Page 1 of 1
afstellen koppeling EP3
Posted: Tue Jan 06, 2009 9:16 pm
by D_ToXx²
ik heb mijn nieuwe koppeling er nou opzitten maar ik moet em helemaal intrappen om te ontkoppelen en dan hoor ik een geratel.(auto loopt niet uit zichzelf in een versnelling) en s'morgens vroeg starte ik em met totaal ingetrape koppeling en liep ie iets vooruit.(10 cm) als ik de koppeling iets (ong 1 cm ) op laat komen dan grijpt ie al en rij ik.ik zou graag dat punt van grijpen niet helemaal onderin willen hebben maar ergens halverweg de koppelingspedaal.
kan je de koppeling ook nog anders afstellen behalve het stelschroefje (sleutel 14

) bij het pedaal?
Posted: Wed Jan 07, 2009 5:45 pm
by Roy
Heb je 'm wel goed ontlucht :?:
Posted: Wed Jan 07, 2009 5:52 pm
by D_ToXx²
jup!
ma we gaan dalijk weer ff kijken of we misschien iets kunnen vinden..
Posted: Wed Jan 07, 2009 9:51 pm
by Sinister
Voor zover ik weet kunde daar nix op instellen.
Posted: Wed Jan 07, 2009 10:22 pm
by D_ToXx²
jawel maar niet aan toegekomen vandaag:
olie eraf en de remcilinder op de plaats zetten(dichterbij).
nieuwe olie erop en afstellen.
de remcilinder staat nog op de oude positie.dat is het probleem..
ik dacht er vandaag aan.
Posted: Wed Jan 07, 2009 10:34 pm
by Jo&
D_ToXx² wrote:jawel maar niet aan toegekomen vandaag:
olie eraf en de remcilinder op de plaats zetten(dichterbij).
nieuwe olie erop en afstellen.
de remcilinder staat nog op de oude positie.dat is het probleem..
ik dacht er vandaag aan.
Remcilinder.... Koppeling... Ik snap ff niet wat dat met elkaar te maken heeft in dit geval...?!
Posted: Wed Jan 07, 2009 10:56 pm
by D_ToXx²
Jo& wrote:"D_ToXx²":2uf76feq wrote:jawel maar niet aan toegekomen vandaag:
olie eraf en de remcilinder op de plaats zetten(dichterbij).
nieuwe olie erop en afstellen.
de remcilinder staat nog op de oude positie.dat is het probleem..
ik dacht er vandaag aan.
Remcilinder.... Koppeling... Ik snap ff niet wat dat met elkaar te maken heeft in dit geval...?![/quote:2uf76feq]
http://www.manualnguide.com/dl/3893/
en dan pagina 400
je drukt met je voet een zuiger in en die kracht komt bij een zuiger die
de platen ontkoppeld van elkaar.
Posted: Thu Jan 08, 2009 7:50 am
by slydawg
Je bedoeld de koppelings cilinder, niet rem cilinder??
Posted: Thu Jan 08, 2009 9:44 pm
by D_ToXx²
haha klopt! sorry..
net nog geprobeerd en nou koppelt ie iets verder ma ik ben er nog niet
tevreden over...
Posted: Thu Jan 08, 2009 9:54 pm
by Katana
Zitten er OEM onderdelen in?
Posted: Thu Jan 08, 2009 10:24 pm
by D_ToXx²
nee het druk lager was langer.
heb nog iemand gebeld met dezelfde koppeling en zei dat het geluid
harder was als bij hem... :-?
Posted: Thu Jan 08, 2009 10:38 pm
by Katana
D_ToXx² wrote:nee het druk lager was langer.
Wellicht heeft de lengte met de problemen te maken
Posted: Thu Jan 08, 2009 11:15 pm
by D_ToXx²
Katana wrote:D_ToXx² wrote:nee het druk lager was langer.
Wellicht heeft de lengte met de problemen te maken
jup denk ik ook: ik ontkoppel nu niet helemaal. maar ik neem aan dat zo'n bedrijf het huiswerk op orde hebben. de lengte van het verschil van druk lager komt zo (denkend) overéén met het verschil van plaats van de koppelings veren:
-orginele: scheve veren. druk lager orgineel
-nieuwe: rechte veren. groter druk lager
ik heb een ff meeuw gestuurd met het probleem..
komt goed!(hoop ik

)
Posted: Thu Jan 08, 2009 11:29 pm
by Katana
Als deze lager bij de set is geleverd zou dit niet mogen gebeuren.
Welke set is het?
Posted: Thu Jan 08, 2009 11:41 pm
by D_ToXx²
Katana wrote:Als deze lager bij de set is geleverd zou dit niet mogen gebeuren.
Welke set is het?
sens ik je morgen (en de rest.) wel ff door via een PM.
Posted: Fri Jan 09, 2009 12:04 am
by Katana
Ok 8)