Schroefveren set
Schroefveren set
Ik zit met een uitdaging.
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, heb namelijk al een aantal troeven ingezet.
Ik heb een schroefveren set gekocht, en kom maar niet achter de basis instellingen van deze set.
Hoe zouden jullie dat aanpakken
* heb al geprobeerd contact te leggen met de importeur ( niets ).
* internet ook weinig ( kan ook aan mij liggen ).
* vergelijken met ander sets ( geen goed idee )
* zelf uitvogelen, met zoveel instel mogenlijkheden (geen goed idee)
Graag hoor ik wat ideeen van jullie.
B.v.b dank Martijn ( ADHD ).
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, heb namelijk al een aantal troeven ingezet.
Ik heb een schroefveren set gekocht, en kom maar niet achter de basis instellingen van deze set.
Hoe zouden jullie dat aanpakken
* heb al geprobeerd contact te leggen met de importeur ( niets ).
* internet ook weinig ( kan ook aan mij liggen ).
* vergelijken met ander sets ( geen goed idee )
* zelf uitvogelen, met zoveel instel mogenlijkheden (geen goed idee)
Graag hoor ik wat ideeen van jullie.
B.v.b dank Martijn ( ADHD ).
aanpassing
De set die ik nu heb is de D2-H15 racing sport hoop met deze informatie jullie wat meer opweg te helpen.
Martijn
Martijn
D2 racing Sport Coil-Over Kit
D2 Racing Sports has produced a high quality complete coil over system for our automotive needs. Giving the enthusiast the perfect coil over system which is fully adjustable with a 36 point damping adjustment, adjustable ride height, and even camber adjustability for some applications. D2 Racing Coilovers are the solution to upgrading your suspension without the hassle of having to purchasing everything separately and worrying about compatibility issues.
D2 Racing Coilovers
D2 Racing Coilovers Feature:
* Fully adjustable (36-way dampening(51mm shocks), and ride height)
* Custom spring rates (3.5, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 18, and 22 kg/mm)
* Pillow ball mounts included w/ camber plates!
* Telflon-coated threads
* Flawless CNC finish
* 2 Keys for adjusting ride height
* Carefully matched spring and damper rates
* 1 year warranty
D2 Racing Sports has produced a high quality complete coil over system for our automotive needs. Giving the enthusiast the perfect coil over system which is fully adjustable with a 36 point damping adjustment, adjustable ride height, and even camber adjustability for some applications. D2 Racing Coilovers are the solution to upgrading your suspension without the hassle of having to purchasing everything separately and worrying about compatibility issues.
D2 Racing Coilovers
D2 Racing Coilovers Feature:
* Fully adjustable (36-way dampening(51mm shocks), and ride height)
* Custom spring rates (3.5, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 18, and 22 kg/mm)
* Pillow ball mounts included w/ camber plates!
* Telflon-coated threads
* Flawless CNC finish
* 2 Keys for adjusting ride height
* Carefully matched spring and damper rates
* 1 year warranty
http://www.jps-tuningshop.com/UserFiles ... efsets.pdf
Op dit PDF formaat staan weer een andere springrate voor achter.
EDIT: Volgend PDF formaat is degene met de juiste springrate
Op dit PDF formaat staan weer een andere springrate voor achter.
EDIT: Volgend PDF formaat is degene met de juiste springrate
http://www.d2racing.jp/shock/D2_SUSPENSION_LINEUP.pdf
Op deze PDF staat de meest voorkomende springrate > FR 8,7 & R 8,0.
Ik weet niet wat je precies nodig hebt maar daarom maar wat linkje of andere info. :lol:
Op deze PDF staat de meest voorkomende springrate > FR 8,7 & R 8,0.
Ik weet niet wat je precies nodig hebt maar daarom maar wat linkje of andere info. :lol:
D2-H15
@ Wilco thanx W hier heb ik een hoop aan, dat stiekum het idee dat er net als de beruchte sets een voorgestelde testsetting bij zou zitten maar helaas.
Wel ben ik met jou info een stuk verder. Moet nu alleen nog een juiste verlaging vinden, ik denk dat 20 mm meer als voldoende is.
Nu nog afspreken en monteren ( en karren maar ).
@Jo je heb helemaal gelijk, een aantal excusses op zijn plaats.
Je heb P.B.
Wel ben ik met jou info een stuk verder. Moet nu alleen nog een juiste verlaging vinden, ik denk dat 20 mm meer als voldoende is.
Nu nog afspreken en monteren ( en karren maar ).
@Jo je heb helemaal gelijk, een aantal excusses op zijn plaats.
Je heb P.B.
Even een Update.
Inmiddels de D2 set laten monteren en begonnen met afstellen, natuurlijk niet zo simpel als we dachten.
Maar had wel vantevoren veel info gezocht en met behulp van een aantal hier begonnen.
Volgens het bedrijf waar ik ze kocht gaven ze aan gewoon monteren en testen.( hoe vaag )
Wat ik heb gedaan is: de waardes die Tein aangeeft voor hun monoflex overgenomen als het gaat om de verlaging voor en achter.
Tijdens de basismeting, onderkant centrecap tot onderkant wielkast, alles opgeschreven L en R.
Standaard en verlaging verrekend met elkaar, en deze waardes als instelling gebruikt.
Heb door de enorme hoeveelheid instellingen (36 stuks) stand 18 qua hardheid genomen.
Vervolgens de veren monteren en even stukje rollen, op de brug gereden en simpelweg meten en afstellen.
( Dacht ik ) NIET dus.
Elke keer na een stukje rijden waren de instellingen waardeloos.
Dus na 7x meten en instellen bijna blij, rechtsachter nog 5 mm te hoog.
Hierna uitlijnen en niet meer aankomen.
Tot zo ver de update na de uitlijning weer een aanvulling
Martijn
Inmiddels de D2 set laten monteren en begonnen met afstellen, natuurlijk niet zo simpel als we dachten.
Maar had wel vantevoren veel info gezocht en met behulp van een aantal hier begonnen.
Volgens het bedrijf waar ik ze kocht gaven ze aan gewoon monteren en testen.( hoe vaag )
Wat ik heb gedaan is: de waardes die Tein aangeeft voor hun monoflex overgenomen als het gaat om de verlaging voor en achter.
Tijdens de basismeting, onderkant centrecap tot onderkant wielkast, alles opgeschreven L en R.
Standaard en verlaging verrekend met elkaar, en deze waardes als instelling gebruikt.
Heb door de enorme hoeveelheid instellingen (36 stuks) stand 18 qua hardheid genomen.
Vervolgens de veren monteren en even stukje rollen, op de brug gereden en simpelweg meten en afstellen.
( Dacht ik ) NIET dus.
Elke keer na een stukje rijden waren de instellingen waardeloos.
Dus na 7x meten en instellen bijna blij, rechtsachter nog 5 mm te hoog.
Hierna uitlijnen en niet meer aankomen.
Tot zo ver de update na de uitlijning weer een aanvulling
Martijn
@Jo Dat is het zeker een manier om je bezig te houden.
balen wel is dat het zolang duurt voordat je er een beetje mee kan spelen rijden, zou toch qua wegligging een groot verschil moeten kunnen ervaren
@LCR dat is idd de manier zoals ik het heb gedaan in de wetenschap dat als je hem eenmaal heb laten uitlijnen je niets meer "moet" wijzigen qua hoogte.
Het aanpassen van de veren ( die nemen er de tijd voor ) duurt ff.
En zoals een aantal hier weten heb ik emmers vol geduld
Hopen dat zaterdag de R achterkant 5 mm kan zakken, dan de laatste totale meting.
Dan volgas naar de uitlijner, en testrijden op het grote parkeerterrein van zandvoort gezien de veiligheid. Ben er nieuwschierig naar de resultaten.
balen wel is dat het zolang duurt voordat je er een beetje mee kan spelen rijden, zou toch qua wegligging een groot verschil moeten kunnen ervaren
@LCR dat is idd de manier zoals ik het heb gedaan in de wetenschap dat als je hem eenmaal heb laten uitlijnen je niets meer "moet" wijzigen qua hoogte.
Het aanpassen van de veren ( die nemen er de tijd voor ) duurt ff.
En zoals een aantal hier weten heb ik emmers vol geduld

Hopen dat zaterdag de R achterkant 5 mm kan zakken, dan de laatste totale meting.
Dan volgas naar de uitlijner, en testrijden op het grote parkeerterrein van zandvoort gezien de veiligheid. Ben er nieuwschierig naar de resultaten.
MPG wrote:De KW schroefset voor mijn ATR heeft ook ongeveer drie dagen nodig gehad om een beetje te 'settelen'. Pas daarna heb ik de zaak opnieuw laten uitlijnen.
Moest je normaal rijden of enkele 'shakedowns'geven?
Mijn ATR gaat ook voorzien zijn van variant 1 volgend week. Ben benieuwd. Wat tips MPG...?
@ JO idd er waren geen basiswaarden van deze set, dus was testen de enige oplossing.
Ik ga nu idd eerst even naar een veilige plaats even wat slalom- start- en remproeven doen. Ze moeten nu toch eindelijk wel een beetje wakker zijn.
Dan de rest doen.
UIt betrouwbare bron ook te horen gekregen dat het verstandig is om de contra ringen te borgen ( dit tegen het lostrillen )
Ik ga nu idd eerst even naar een veilige plaats even wat slalom- start- en remproeven doen. Ze moeten nu toch eindelijk wel een beetje wakker zijn.
Dan de rest doen.
UIt betrouwbare bron ook te horen gekregen dat het verstandig is om de contra ringen te borgen ( dit tegen het lostrillen )