nos op FN2

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
Locked
bartman
Posts: 128
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:24 pm

nos op FN2

Post by bartman »

iemand een idee hoe schadelijk een dergelijk systeem is voor je motor?

http://www.youtube.com/watch?v=vQQ7rvoVzCM
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Mits goed afgesteld zal je geen problemen hebben maar niet goed afgesteld zal je al gauw stukjes zuiger e.d uit je uitlaat zien komen.
jack
Posts: 129
Joined: Thu Oct 18, 2007 2:03 am

Post by jack »

slydawg wrote:Mits goed afgesteld zal je geen problemen hebben maar niet goed afgesteld zal je al gauw stukjes zuiger e.d uit je uitlaat zien komen.


zo te horen... heel groot risico op t gebied gevaar.
bartman
Posts: 128
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:24 pm

Post by bartman »

slydawg wrote:Mits goed afgesteld zal je geen problemen hebben maar niet goed afgesteld zal je al gauw stukjes zuiger e.d uit je uitlaat zien komen.


als ie goed afgesteld is , blijft dit dan ook zo of kan die afstelling na verloop van tijd veranderen waardoor je toch problemen kan krijgen?
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Een onderhouds beurt per x keren gebruikt lijkt mij wel nodig.
En ik heb het niet over een Honda dealer beurt maar een checkup van je afstelling bij de Tuner,

best bruut trouwens, maar ik denk dat je met een K-pro, Turbo, of Supercharger, meer plezier eraan beleeft en minder risico loopt.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Ik kan zo uit de video niet opmaken of het een wet systeem is of een dry systeem. Dry systeem is het eenvoudigst, goedkoopst, makkelijk te installeren. Wet systeem is duurder, maar biedt betere beveiliging tegen lean spikes doordat het beter afstelbaar is.
De FN2 Honda loopt af fabriek op een bijzonder rijk brandstof/luchtmengsel, kan dus wel wat hebben. Verreweg de belangrijkste onderdelen zijn de nitrous/brandstof solenoides en voldoende druk van de brandstofpomp.

Het mooie van de FN2 is dat ie een actief detonatie knock systeem heeft. Komt eventuele detonatie voorbij een bepaalde grens, dan wordt de ontstekingsvervroeging automatisch teruggedraaid om schade te voorkomen. Het voorgangermodel, de EP3 heeft weliswaar ook detonatiesensors, maar die registreren alleen, blijven echter passief en passen de ontstekingscurve niet aan.
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

culasse wrote:Het mooie van de FN2 is dat ie een actief detonatie knock systeem heeft. Komt eventuele detonatie voorbij een bepaalde grens, dan wordt de ontstekingsvervroeging automatisch teruggedraaid om schade te voorkomen. Het voorgangermodel, de EP3 heeft weliswaar ook detonatiesensors, maar die registreren alleen, blijven echter passief en passen de ontstekingscurve niet aan.


Is bij de ep3 ook gewoon actief systeem, een kpro ecu schijnt een passief systeem te hebben.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

D_ToXx² wrote:http://nl.youtube.com/watch?v=v9Z5Hd0yqvg&feature=related

en dat is iets teveel.... :D

Sjow daar wil je echt niet achter gestaan of gereden hebben!!!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

culasse wrote:Volgens deze tuner is dat niet zo:

http://www.civinfo.com/forum/type-r/208 ... knock.html

Als je doorleest:
Old EP3/DC5 stock ECU's did have Active knock retard but was dissabled on Hondata Kpro's as has been pointed out.
New Hondata products for FN/FD2 retain auto knock retard which is a really good thing.

Makes it not so bad if you run decent fuel then get some crap stuff.
--------------

Wat is uberhaupt het nut van een passief systeem...?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Sommige knock sensoren zijn heel gevoelig en registreren soms knock terwijl dat niet het geval is. Iemand met kpro heeft zijn motor als het goed is helemaal netjes afgesteld voor maximaal veilig vermogen. Heb je nu een actief systeem dan zal deze bij false knock de ontsteking wat terug zetten m.a.g. minder vermogen. False knock kan door meerdere factoren worden veroorzaakt.
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Volgensmij moet je dezelfde maatregelen nemen als dat je een turbo gaat zetten alleen afstelling anders.
P.ORNO
Posts: 19
Joined: Sun Oct 19, 2008 3:03 pm

Post by P.ORNO »

nitrous wetsysteem is een goed systeem en je hoeft niet bang te zijn voor rare dingen.alsje maar genoeg benzinne inspuit is er niks aan de hand.we rijden al een paar jaar met lachgas en niet zo maar wat.bv een b16a1 met 250shot.normaal zonder lachgas rijdt de auto 14,0 sec op de 400 meter en met de 250 shot 11.88.kijk wat je er vanaf rijdt en de kik is de klap waarmee het inkomt.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Volgensmij moet je dezelfde maatregelen nemen als dat je een turbo gaat zetten alleen afstelling anders.


Gaat meer om als je je zuigers aanpast. Die klinken anders en "denkt" de ecu knock te horen terwijl dat misschien niet zo is.
Locked