Page 1 of 2
Waar beste resultaat velgen poedercoaten (NH-0) ??
Posted: Sun Feb 15, 2009 10:05 am
by wilco
Ik wil mijn velgen opnieuw laten coaten , maar ik ben huiverig waar ik het laat doen omdat de kleur NH-0 niet bestaat in poedercoating begreep ik , moeten we dus op zoek gaan naar een kleur die het dichtst bij NH-0 zit.
Wie heeft zo een RAL of gewoon nummer wat er akelig dichtbij in de buurt komt , wie het niet wil vertellen in openbaar mag me ook een PB sturen.
Tevens wie weet waar ik mijn velgen supergoed en strak kan laten repareren (stoeprandschade) en het lichtmetaal zit wat corrosie op .
De velgen moeten gewoon op en top behandeld zijn voordat ik ze terug krijg , nu heb ik er zelf niet zo verstand van , dus weet iemand een super adresje wat een beetje in de buurt van mij zit? (wil er beste 100+ Km's voor rijden , maar met goed resultaat).
En weet dat bedrijf dus ook het RAL nummer of NH-0 kleurnr.?
Heeft moffelen van de velgen het beste resultaat of wordt dit altijd gedaan om de harde laag te bevorderen.
Dus wie weet een adresje , en wie wil mij helpen met een NH-0 RAL kleur of andere kleurnr.
Alvast bedankt 8)
Posted: Sun Feb 15, 2009 12:25 pm
by Robin type-r driver
Haaaa wilco,
onder mijn atr ch1 heb ik de ep3 velgen dat is met kleurcode ral9010. ik moet wel zeggen het komt goed in de buurt. zelf vind ik het erg netjes.
bij garage bedrijf Schroder op de haarweg 5 in tubbergen, daar werkt Hans Kuiphuis daar heb ik deze velgen van.
ik heb ze zo gekocht via hem en het is een bedrijf die dus ook in banden en velgen doet.
succes en hou me maar op de hoogte
Robin
Posted: Sun Feb 15, 2009 12:47 pm
by HONDA
Even zoeken op het forum, Peter heeft er ooit een topic over gehad.
Posted: Sun Feb 15, 2009 2:08 pm
by wilco
Maar het forum heeft vaker een crash gehad en heel veel beland in de prullenbak , vandaar de vraag naar ook een goed bedrijf.
Posted: Sun Feb 15, 2009 2:59 pm
by Robin type-r driver
van uit 't harde naar tubbergen is iets meer dan 80km sturen. met een integra rij je toch zo'n afstand met een grote smile dus ja he :razz:
Profile Schröder Autototaal
Haarweg 5
7651 KE, TUBBERGEN
[email="info@schroderautototaal.nl"]info@schroderautototaal.nl[/email]
TEL: +31 546 622000
daar kan je denk ik meer verdere info krijgen. misschien kan je dan het beste naar hans vragen.
Posted: Sun Feb 15, 2009 4:26 pm
by itr-1895
9010 is het zeker niet.
dan komt 9001 er dichter bij in de buurt.
maar je kan het ook wel gewoon in nh-0 laten coaten alleen kost dat een paar centen meer dan als je het in een ral kleur laat doen
Posted: Sun Feb 15, 2009 5:21 pm
by itr assen
ik heb de velgen van mijn elise laten coaten bij poedercoating hoogeveen.
ben daar erg tevreden over.
alleen was dat in de kleur 9005. (zwart)
ontlakken van de velg was 10 euro extra.
weet niet of ze stoeprand schade kunnen repareren.
http://www.poedercoatinghoogeveen.nl
Posted: Sun Feb 15, 2009 5:56 pm
by DC2
RAL 9010 is net iets witter..
Ik heb destijds mijn velgen NH-0 laten spuiten, later RAL9010 gepoedercoat; beide keren via Peter in de regio Tilburg dacht ik. Mijn persoonlijke ervaring was dat het spuiten kwalitatief en qua kleur het beste was, hoewel ik ook tevreden was over het poedercoaten.
Posted: Sun Feb 15, 2009 5:57 pm
by Gaskleppie
Posted: Sun Feb 15, 2009 6:52 pm
by wilco
Ik heb hiervoor me een gekalibreerd scherm (voor fotobewerking) , maar ik zie dat RAL 9010 er veel meer op lijkt dan RAL 9001.
En ik lees op diverse forums ook dat RAL 9010 het het beste benaderd , in de UK wordt ook gezegd 1 helft 9001 en dan 2 helften 9010....
Even over spuiten of poedercoaten, volgens mij is poedercoaten veel beter en sterker/harder als spuiten.
Nadeel is dat je met RAL nummers moet gaan werken.
En bij spuiten kan ik gewoon kiezen om het in NH-0 te laten spuiten.
Weet je het zeker Martin dat het RAL 9010 niet is ? RAL 9001 is wel erg crème ...en volgens mij kun je NH-0 niet laten poedercoaten om dat je dan ontwikkelingskosten moet gaan betalen en eigenlijk de kleur niet bestaat.
Of weet je iemand?
Posted: Sun Feb 15, 2009 7:22 pm
by itr-1895
als je een gekalibreerd scherm hebt dan zie je nog niet de exacte kleur.
type op google afbeeldingen maar eens "ral 9010" in dan is er geen 1 kleur het zelfde.
ga gewoon naar de verf winkel op de hoek en haal daar een ral waaier vak mag je die ook gewoon wel houden.
en ga dan bij je auto kijken welke kleur je wil.
mag het iets meer kosten vraag dan om een NCS waaier de meeste kleuren in deze waaier kan je ook gewoon krijgen in poeder coating.
alleen staan deze dan niet bij iedereen op de plank.
dus moet krijg je dan een levertijd en mogelijk ook een minimale afname.
en weer iets duurder is dat je de NH-0 laat maken.
dit kan wel maar schrik niet van de prijs :lol:
Posted: Mon Feb 16, 2009 8:04 pm
by wilco
Coaten is heeft een veel hardere laag , kan veel beter tegen remstof en opspattende stenen , dit is dus meest ideaal!
Nadeel ; moeilijk dus de juiste kleur te vinden.
Natlak; Prima voor NH-0 , ook dit neem ik toch weer in overweging, omdat ik de velgen die ik ga spuiten niet op circuit ga gebruiken , dus het heeft weinig te lijden.Ik rij zodanig weinig met de ITR dat andere invloeden ook minimaal worden, pekel en andere zooi heb ik geen last van omdat ik puur een seizoenrijder ben.
Remstof ..tja de remcombo die ik nu heb zorgt voor agressief remstof , dus dit zal ik beter moeten bijhouden , maar dat moet geen punt zijn want meestal is de ITR schoon , en omdat ik toch weinig KM maak, zal er ook niet zoveel remstof zijn.
Posted: Mon Feb 16, 2009 10:47 pm
by bertjehonda
poedercouten is weer veel moeilijker schoon te houden dan lak een maat van me heeft een poedercout bedrijf en kan dit alles gewoon regelen. en tegen fatsoenlijke prijzen. vindt ik dan.
65euro per velg en dat is inclusief stralen.
t bedrijf is in hardinxveld.
pm maar voor meer info.
greets.
Posted: Tue Feb 17, 2009 7:48 am
by Jo&
bertjehonda wrote:poedercouten is weer veel moeilijker schoon te houden dan lak een maat van me heeft een poedercout bedrijf en kan dit alles gewoon regelen. en tegen fatsoenlijke prijzen. vindt ik dan.
65euro per velg en dat is inclusief stralen.
t bedrijf is in hardinxveld.
pm maar voor meer info.
greets.
Kunnen ze daar ook velgen met (stoeprand) schade fixen en richten?
Posted: Tue Feb 17, 2009 5:17 pm
by bertjehonda
dat kan ik vragen maar t is geen velgenreperaruer. echt een coutings bedrijf. als het kan krijg je een pm van me.
Posted: Wed Feb 18, 2009 3:05 pm
by RedSun
Ik heb ook wel een adresje Wilco. Maar dat is een spuiter.
Kunnen wel gewoon herstellen. Zit alleen in Nieuwegein.
Ik snap niet waarom je ze niet laat spuiten. Als je er een blanke laklaag overheen doet is er niks aan de hand hoor.
PM maar ff als je meer info wil.
Posted: Wed Feb 18, 2009 7:41 pm
by ITR DC2
RAL 9010 is een standaardkleur die gebruikt wordt om binnenwanden mee te schilderen. De kans is dus heel groot dat die bij jou thuis aan de muur zit. Deze wordt vaak gebruikt omdat die niet spierwit is en een beetje breekt. Maar het is en het blijft best wit ten opzichte van NH-0.
Succes, ben wel benieuwd naar het resultaat.
Posted: Wed Feb 18, 2009 7:59 pm
by wilco
Coaten wordt het definitief , met verschillende mensen over gehad en dit is op langer termijn gewoon beter.
Ik ben met 1 bedrijf in onderhandeling die waarschijnlijk een Ral nummer heeft die er zeer op lijkt.
Laat ik het anders zeggen , hij heeft het recept van NH-0 opgezocht dit ontleedt en deze ontlede kleuren heeft hij opgezocht bij een bijbehorend nummer.
Hier gaan we een proef van maken en vergelijken.
Posted: Wed Feb 18, 2009 9:29 pm
by itr-1895
coaten is volgens mij ook veel beter.
ik heb mijn velgen op nieuw laten spuiten voor ik de set banden er om heb gelegd die er nu om zitten maar de voorste velgen zijn al niet meer schoon te krijgen.
daar zit allemaal remstof in gebrand ondanks dat ik altijd als ik thuis kom de velgen schoon maak
Posted: Mon Feb 23, 2009 10:44 pm
by bertjehonda
ik heb net me velgen zelf gecout.
(een maat van me heeft een poedercout bedrijf)
t is echt mooi geworden en kogelhard.
ik heb 9010 als ral kleur gepakt.
zag er al erg goed uit kwam erg dichtbij de kleur van de itr.
maar ik heb er nor een extra laag opgezet.
dat is een eiglans blanke coutlaag en wel een antigraffitilaag lekker makkelijk met remstof schoonmaken je veegt het er zo af
doordat de antigraffiti eiglans is waren we bang dat de kleur geler zou worden en hebben we eerst een proefplaatje gedaan. daaruit bleek dat ie de kleur juist iets witter maakte dan hij was.
nu zit ik nog dichterbij de originele nh-o
:lol: :lol:
ik heb nu 3 lagen couting op me velgen zitten dus ik geloof niet dat t er ooit nog af komt
wie t resultaat wil zien zondag staat ie op zandvoort.
at wilco kom zondag kijken dan hoef je niets geen proeven te doen misschien is deze kleur al naar je wens.