Page 1 of 2

setup

Posted: Thu Dec 18, 2008 9:06 pm
by wesleyctr
Ik ga binnenkort op vakantie naar Hong Kong. Daar wil ik onderdelen aanschaffen voor mijn CTR :D Hoogswaarschijnlijk is het daar een stuk goedkoper dan hier ook!

Spruitstuk 4-2-1
Licht vliegwiel
Koppeling Stage 1 of 2

Iemand ervaring met deze combinatie's? resultaten? :roll:

Posted: Thu Dec 18, 2008 9:47 pm
by frederik
ik heb op mijn ctr een jackson racing header. exedy stage2 koppeling en fidanza licht vliegwiel en ik vind dat dit zeker wel verschil maakt in prestaties in vooral in rijgevoel. de koppeling en vliegwiel rijd gewoon veel fijner bij sportief rijden. nog sneller de toeren in, en dan heerlijk zware koppeling rijd erg leuk. headertje zal wel wat pktjes losmaken ook :wink:

Posted: Thu Dec 18, 2008 10:04 pm
by Roy
Mugen Airbox!

Posted: Fri Dec 19, 2008 3:00 pm
by frederik
g-unit wrote:Mugen Airbox!


die komt er bij mij ook aan :wink:

Posted: Fri Dec 19, 2008 4:26 pm
by wesleyctr
g-unit wrote:Mugen Airbox!


waar kan je die bestellen? en leverd hij goeie presatie's op bovenop het geluid?

Posted: Fri Dec 19, 2008 4:48 pm
by slydawg
Van die Mugen airbox hoef je niet al te veel geluid te verwachten en wat de prestaties betreft ook niet, vooral als je kijkt naar de prijs/prestatie verhouding vind ik het em niet waard.
Mijn advies, ga voor de AEM CAI, die heeft zichzelf keer op keer al bewezen.

(Heb het nu over de EP3, geen ervaring hoe de Mugen of AEM presteert op andere auto's)

Posted: Fri Dec 19, 2008 5:06 pm
by frederik
ja de aem cai presteerd denk ik ook wel beter dan een mugen airbox, maar ik ben gewoon geen voorstander van een cai. maar slecht lijkt de mugen airbox me ook niet, zal wel beter zijn dan een wai hoop ik

Posted: Fri Dec 19, 2008 5:22 pm
by slydawg
Geen voorstander van CAI omdat?
Mugen airbox zal zeker niet slecht zijn maar is wat je wil, ga je in de toekomst veel meer doen, wat je zo te zien van plan bent, dan wordt die airbox een bottleneck. Als je ook van plan bent kpro in de toekomst te zetten dan ga je nooit alles eruit kunnen halen met de Mugen.
Ik heb ze allebei getest en gemeten op de rollenbank op dezelfde dag en de Mugen viel echt af. Moet er wel bij zeggen dat de Mugen meer een ram air principe heeft en opsnelheid misschien beter gaat presteren maar day kan je op een rollenbank lastig nabootsen.

Posted: Sun Dec 21, 2008 5:25 pm
by frederik
slydawg wrote:Geen voorstander van CAI omdat?
Mugen airbox zal zeker niet slecht zijn maar is wat je wil, ga je in de toekomst veel meer doen, wat je zo te zien van plan bent, dan wordt die airbox een bottleneck. Als je ook van plan bent kpro in de toekomst te zetten dan ga je nooit alles eruit kunnen halen met de Mugen.
Ik heb ze allebei getest en gemeten op de rollenbank op dezelfde dag en de Mugen viel echt af. Moet er wel bij zeggen dat de Mugen meer een ram air principe heeft en opsnelheid misschien beter gaat presteren maar day kan je op een rollenbank lastig nabootsen.


ik heb al k-pro op mijn ctr en ik zit nu met een wai op 232pk met mijn ctr, ik hoop geen grote winst te maken met de mugen airbox ten opzichte van de wai, maar in principe zou het wel beter moeten zijn. de cai kan idd de beste intake zijn. maar wat ik zocht was gewoon een degelijk systeem dat er simpel uit ziet, en degelijk in elkaar zit, en dat ook een goede filtering garandeerd. ik denk dat de toegang van water in het systeem met een cai toch groter zal zijn dan bij de airbox.

indien jullie een fan gebruikt hebben bij de dynorun dan zal de meting toch wel ongeveer te vergelijken zijn met op snelheid rijden. of hebben jullie geen fan voor de wagen geplaatst ?

plannen op motorisch vlak zijn er voor de rst niet echt meer, omdat ik vind dat mijn ctr behoorlijk presteerd op motorisch vlak. ik denk dat ik nu meer voor de ophanging ga gaan. omdat deze het rijgevoel toch ook belangrijk beinvloed.

Posted: Sun Dec 21, 2008 6:20 pm
by Blitz
slydawg wrote:Geen voorstander van CAI omdat?
Mugen airbox zal zeker niet slecht zijn maar is wat je wil, ga je in de toekomst veel meer doen, wat je zo te zien van plan bent, dan wordt die airbox een bottleneck. Als je ook van plan bent kpro in de toekomst te zetten dan ga je nooit alles eruit kunnen halen met de Mugen.
Ik heb ze allebei getest en gemeten op de rollenbank op dezelfde dag en de Mugen viel echt af. Moet er wel bij zeggen dat de Mugen meer een ram air principe heeft en opsnelheid misschien beter gaat presteren maar day kan je op een rollenbank lastig nabootsen.


Heb je eventueel ook dynosheets hiervan? Ben hier namelijk wel erg benieuwd naar.
Je moet er bij een box als dit eerder rekening mee houden dat het koppel verbetert en de pk winst licht toeneemt.

Buiten het feit dat het er veel mooier uitziet dan een cai, maar dat is mijn mening :lol:

Posted: Sun Dec 21, 2008 7:53 pm
by Benjdmin
Ik had ook een tijdje de AEM CAI, voor mijn gevoel wat betere response en wat meer vermogen...

Top snelheid was ook een heel stuk hoger dan met de standaard box!

Maar Mugen is zeker niet slecht, woord erg veel in de motorsport gebruikt.

Image

Image

Posted: Wed Dec 24, 2008 6:47 pm
by frederik
ik had ook al gemerkt dat deze in de motorsport redelijk vaak gebruikt wordt, dus een slecht systeem kan het niet zijn geloof ik.

Posted: Wed Dec 24, 2008 6:56 pm
by slydawg
Slecht is het niet maar er is beter.

Posted: Wed Dec 24, 2008 8:10 pm
by CyRaX
Benjdmin wrote:Top snelheid was ook een heel stuk hoger dan met de standaard box!


Dus door het inbouwen van die AEM CAI kon je meer toeren draaien?

Posted: Wed Dec 24, 2008 8:11 pm
by CyRaX
....

Posted: Wed Dec 24, 2008 8:32 pm
by Roy
Ik heb nu ook de AEM cai.

Dat ding maakt de EP3 een monster.

alleen vind ik de Mugen wat leuker maar voor prestaties ga je natuurlijk voor de AEM cai.

Posted: Wed Dec 24, 2008 10:05 pm
by frederik
CyRaX wrote:
Benjdmin wrote:Top snelheid was ook een heel stuk hoger dan met de standaard box!


Dus door het inbouwen van die AEM CAI kon je meer toeren draaien?


de ep3 kan je niet tot de redline trekken in 6de versnelling omdat standaard de power gewoon op is tegen je aan de redline bent.

Posted: Wed Dec 24, 2008 10:09 pm
by Delta_lima
Klopt, merk je in civics ook heel erg.

Posted: Thu Dec 25, 2008 2:16 pm
by CyRaX
frederik wrote:
CyRaX wrote:
Benjdmin wrote:Top snelheid was ook een heel stuk hoger dan met de standaard box!


Dus door het inbouwen van die AEM CAI kon je meer toeren draaien?


de ep3 kan je niet tot de redline trekken in 6de versnelling omdat standaard de power gewoon op is tegen je aan de redline bent.


Maar dat kan dus wel me de AEM.....anders kan je topsnelheid namelijk nooit hoger worden/zijn :!:

Posted: Thu Dec 25, 2008 3:06 pm
by frederik
met de aem heb je meer kracht en kan hij natuurlijk iets beter de luchtweerstand overwinnen, dus hij zal zich iets verder in toeren kunnen trekken, en daardoor heb je een hogere topsnelheid :wink: