Page 1 of 2

Wie heeft er ervaring, tips, prijzen van LSD voor FN2 ?

Posted: Sat Feb 14, 2009 11:11 pm
by Groovebop
Na drie jaar in een EP3 te hebben gereden (vandaar mijn toerenteller close up van de EP3) heb ik sinds een jaar een FN2. Waanzinnige auto, maar misschien had er eigenlijk toch een LSD op moeten zitten, zoals op de 2009 versie van de FN2. Wie heeft er ervaringen, tips en prijzen van een LSD voor FN2 ? En is het verschil ook merkbaar als je "gewoon" rijdt, zoals ik vaak probeer, of alleen maar als je de grenzen opzoekt ?

Posted: Sat Feb 14, 2009 11:52 pm
by Benjdmin

Posted: Sun Feb 15, 2009 12:05 am
by D_ToXx²
carbonetic's :D

ik weet niet of ze een L.S.D. voor een FN hebben.
als je wilt stuur ik wel een meeuw :D

maar de mijne is sweet like heaven (op de EP)

Posted: Sun Feb 15, 2009 9:48 am
by Nick
Net wat Benjdmin zegt Quaife.
Als je de 3de versnelling nog niet hebt vervangen "honda garantie"
dan kan je de L.S.D gelijk meenemen want de bak ligt toch al open.
Geloof dat de Quaife ongeveer op de 600 euro komt.
Merkbaar is het zeker!
Unicorn hier op het forum rijdt ook FN2 met LSD stuur hem anders een PM

Posted: Sun Feb 15, 2009 11:29 am
by slydawg
Als je gewoon op straat rijd zal je echt niet merken dat dat ding er zit, pas in serieus bochtenwerk doet ie echt zn ding.

Posted: Sun Feb 15, 2009 12:14 pm
by culasse
Dat lijkt mijj ook. Daarom heb ik uiteindelijk afgezien van een LSD en in plaats daarvan lichtere wielen en banden geinstalleerd, de wielophanging anders uitgelijnd en de auto lichter gemaakt. Daarmee bereik je zowat hetzelfde effect.

Bovendien hebben onze Honda`s nu eenmaal weinig koppel, de nadruk ligt meer op vermogen, terwijl de LSD koppel nodig heeft om goed te werken.

Posted: Sun Feb 15, 2009 3:05 pm
by Keung
Op de 2009 FN2's zit de LSD alleen op de CW-versie, in alle andere kleuren zit een gewone differentieel erin.
Neemt niet weg dat je een CW-FN2 LSD kan laten inbouwen in je ' gewone' FN2.

Opmerkelijk is dat deze LSD naast de CW FN2 ook in de CW FD2 en CW EP3 gebruikt wordt.
Zoals gebruikelijk is een origineel OEM LSD duurder dan een LSD van een aftermarket merk.

Posted: Sun Feb 15, 2009 3:36 pm
by ee8
culasse wrote:Dat lijkt mijj ook. Daarom heb ik uiteindelijk afgezien van een LSD en in plaats daarvan lichtere wielen en banden geinstalleerd, de wielophanging anders uitgelijnd en de auto lichter gemaakt. Daarmee bereik je zowat hetzelfde effect.

Bovendien hebben onze Honda`s nu eenmaal weinig koppel, de nadruk ligt meer op vermogen, terwijl de LSD koppel nodig heeft om goed te werken.


de aanpassingen die jij hebt gedaan kan je het niet vergelijken met een lsd. een sper is te merken als je iets sportiever rijdt op straat en zeker in de regen. binnenste wieltje slippen gebeurt iedereen wel es of met onderstuur bocht uitkomen.

wat jij hebt gedaan is gewicht winnen dus snelheid, uitlijning is erg belangrijk maar is absoluut niet te vergelijken met een sper.

toevallig gisteravond uitgebreid over gehad met iemand, weliswaar geen honda maar een peugeot 309 16V. daar werd zijn sper ingezet en hij stapte na zijn testritje met een grijns van oor tot oor uit, en hij had niet eens overdreven gek gedaan op straat.......

een sper is imho net als met detonatie, je weet pas hoe het is als je het meegemaakt hebt....

Posted: Sun Feb 15, 2009 4:23 pm
by Roy
Keung wrote:Op de 2009 FN2's zit de LSD alleen op de CW-versie, in alle andere kleuren zit een gewone differentieel erin.
Neemt niet weg dat je een CW-FN2 LSD kan laten inbouwen in je ' gewone' FN2.

Opmerkelijk is dat deze LSD naast de CW FN2 ook in de CW FD2 en CW EP3 gebruikt wordt.
Zoals gebruikelijk is een origineel OEM LSD duurder dan een LSD van een aftermarket merk.



duurder betekent niet beter.

Posted: Sun Feb 15, 2009 5:12 pm
by culasse
ee8 wrote:
culasse wrote:Dat lijkt mijj ook. Daarom heb ik uiteindelijk afgezien van een LSD en in plaats daarvan lichtere wielen en banden geinstalleerd, de wielophanging anders uitgelijnd en de auto lichter gemaakt. Daarmee bereik je zowat hetzelfde effect.

Bovendien hebben onze Honda`s nu eenmaal weinig koppel, de nadruk ligt meer op vermogen, terwijl de LSD koppel nodig heeft om goed te werken.


de aanpassingen die jij hebt gedaan kan je het niet vergelijken met een lsd. een sper is te merken als je iets sportiever rijdt op straat en zeker in de regen. binnenste wieltje slippen gebeurt iedereen wel es of met onderstuur bocht uitkomen.

wat jij hebt gedaan is gewicht winnen dus snelheid, uitlijning is erg belangrijk maar is absoluut niet te vergelijken met een sper.

toevallig gisteravond uitgebreid over gehad met iemand, weliswaar geen honda maar een peugeot 309 16V. daar werd zijn sper ingezet en hij stapte na zijn testritje met een grijns van oor tot oor uit, en hij had niet eens overdreven gek gedaan op straat.......

een sper is imho net als met detonatie, je weet pas hoe het is als je het meegemaakt hebt....


Nou, als het regent ga ik echt niet op de grens rijden, zelfs niet met LSD. Wie doet dat nou? Dat is vragen om ongelukken.
Als je wel eens meedoet met trackdays op het circuit, dan komt een LSD goed van pas, voor de openbare weg echter is dit niet nodig. Anders zou elke auto standaard voorzien zijn van zo`n sper. Ik heb de wegligging van mijn wagen aardig kunnen verbeteren ten opzichte van standaard, en ik ben er tevreden mee.

Posted: Sun Feb 15, 2009 5:47 pm
by ee8
ik rij helemaal niet in de regen......laat staan op de grens.

Posted: Sun Feb 15, 2009 8:18 pm
by D_ToXx²
ik heb donderdag(droog-overdag) ff wat getest met de L.S.D. en ik moet zeggen waar ie normaal gesproken uit begon te breken/glijen merkte ik nu niets..

ook een grote rotonde driekwart rond ging harder en er begon niets te piepen(banden).

ma dit is een moment geweest, niet een langer termijn iets :D

Posted: Mon Feb 16, 2009 2:56 pm
by riddertje
http://www.phantasmusa.com/wavetraclsd.html

Deze lsd lijkt constant te werken ook bij gewoon rijgedrag.

Posted: Mon Feb 16, 2009 3:25 pm
by wesjes
Als ik me stuur omgooi en geef gas dan voel ik de lsd gewoon aan het werk, het is een vreemd gevoel omdat je dit normaal niet mee maakt.

Posted: Mon Feb 16, 2009 5:12 pm
by slydawg
riddertje wrote:http://www.phantasmusa.com/wavetraclsd.html

Deze lsd lijkt constant te werken ook bij gewoon rijgedrag.


Ik heb zelf geen ervaring met deze maar lijkt me dat het de stuur comfort voor een daily drive niet ten goede komt , constant getrek naar links\rechts spoorvorming etc.
Maar nogmaals, heb met deze geen ervaring.

Posted: Mon Feb 16, 2009 9:42 pm
by Groovebop
Dat getrek aan het stuur, als je een lsd hebt, komt wel voor bij een Focus ST, heb ik gehoord. Lijkt me een beetje onrustig. Ik zal Unicorn eens vragen naar zijn ervaringen.
Wesjes en D_ToXx, merken jullie dat ook?

Posted: Mon Feb 16, 2009 10:17 pm
by D_ToXx²
uhh ja, ik wel.

-stuur los in een bocht en het de banden staan recht(meteen).
-met twee handen rijden.(bochten)
-versnellingsbak olie verversen om de max 7000 km (bij mij).
-je bent meer bezig met sturen.(hoe harder met sturen nieuwe olie erop;
en alles is weer goed)

voor daily drive: tja er zijn zo veel verschillende L.S.D.'s.
ik weet ook niet hoe type's LSD's tegenover elkaar staan.
spoorvorming vind ik wel een discussie puntje omdat ik er geen last van heb: de wielen staan gewoon recht als je het stuur los hebt.
dit heb ik geprobeerd door op de snelweg iets uit de lijn te rijden en het stuur los gelaten..

maar wat ik geprobeerd heb ff: ik kon sneller over de rotonde, en dan zat ik echt nog niet op de limiet..... :D en dat maakt zoveel goed :wink:

Posted: Tue Feb 17, 2009 12:36 am
by Keung
g-unit wrote:
Keung wrote:Op de 2009 FN2's zit de LSD alleen op de CW-versie, in alle andere kleuren zit een gewone differentieel erin.
Neemt niet weg dat je een CW-FN2 LSD kan laten inbouwen in je ' gewone' FN2.

Opmerkelijk is dat deze LSD naast de CW FN2 ook in de CW FD2 en CW EP3 gebruikt wordt.
Zoals gebruikelijk is een origineel OEM LSD duurder dan een LSD van een aftermarket merk.



duurder betekent niet beter.


Ik weet niet of een OEM LSD beter is dan een aftermarket LSD, (nog) geen ervaring in de praktijk, de prijsverschil is mij wel bekend.
Alleen met een Civic MB 1.8 VTi met LSD heb ik enkele malen mogen rijden.

Posted: Tue Feb 17, 2009 3:17 am
by wesjes
Groovebop wrote:Dat getrek aan het stuur, als je een lsd hebt, komt wel voor bij een Focus ST, heb ik gehoord. Lijkt me een beetje onrustig. Ik zal Unicorn eens vragen naar zijn ervaringen.
Wesjes en D_ToXx, merken jullie dat ook?


Zoals D_ToXs hieronder al aangaf je merkt wel dat je stuur tegen stuurt,
En als je het los laat staat je stuur ook meteen recht.

Ik kan de laatste tijd niet zo snel door de bocht moet m'n banden maar eens wisselen :o ops:

Posted: Tue Feb 17, 2009 7:52 am
by Jo&
wesjes wrote:moet m'n banden maar eens wisselen :o ops:

:shock: Nu al ?!
Hahahaha hoeveel rij jij, of moet ik vragen hoe rij jij?
*edoit quote fix*