Ik heb een xenonkit in deze auto geplaatst, deze werkte gedurende....14 dagen, en toen was het uit met de pret... :cry:
Ik heb toen op een andere auto de lampen(hb4) getest, deze werkten nog, de omvormers getest, deze werkten ook...in de integra opnieuw aangesloten...werkten niet...en toch krijgt deze normaal stroom, want indien de originele lampen worden aangesloten, heb ik terug licht...
Wie o wie heeft ervaring met dit probleem...ik heb de zoekfunctie eens gebruikt, maar kan er niks van terug vinden... :-?
Probleempje xenonkit in integra type r
Ik ken niet veel van electriciteit(lees: niks)maar stroom hebben we(anders werkten de originele lampen ook niet), de lampen zijn niet kapot, en de omvormers ook niet(we hebben er zelfs een nieuwe ballast tussengezet om te testen, geen resultaat, de omvormers springen niet aan...)Maar ik hoopte dat het misschien een gekend probleem was....:-/ de kit is van smarteye, maar we hebben het met een omvormer van een andere kit geprobeerd, ook dus zonder resultaat..bij de zekeringen lijkt me ook alles in orde...en verkeerdelijk aansluiten is het ook niet, tenandere ze hebben gewerkt, en opeens niet meer, gelijk dat er een zekering zou gesprongen zijn...
zal je nog ff wat helpen: er zijn maar twee fabrieken die xenon lampen maakt. je lamp(xenon) zal wel goed zijn mits ze zwart zijn.
dan word het een ander verhaal. verbrand...handjes af houden de volgende keer
en zoek iemand met verstand van: de fluke volt stick. is alles na te lopen.
denk sterk een connector probleem.los contact.
en a.u.b stel je eens voor.
dan word het een ander verhaal. verbrand...handjes af houden de volgende keer

en zoek iemand met verstand van: de fluke volt stick. is alles na te lopen.
denk sterk een connector probleem.los contact.
en a.u.b stel je eens voor.
"en a.u.b stel je eens voor. "
Mijn excuses, is inmiddels gebeurd ;-)
Enne zwart? Waarom zouden ze zwart zijn? Of is dit een inside joke/term die ik nog niet ken...? Ze werken nog allebei, dit heb ik in mijn auto kunnen proberen, dus dacht ik aan de omvormers, maar deze doen het ook in een andere auto, en stroom zal ik ook wel hebben, want de originele lampen branden nog wel...raar toch?
Enne....wat is een connector...?
Mijn excuses, is inmiddels gebeurd ;-)
Enne zwart? Waarom zouden ze zwart zijn? Of is dit een inside joke/term die ik nog niet ken...? Ze werken nog allebei, dit heb ik in mijn auto kunnen proberen, dus dacht ik aan de omvormers, maar deze doen het ook in een andere auto, en stroom zal ik ook wel hebben, want de originele lampen branden nog wel...raar toch?
Enne....wat is een connector...?
één lamp begon te knipperen en je hoorde één trafo opstarten?
(rijdend)
het zwart gedeelte: vet=verbrand
deze vraag was omdat je vingers vet afgeven. een xenon lamp kan er niet tegen.
connector= stekker.
de xenon lamp zal niet kapot zijn. beetje onmogelijk(mits geen vet). ballast ook.
zoek het ergens in de stekkers/kabel.
en zoek maar iemand met een fluke volt stick. zie je precies waar ergens het probleem zit
(rijdend)
het zwart gedeelte: vet=verbrand
deze vraag was omdat je vingers vet afgeven. een xenon lamp kan er niet tegen.
connector= stekker.
de xenon lamp zal niet kapot zijn. beetje onmogelijk(mits geen vet). ballast ook.
zoek het ergens in de stekkers/kabel.
en zoek maar iemand met een fluke volt stick. zie je precies waar ergens het probleem zit

Nee, je hoort geen enkele meer opstarten...en dat van de vingers, daar was ik me wel van bewust, dit geld evenzeer voor halogeen hé ;-)
De kabels van de xenonlampen zijn ook nog goed, anders branden de lampen in een andere auto toch ook niet vermoed ik? Dus deze kabels en connectors zijn (vermoedelijk) goed, en dus dan moest het toch zeker met de nieuwe omvormer lukken als het dan ergens in de "omvormer connectie" zit?
Enne...een fluke volt stick ken ik ook niet...laat staan iemand die het heeft dan.... :-?
De kabels van de xenonlampen zijn ook nog goed, anders branden de lampen in een andere auto toch ook niet vermoed ik? Dus deze kabels en connectors zijn (vermoedelijk) goed, en dus dan moest het toch zeker met de nieuwe omvormer lukken als het dan ergens in de "omvormer connectie" zit?
Enne...een fluke volt stick ken ik ook niet...laat staan iemand die het heeft dan.... :-?
Probeer het eens door de voeding van de omvormers via een aparte voedingskabel te voorzien die rechtstreeks van de accu afkomt.
En controleer of de stekkers van de auto die in de stekker van de omvormer zit wel goed contact maakt. Bij mij moest ik hem toen met een beetje meer geweld in elkaar drukken voordat hij pas goed op zijn plaats klikte.
En controleer of de stekkers van de auto die in de stekker van de omvormer zit wel goed contact maakt. Bij mij moest ik hem toen met een beetje meer geweld in elkaar drukken voordat hij pas goed op zijn plaats klikte.
In het geval van Pilot xenon; zit vaak het probleem in de stekkeraansluiting.
Voor een HB4-set wordt vaak de 9006 type geleverd, enigste verschil zit in de connectoren.
De pinnetjes van een 9006 wijken 1 a 2 mm af t.o.v. HB4.
Wat ik meestal doe is de pinnetje iets buigen, doe je dit niet dan druk je pinnetje in de HB4 connector eruit waardoor je xenon soms of helemaal niet meer werken.
Kortom, controleer zorguldig de stekkeraansluitingen van je auto.
Succes!
Voor een HB4-set wordt vaak de 9006 type geleverd, enigste verschil zit in de connectoren.
De pinnetjes van een 9006 wijken 1 a 2 mm af t.o.v. HB4.
Wat ik meestal doe is de pinnetje iets buigen, doe je dit niet dan druk je pinnetje in de HB4 connector eruit waardoor je xenon soms of helemaal niet meer werken.
Kortom, controleer zorguldig de stekkeraansluitingen van je auto.
Succes!
kwam dit als eerste tegen.
http://sven1972netherlands.spaces.live. ... !767.entry
CAN-bus proof? ik zou niet weten wat het inhoud btw.
maar ff een vraagje: de trafo's zijn apart afgezekerd? met apart een relais?
ik moet wel zeggen dat deze set op snel (3 plaatsen) zoeken op het net word afgekraakt. als ik jou was snel terug brengen. en veel stappen over na pilot xenon en goed volgens diversen.
moet wel zeggen dat er bij mij dezelfde connector's gebruikt worden zoals ik al dacht.ik had ook problemen ermee. groot en klein licht op de trafo omgewisseld om te proberen en nergens meer last van.
http://sven1972netherlands.spaces.live. ... !767.entry
CAN-bus proof? ik zou niet weten wat het inhoud btw.
maar ff een vraagje: de trafo's zijn apart afgezekerd? met apart een relais?
ik moet wel zeggen dat deze set op snel (3 plaatsen) zoeken op het net word afgekraakt. als ik jou was snel terug brengen. en veel stappen over na pilot xenon en goed volgens diversen.
moet wel zeggen dat er bij mij dezelfde connector's gebruikt worden zoals ik al dacht.ik had ook problemen ermee. groot en klein licht op de trafo omgewisseld om te proberen en nergens meer last van.