij. En anders hou je in de buurt van het meetpunt even in, het gaat toch niet om de rondetijden.

4. Inschrijvingen blijven mogelijk zolang er nog plaatsen over zijn, echter zal de prijs dan mogelijk de gewone prijs zijn als de datum van 30 april is overschreden. Dus je bent altijd welkom om mee te doen, mits er nog plek is.

Update 28-4:
OK Ivo - i've applied the discount in all those accounts. The price for 15 people is £212.50 as suggested.

I'm afraid I can't offer any discount beyond the 1st May - any additional bookings will be at the full price.

Thanks again for your support - much appreciated.

Kind regards,

Jonny Leroux
Director

BookaTrack.com Ltd

Betalen maar! ik heb 15% korting weten te regelen aangezien we met 15 man zijn. Wel voor 1 mei betalen dus :!:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Okay, dus geen gevaar voor opvliegend grint etc en onverantwoord rond sjeesende en bumperklevende dodehoekrijdende autos...?

Dan is het wel heel aantrekkelijk...
Ik denk er even over na.
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Dat zul je altijd houden...
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

VTECRob wrote:Dat zul je altijd houden...

Niet als je het circuit voor jezelf hebt en mensen tijdje uit elkaar starten. En als je iemand er voorbij kan laten als de baanmarshal ziet datie, of jij sneller bent...
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

"Overtaking by consent only" heet die regel en werkt als volgt:

Als er iemand opeens achter je zit die er 2 bochten eerder niet zat, dan is ie niet door God daar neergedropt. Nee, hij/zij is gewoon sneller dan jij, onafhankelijk van wat voor auto jij hebt of hij/zij heeft, of van hoeveel skill jij denkt dat hij/zij heeft of jijzelf hebt.

Hij/zij zal indien nodig aangeven met de richtingwijzer naar links dat hij/zij er voorbij wil, en op het moment dat dat kan (lees: rechte stuk) geef jij met je richtingwijzer naar rechts dat hij/zij er voorbij mag. Dit betekent niet dat je dan ook meteen je gaspedaal voorbij de bodem intrapt, nee, je laat hem/haar ook echt langs door niet overdadig te accellereren.

Dit wordt allemaal door jou zelf bepaald, in samenwerking met degene die achter jou zit. Een baanmarshall let alleen op veiligheid, als je onveilig bezig bent zal die dat misschien doorgeven, maar vooral de rijders kunnen dat doen. Het is niet zo dat je net als kleine kinderen de juf moet gaan vertellen hoe of wat, maar indien iemand gewoon fout bezig is kan je dat gewoon doorgeven en er wordt wat mee gedaan.

Het is verder een open pitlane dag, hetgeen betekent dat er geen sessies zijn, jij bepaalt zelf wanneer je de baan opgaat. Als je echter goed oplet en het goed timed kan je echter wel enigszins in een luwte rijden en een deel van de baan voor jezelf houden. Dat bepaal je zelf.

Het is ook niet zo dat het een clubdag wordt, daarvoor zou iedereen in de club zowat voor mee moeten doen. Er zullen andere, snellere auto's meedoen (Elises, Caterhams, Donkervoorts, etc.) Maar dat hoeft de pret niet te drukken, er zijn genoeg plekken waar ze voorbij kunnen zonder dat het jou wat hoeft te kosten. En we gaan zowiezo niet voor de rondetijden of -records, we rijden om te leren en om te groeien. Er valt niks te winnen maar veel te verliezen.

Het voorop zetten van deze zaken is een van de vele redenen waarom ik destijds voor BookATrack heb gekozen en dat nog steeds doe, boven de vrij-rijden en andere formules waar iedereen die betaald heeft denkt eventjes Schumi te kunnen uithangen.
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Intressant Ivo, hou het in de gaten en zal me wellicht inschrijven.
Wil wel track op met de auto maar nog altijd beetje huiverig om zo maar lukraak op een trackday wat te gaan racen.
Al doe ik al jaren simracen als hobby met de R het circuit op zal toch andere koek zijn door de angst factor..met name dus angst om schade te rijden OF krijgen !
Zal ook wat bandjes moeten scoren hiervoor als ik er voor ga, beetje zonde om nieuw setje re050a af te raggen in een paar uur.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Ik ben wel geinterreseerd voor deze dag, dan skip ik vijverberg.
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Jo& wrote:
VTECRob wrote:Dat zul je altijd houden...

Niet als je het circuit voor jezelf hebt en mensen tijdje uit elkaar starten. En als je iemand er voorbij kan laten als de baanmarshal ziet datie, of jij sneller bent...


Dan had je mee moeten doen met Time Attack in 2007 en 2008...
Toen was dat nog zo... (2009 ook al niet meer)


Wat ik bedoel is dat er altijd wel dingen op de baan zullen liggen, die je tegen je auto aan kunt en zal krijgen.

Het is geen toerrit... ik probeer alleen te zeggen dat op het circuit je automatisch wel op een bepaalde manier MOET rijden, waardoor je dat soort dingen wel krijgt.

Je krijgt ook wel enig competitie gedrang.. er zullen altijd mensen sneller zijn dan jezelf...

Ik vind zelf het rijden op het circuit hartstikke leuk... maar je hoort me dan ook niet piepen als de steentjes om mijn oren vliegen en ik een half jaar later nog steeds de stukken rubber van de auto af aan het poetsen ben... :wink:

Gr,
Robin
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Ivo, is trouwens veel beter in uitleggen met een A4-tje tekst dan ik... :lol:

Hoewel de praktijk niet altijd zo lijkt als het op papier staat... :wink:

Ook Ivo heeft genoeg ervaring wat dat betreft om er een duidelijk beeld van te kunnen geven...
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Ook op de openbare weg wordt er wel eens een steen opgeworpen door een vrachtwagen die je passeert, of gebeurt er iets wat je niet verwacht.

Het verschil is dat je op de baan allemaal net een briefing hebt gekregen, met enigszins gelijke doelstelling bezig bent, (hopelijk) allemaal dezelfde kant op rijdt, door marshalls gewaarschuwd wordt, en er vaak ruimte en veiligheid is om fouten te maken en te overleven (in meerdere gradaties).

Over banden kan ik het volgende zeggen: ik heb 2x Zandvoort, 4x Spa, 1x Anglesey allemaal op dezelfde banden en remblokken gedaan. Waarom raggen en scheuren als het niet hoeft en ook niet sneller is?
Op Spa heb je bijv. na het uitkomen van Eau Rouge een heel lang recht stuk, gevolgd door een chicane en daarna nog een 2-tal dalende S-bochten. Op dat rechte stuk ga ik niet harder dan 165 - 170. Mijn allereerste dag daar heb ik 1 keer 190 net gehaald, en moest vol in de ankers, noodstop-style. Mijn hele flow was aan gort en mijn remmen deden het op de cruciale stukken daarna voelbaar minder. Sindsdien ga ik gewoon eerder van het gas, spaar ik mijn remmen maar ga wel harder door de chicane en de S-es dan bijvoorbeeld die ene keer.

Ik heb veel meer snelheid gevonden door vloeiender te leren rijden dan door dieper het gas in te trappen, te raggen met de auto, of vele euros aan mods.

Ik ben ook pertinent tegen het benoemen van de activiteiten tijdens een circuitdag (trackday) als zijnde "racen". Dat er enkelen zijn die zich enigszins met elkaar willen meten is aan hun, en zij doen dat vaak op eigen risico. maar laat je niets wijs maken, de enige echte manier om je te meten is tijdens een solo timed lap op een Time Attack dag, op een circuitdag hoort dat niet thuis en ik zal het proberen te voorkomen voor zover ik kan. Iedereen heeft zijn eigen ervaringsniveau en als je je laat opfokken door de anderen ga je overmoedig worden en dat is nooit goed.

Wat voor mij een circuitdag geslaagd doet aanvoelen zijn twee dingen: het gevoel dat ik progressie heb gemaakt in mijn stuurmanskunst, dat mijn laatste sessie tevens de beste was voor mijn gevoel; en dat mijn auto en ik heelhuids en op eigen kracht weer naar huis kunnen. Dat ik de langzaamste was van die dag kan mij geen biet schelen.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

[quote="IvoG"]Ook op de openbare weg wordt er wel eens een steen opgeworpen door een vrachtwagen die je passeert, of gebeurt er iets wat je niet verwacht.

Het verschil is dat je op de baan allemaal net een briefing hebt gekregen, met enigszins gelijke doelstelling bezig bent, (hopelijk) allemaal dezelfde kant op rijdt, door marshalls gewaarschuwd wordt, en er vaak ruimte en veiligheid is om fouten te maken en te overleven (in meerdere gradaties).

Over banden kan ik het volgende zeggen: ik heb 2x Zandvoort, 4x Spa, 1x Anglesey allemaal op dezelfde banden en remblokken gedaan. Waarom raggen en scheuren als het niet hoeft en ook niet sneller is?
Op Spa heb je bijv. na het uitkomen van Eau Rouge een heel lang recht stuk, gevolgd door een chicane en daarna nog een 2-tal dalende S-bochten. Op dat rechte stuk ga ik niet harder dan 165 - 170. Mijn allereerste dag daar heb ik 1 keer 190 net gehaald, en moest vol in de ankers, noodstop-style. Mijn hele flow was aan gort en mijn remmen deden het op de cruciale stukken daarna voelbaar minder. Sindsdien ga ik gewoon eerder van het gas, spaar ik mijn remmen maar ga wel harder door de chicane en de S-es dan bijvoorbeeld die ene keer.

Ik heb veel meer snelheid gevonden door vloeiender te leren rijden dan door dieper het gas in te trappen, te raggen met de auto, of vele euros aan mods.

Ik ben ook pertinent tegen het benoemen van de activiteiten tijdens een circuitdag (trackday) als zijnde "racen". Dat er enkelen zijn die zich enigszins met elkaar willen meten is aan hun, en zij doen dat vaak op eigen risico. maar laat je niets wijs maken, de enige echte manier om je te meten is tijdens een solo timed lap op een Time Attack dag, op een circuitdag hoort dat niet thuis en ik zal het proberen te voorkomen voor zover ik kan. Iedereen heeft zijn eigen ervaringsniveau en als je je laat opfokken door de anderen ga je overmoedig worden en dat is nooit goed.

Wat voor mij een circuitdag geslaagd doet aanvoelen zijn twee dingen: het gevoel dat ik progressie heb gemaakt in mijn stuurmanskunst, dat mijn laatste sessie tevens de beste was voor mijn gevoel]
Ik zou bijna zeggen, Amen :D
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Ivo je kan mij erbij zetten.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ach steentjes valt mee, die hoor je inje wielkasten.
Wat je wel om de oren gevlogen krijgt zijn stukken rubber hehehe
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Zet mij er maar bij. Ik weet alleen nog niet met welke auto :razz:
Deus Ex Machina!
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Interesse 8)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ik vind het toch te zonde om met mijn auto te gaan.
Misschien kan ik mn zusje overhalen om haar Civic 1.4 aan me uit te lenen. Gaat immers om de stuurmans kunsten :wink:
Betaal je per auto of per persoon?
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Je betaalt per inschrijving. In principe is dat per auto, max 2 rijders, passagiers hoeven BaT niet te betalen maar moeten wel de briefing bijwonen en alle voorschriften en regels naleven.

Je kan wel je deelname sticker overzetten naar een andere auto in principe. Je zou bijvoorbeeld je zus en haar Civic meenemen, en de dag in haar auto beginnen en daarna als je meer ervaring hebt gedurende de dag overstappen naar jouw CTR. Je kan zelfs om en om rijden, en instructie krijgen indien gewenst en allebei meer leren.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Wilco ITR
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik had trouwens deze data al zien staan op BAT , en tevens je naam Ivo. Nu zijn er ook op DC2 forum UK ook een paar Engelsen bezig om op die datum een groepje R rijders deze kant op te komen. Dus mocht dat doorgaan dan zien we die dag een boel "R" op de baan.

Ivo , normaal kun je er toch ook voor een klein bedrag een pitbox bij nemen op BAT ??
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Zet mij ook maar op de lijst Ivo, aub.

@Wilco, volgens mij gaat dat pitbox huren gewoon via ZPZ zelf, Frans weet daar meer over. Tijdens de vijverberg hadden we dat ook zo geregeld.
Locked