nos op FN2
nos op FN2
iemand een idee hoe schadelijk een dergelijk systeem is voor je motor?
http://www.youtube.com/watch?v=vQQ7rvoVzCM
http://www.youtube.com/watch?v=vQQ7rvoVzCM
Een onderhouds beurt per x keren gebruikt lijkt mij wel nodig.
En ik heb het niet over een Honda dealer beurt maar een checkup van je afstelling bij de Tuner,
best bruut trouwens, maar ik denk dat je met een K-pro, Turbo, of Supercharger, meer plezier eraan beleeft en minder risico loopt.
En ik heb het niet over een Honda dealer beurt maar een checkup van je afstelling bij de Tuner,
best bruut trouwens, maar ik denk dat je met een K-pro, Turbo, of Supercharger, meer plezier eraan beleeft en minder risico loopt.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Ik kan zo uit de video niet opmaken of het een wet systeem is of een dry systeem. Dry systeem is het eenvoudigst, goedkoopst, makkelijk te installeren. Wet systeem is duurder, maar biedt betere beveiliging tegen lean spikes doordat het beter afstelbaar is.
De FN2 Honda loopt af fabriek op een bijzonder rijk brandstof/luchtmengsel, kan dus wel wat hebben. Verreweg de belangrijkste onderdelen zijn de nitrous/brandstof solenoides en voldoende druk van de brandstofpomp.
Het mooie van de FN2 is dat ie een actief detonatie knock systeem heeft. Komt eventuele detonatie voorbij een bepaalde grens, dan wordt de ontstekingsvervroeging automatisch teruggedraaid om schade te voorkomen. Het voorgangermodel, de EP3 heeft weliswaar ook detonatiesensors, maar die registreren alleen, blijven echter passief en passen de ontstekingscurve niet aan.
De FN2 Honda loopt af fabriek op een bijzonder rijk brandstof/luchtmengsel, kan dus wel wat hebben. Verreweg de belangrijkste onderdelen zijn de nitrous/brandstof solenoides en voldoende druk van de brandstofpomp.
Het mooie van de FN2 is dat ie een actief detonatie knock systeem heeft. Komt eventuele detonatie voorbij een bepaalde grens, dan wordt de ontstekingsvervroeging automatisch teruggedraaid om schade te voorkomen. Het voorgangermodel, de EP3 heeft weliswaar ook detonatiesensors, maar die registreren alleen, blijven echter passief en passen de ontstekingscurve niet aan.
culasse wrote:Het mooie van de FN2 is dat ie een actief detonatie knock systeem heeft. Komt eventuele detonatie voorbij een bepaalde grens, dan wordt de ontstekingsvervroeging automatisch teruggedraaid om schade te voorkomen. Het voorgangermodel, de EP3 heeft weliswaar ook detonatiesensors, maar die registreren alleen, blijven echter passief en passen de ontstekingscurve niet aan.
Is bij de ep3 ook gewoon actief systeem, een kpro ecu schijnt een passief systeem te hebben.
culasse wrote:Volgens deze tuner is dat niet zo:
http://www.civinfo.com/forum/type-r/208 ... knock.html
Als je doorleest:
Old EP3/DC5 stock ECU's did have Active knock retard but was dissabled on Hondata Kpro's as has been pointed out.
New Hondata products for FN/FD2 retain auto knock retard which is a really good thing.
Makes it not so bad if you run decent fuel then get some crap stuff.
--------------
Wat is uberhaupt het nut van een passief systeem...?
Sommige knock sensoren zijn heel gevoelig en registreren soms knock terwijl dat niet het geval is. Iemand met kpro heeft zijn motor als het goed is helemaal netjes afgesteld voor maximaal veilig vermogen. Heb je nu een actief systeem dan zal deze bij false knock de ontsteking wat terug zetten m.a.g. minder vermogen. False knock kan door meerdere factoren worden veroorzaakt.
nitrous wetsysteem is een goed systeem en je hoeft niet bang te zijn voor rare dingen.alsje maar genoeg benzinne inspuit is er niks aan de hand.we rijden al een paar jaar met lachgas en niet zo maar wat.bv een b16a1 met 250shot.normaal zonder lachgas rijdt de auto 14,0 sec op de 400 meter en met de 250 shot 11.88.kijk wat je er vanaf rijdt en de kik is de klap waarmee het inkomt.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm