HONTEC EK Circuit project..
HONTEC EK Circuit project..
Bas zijn trackday speeltje waar we mee bezig zijn:
Project Car;
'97 Civic EK3
Spec's van het project tot nu toe...
Car;
'97 Civic EK3 1.5 Vtec-e
Engine;
* K20A
* Hasport engine mounts
* ITB's
* Electric waterpump
* Electric slim-fan
* SRR coolant reservoir
* Cleaned enginebay
testExhaust; [/u]
* Apex i Noir catback
* Hytech header
Drivetrain;
* Something really special
Suspension;
* EK9 5-lug conversion
* KW Variant 3
* Polyurethane bushings
* Suspension Techniques front swaybar
* Suspension Techniques rear swaybar
* Carbing 3 point front upper strutbrace with brakestopper
* SRR aluminium draagarmen achter
* SRR front camber correction kit (front)
* Ingalls camber correction kit (rear)
Brakes;
* Rotora 4 pot caliper (front)
* EP3 1 pot rear
* Brake Lines; Replaced all lines completely with Goodridge stainless steel lines
* Tilton pressure regulator in line to rear brakes.
* Wilwood double brakebalance controllers
Wheels - Tires;
* Enkei tarmax s oem jdm itr 16â€
* Bridgestone re050a
* Buddy Club lug nuts
Exterior;
* 99/00 OEM headlights
* 99/00 OEM subframe
* 99/00 OEM fenders
* 99/00 OEM front bumper
* 99/00 OEM rear bumper
* 99/00 OEM taillights
* OEM EK9 headlights
* OEM EK9 rear spoiler
* OEM EK9 front bumperlip
* OEM EK9 rear bumperlip
* OEM EK9 grill
* De-locked doorhandles
Interior;
* Gutted interior
* Rollcage by Biesheuvel
* Cobra Suzuka special HonTEC edition
* S2000 AP2 Cluster
* EK9 red carpet
* EK9 center console
* Electric heater/blower
* Defi gauges
The car will be fully built by HonTEC
====================================================================
Wat onderdelen;
EK9 goodies...
Custom Cobra Suzuka HonTEC edition, red type R alcantara!
Wilwood dubbele remcilinders
En wat OEM Honda plaatwerk om de 99/00 EK9 conversie te doen...
Rotora 4-pot tangen in kinky blauw
Suspension Techniques swaybars
APR Formula GT carbon mirrors
====================================================================
Update zo apr 06, 2008 21:34 :
Vandaag de K20 maar eens in de bok gehangen om hem mooi kaal te kunnen maken.
Onderweg ondervonden we nog enige weerstand van een opstandige moer van de krukas poelie....
....maar met enige overredingskracht en een ijzeren pijp van een metertje of 2, staat er toch een redelijk naakte K20 in de heerlijk verwarmde werkplaats.
Mooi kettinkje... :>>:
====================================================================
Update za apr 19, 2008 21:31 :
Kleppendeksel vast kaalgemaakt.
Nu nog mooi spuiten.
====================================================================
Update za apr 26, 2008 17:45 :
Flippers zijn binnen...
En een nieuw dicht dakje..
====================================================================
Update di mei 20, 2008 14:14 :
nieuwe oem Integra 16x7 ET+50 NH0 velgjes gescored...
====================================================================
Update di mei 20, 2008 18:54 :
Nieuwe update voor het blok is een set om de mechanische waterpomp te verwijderen incl alle overbodige pulleys. wat ervoor terugkomt is een block off plate en een Meziere electrische waterpomp. De dynamo wordt vervangen door een van een ITR omdat die een stuk lichter is. Het gevolg is dat we dus van het hele spinnenweb van pulleys en riemen af zijn en maar 1 simpel riempje overhouden met een lichtere dynamo. Bovendien scheelt het enorm veel gewicht en giga veel ruimte die we nodig hebben voor een straight shot ITB. Normalerwijs zou de spanrol in de weg zitten en een meest directe intake niet mogelijk maken, met deze setup wel.
====================================================================
Update di mei 20, 2008 19:07 :
Dit is wel een mod die een hoop gewicht scheelt, heb die mechanische waterpomp er dus af liggen en met alle pulleys etc weegt dat best een hoop.
Moet ik nog wel even voor de volledigheid melden dat ik beide riemen niet heb meegewogen en de oem multisnaar van de oude setup ongeveer 3x zo groot is als het dynamoriempje. In de realiteit is de besparing in gewicht dus eigenlijk nog groter.
Oude setup weegt 7,6kg. Nieuwe setup weegt 2,9kg. Winst is dus 4,7KG!!!
====================================================================
Update wo mei 21, 2008 19:25 :
1 Hytech Header besteld.................. :up:
====================================================================
Update zo mei 25, 2008 00:37 :
Onderdelen blijven maar binnenstromen...
Bandjes zijn vandaag met "speciaal" transport aangekomen...
Nog even een paar van de wielen...
:roll:
====================================================================
Update za mei 31, 2008 20:34 :
Accord Type-S automaat bak has arrived...
Kewl pookje...
En de EK9 5-lug conversie
====================================================================
Update di jul 01, 2008 18:53 :
Vandaag een auto vol gecoat spul opgehaald en begonnen met het onderstel.
Voorste fusees voorzien van nieuwe oem wiellagers en fuseekogels;
Voorste schokbreker vorken;
Achterste draagarmen de main bushings naderhand eruit geperst en alleen morgen nog vervangen door urethaan;
Achterste wiellagers dan ook maar gelijk ff netjes gemaakt;
Achterste remklauwen ook gecoat en daarna begonnen met strippen van alle afdekdopjes etc;
En een plaatje om te zien wat er allemaal bij komt kijken als je ze reviseert met oem parts...;
====================================================================
Update di jul 01, 2008 21:41 :
====================================================================
Update wo jul 02, 2008 14:55 :
Auto verder gestript en klaar gemaakt om naar Biesheuvel te gaan voor de kooi.
Voor...
En na installatie van de poor man's airco...
====================================================================
Update vr jul 04, 2008 10:53 :
reviseren is toch zo mooi!
====================================================================
Update za jul 12, 2008 16:57 :
Hok is naar Biesheuvel voor het betere klimrekwerk.... :>>:
:wave1:
====================================================================
Update di aug 05, 2008 20:32 :
Vandaag is de zwarte ASR Brace binnen gekomen, de auto staat momenteel bij biesheuvel voor de kooi. Zodra hij terug is volgen de foto's.
====================================================================
Update zo aug 10, 2008 17:26 :
Auto is terug van Biesheuvel. Nu begint het grootste werk, alles cleanen en overbodige gaatjes dichtlassen, nieuw dak zonder schuifdak erin lassen , resten van bituum eruit,etc etc.
====================================================================
Update zo aug 10, 2008 19:48 :
Nog wat foto's van de kooi :love1:
Thnxs 2 Nicky voor de wehkamp poze!!
====================================================================
Update ma sep 15, 2008 20:10 :
Vandaag begonnen met de Civic. Bituum en de kitranden verwijderd en begonnen met het "vrijmaken" van het dak tbv vervanging voor het dichte dak. Brandstoftank permanent vaarwel gezegd omdat wanneer een project zich zo ver uitstrekt, de laatste details ook gedaan moeten worden.....er komt dus een mooie alu tank in het reserve wiel gat...
De "achterbank" en kofferbak zijn al vrij van de bituumresten en geschuurd, de randen rond de achterruitjes zijn schoongemaakt en er is begonnen met de voorruit. Morgen verder met het interieur en het dak...
Foto's:
====================================================================
Update di sep 16, 2008 23:20 :
Vandaag weer aardig wat progressie geboekt.
Motorruim ontdaan van overbodige brackets en tapeindjes;
Gescheurde bracket van de motorsteun verwijderd;
Kitranden uit de dakranden verder verwijderd om het dak uit te kunnen boren;
Ff proberen;
In het interieur de overbodige brackets verwijderd en gaten blank gemaakt om dicht te lassen;
Auto op bokjes gezet en het onderstel er onderuit gehaald;
Ow... Bas.... Dit gebeurd er nou al je bepaalde iemanden samen met een puntlasboortje alleen laat...
Cabrio!!!!
Even het nieuwe dakje passen;
Past echt perfect :up:
====================================================================
Update wo sep 17, 2008 20:57 :
Kruiwagentje afval;
Rest van het plaatwerk bij de motorsteun ook maar weggehaald, wordt vervangen door nieuw OEM plaatwerk;
Uiteinden van de poten weer netjes gemaakt en de roest verwijderd;
Nieuw OEM '99-'00 voorfront gepast;
Gaatjes in het interieur en motorruim dichtgelast;
Nu nog vlakslijpen, plamuren en schuren...
De auto nog even gewassen, denk alleen dat de Meguiars over de datum was :P
Of toch de verkeerde kant van het sponsje gebruikt....
Niet slecht voor een stelletje
Toch??
====================================================================
Update za sep 20, 2008 19:15 :
Vandaag maar weer kei-hard aan het werk gegaan en aardig wat vordering gemaakt....
Vers stukje plaatwerk ingelast;
Laatste gaten in het motorruim dicht gelast;
Alles mooi vlakgeslepen;
Onderstel gemaakt voor de Civic;
En naar buiten met dat hok!
De boel goed opgeschuurd, ontvet en voorzien van primer;
8)
Randen van de achterruiten ook alvast aangepakt;
Eindresultaat voor vandaag;
:>>:
Next up: Oneffenheden in het motorruim plamuren en schuren.... Wordt echt rete-strak 8)
====================================================================
Update ma sep 22, 2008 19:01 :
schuren/plamuren/schuren/plamuren/schuren/plamuren/schuren...
====================================================================
Update di sep 23, 2008 18:47 :
en alles weer in de primer en passen, nu rest alleen nog het fijnere schuur/plamuurwerk maar dat doe ik pas nadat ik er de motorsteunen in heb gelast.
ook vast een scherm passessie gedaan, ziet er goed uit ,volgende stap is met lampen/bumper/kap.
Een aluminium sumped/foam tank is onderweg en dan gaan we verder met de achterkant, accubak lassen/tank installeren etc en dan weer primeren/plamuren etc etc
voor vandaag:
====================================================================
Update wo sep 24, 2008 16:06 :
warp 9 delivery....maandag besteld in de usa, vandaag bezorgd..
====================================================================
Update do okt 02, 2008 16:53 :
Randall weer ff lekker aan het klussen geweest, accubak erin gelast en nog wat extra braces in de kooi. Ook de opening dichtgelast waar oorspronkelijk de oem tank doorheen kwam onder de achterbank en verder alle dichtgelaste gaten vlak geslepen en begonnen met plamuren/ schuren....... Nu nog de tankmontage punten lassen en dry sump tank en dan de boel in de primer..
====================================================================
Update vr okt 03, 2008 12:37 :
Extreem coole goody onderweg......
Met deze dry sump tank hebben we geen standaard oliefilter meer nodig, zit verwerkt in de tank, maakt het hele geheel zoveel cleaner. Dat betekent dat de drukleiding vanuit de pomp meteen via het blok naar de oude filteringang kan zonder dat we een hoop leidingen hoeven te leggen naar een remote filter, en er gaan maar 2 leidingen naar de tank.....clean as hell en functioneel.....
====================================================================
Update di okt 14, 2008 19:54 :
Afgelopen dagen weer ff wat geknutseld:
Brackets van de fuel cell gefabriceerd en gelast, daarna draad erin getapt om de fuel cell erop vast te kunnen zetten.
Verder een deksel gelast voor de battery box, met wat tapeind en vleugelmoeren gezorgd dat ie op zn plek blijft en de gehele achterkant geschuurd/plamuurd en strakgemaakt...
Verder is ook de dry sump tank binnen, fokking hell wat een kunstwerk is dat zeg.... de tank is dus intern gevent, geen breather/catch can nodig...geniaal systeem....
En ook nog de stand-alone heater, klein/compact en blower/verwarming ineen....moesten wel vanwege de kooi die verhinderd dat de normale blower op zn oude plek past.
====================================================================
Update wo okt 15, 2008 16:46 :
Copy-paste K20A....ja ik ben lui..
Went about today mocking up the filler neck assembly. We have molded lexan windows for this car and it seemed cool to mount the filler neck in the rear window. Since this car will also be street legal in The Netherlands, rules dictate that the filler neck should be accessible from the outside....Ran out of fuel hose couplers so took some silicone hose and stainless steel tubing to mock the whole thing up...gives a rough idea of what it will look like, still needs some brackets though and some Hontec tender love & care....
====================================================================
Update do okt 16, 2008 14:44 :
copy-paste;
Welded the brackets for the dry sump today, decided the best place for it was behind the passenger seat inside the cage above the old rear seat. This way it adds a little more weight to the rear and right to give the car more balance and this thing is huge, 4 gallons and no way this thing will fit into a honda engine bay if you'd still like your engine to fit as well.....for me this thing is a reason to build a mid engine honda and mount this sump dead center under the original hood and mold a lexan hood.......damn this thing is sexy!!!!
Just to be ahead on some of the comments that will be coming; Yes the reservoir tilts back, this is due to the fact that it aligns with the main hoop of the cage and when she is on her wheels she will be upright! Do not forget that the rear window slopes up on the lower side and this adds to the false sensation.....besides it wouldn't look right if you misalign the brackets with the hoop and since mounting 4 gallons of oil to sidewall sheetmetal is not an option in my humble opinion.....this is the best position for this piece of art.....my new baby..:silly:
====================================================================
Update do okt 16, 2008 20:55 :
Dash aangepast aan de kooi....
====================================================================
Update za okt 18, 2008 16:46
boldR.I.P. SPIKE '00-'08 [/b]
onze mascotte is gisteren doodgebeten door een andere hond...........we missen m nu al gigantisch.......
====================================================================
Update zo okt 19, 2008 14:18 :
Lazy bastard copy-paste....
Finished work today on the dash.I managed to gut out the dash to the max and fit her completely in the oem way. Every panel fits the way it was intended by Honda, so all are replaceable and removeable. Grinded some brackets off the original huge steel subframe which is fitted under the dash and re-fitted/welded them to the cage in order to have the whole assembly fit. Now all that remains is welding a cross-brace from the left to right between the cage below the dash and make brackets to mount the steering column to, so that it works the oem way (tilt). Then I want to get rid of the booster and mount a pedal box inside of the car so we can make it even cleaner under the hood. After all that is done, we can clean up the final bits of insulation still stuck to the floor and prime the whole front inside of the car....
for now pics:
====================================================================
Update di okt 21, 2008 11:18 :
Heb de crossbar voorin de kooi gelast en de bracket voor de stuurkolom gemodificeerd/vast gelast..
====================================================================
Update di okt 21, 2008 13:35 :
Harnas bar toegevoegd
====================================================================
Update za okt 25, 2008 19:29 :
Stuurstang gepast.
Past dus....
RVS buizenwerk is gearriveerd voor de vulnek van de tank. Moet er ongeveer zo uit komen zien:
Het wachten is nu nog op de lexaan achterruit om alles definitief pas te maken.
Aardig gevuld....
Vandaag ook weer een paar hele mooie onderdelen binnengekomen:
Tankdop:
Zo ongeveer dus....
Wilwood Reverse Swing Mount Triple Master Cylinder Clutch & Brake Pedal with Balance Bar
(yep... hele mond vol :P ) Gelijk maar even de 2 remcilinders erop geschroefd, koppelingscilinder is onderweg.
KW variant 3
Brandblussysteem
En als laatste een nieuw kinky tooltje:
Kun je dus precies het gewicht bij alle 4 de wielen mee wegen. Ideaal om een goede gewichtsverdeling mee te zoeken.
====================================================================
Update vr okt 31, 2008 15:52 :
En omdat Bas ook graag in geval van nood de spanning eraf wil halen:
En omdat Bas ook graag wil weten hoevel het verschil is in remdruk tussen voor en achter( het paneeltje gaat in de vuilnisbak, het gaat om de meters, die komen in een custom paneel in zn dash samen met de brake balance knop):
====================================================================
Update za nov 01, 2008 20:36 :
Wilwood koppelingscilinder is binnen:
Randall druk bezig met het fabriceren van brackets voor de Wilwood pedalen...
Echte kunststukjes...
Bracket van het gaspedaal alvast op z'n plaats gelast.
Nog wat plaatjes van de brackets voor het dash en stuurstang.
Dwars-stang gelast voor extra versteviging.
En de laatste resten bituum verwijderd.
====================================================================
Update zo nov 02, 2008 22:27 :
Foto's van vandaag:
Blower/verwarmings unit op z'n plaats gehangen.
Mooi klein compact dingske :>>:
Overbodige ventilatiegaten l+r dichtgemaakt.
Gaten van de rembekrachtiger en koppelingscilinder dichtgelast.
Lasnaden aan de binnenkant afgekit.
Laatste oneffenheden in het motorruim geplamuurd en geschuurd.
En het motorruim weer netjes in de primer gezet.
====================================================================
Project Car;
'97 Civic EK3
Spec's van het project tot nu toe...
Car;
'97 Civic EK3 1.5 Vtec-e
Engine;
* K20A
* Hasport engine mounts
* ITB's
* Electric waterpump
* Electric slim-fan
* SRR coolant reservoir
* Cleaned enginebay
testExhaust; [/u]
* Apex i Noir catback
* Hytech header
Drivetrain;
* Something really special
Suspension;
* EK9 5-lug conversion
* KW Variant 3
* Polyurethane bushings
* Suspension Techniques front swaybar
* Suspension Techniques rear swaybar
* Carbing 3 point front upper strutbrace with brakestopper
* SRR aluminium draagarmen achter
* SRR front camber correction kit (front)
* Ingalls camber correction kit (rear)
Brakes;
* Rotora 4 pot caliper (front)
* EP3 1 pot rear
* Brake Lines; Replaced all lines completely with Goodridge stainless steel lines
* Tilton pressure regulator in line to rear brakes.
* Wilwood double brakebalance controllers
Wheels - Tires;
* Enkei tarmax s oem jdm itr 16â€
* Bridgestone re050a
* Buddy Club lug nuts
Exterior;
* 99/00 OEM headlights
* 99/00 OEM subframe
* 99/00 OEM fenders
* 99/00 OEM front bumper
* 99/00 OEM rear bumper
* 99/00 OEM taillights
* OEM EK9 headlights
* OEM EK9 rear spoiler
* OEM EK9 front bumperlip
* OEM EK9 rear bumperlip
* OEM EK9 grill
* De-locked doorhandles
Interior;
* Gutted interior
* Rollcage by Biesheuvel
* Cobra Suzuka special HonTEC edition
* S2000 AP2 Cluster
* EK9 red carpet
* EK9 center console
* Electric heater/blower
* Defi gauges
The car will be fully built by HonTEC
====================================================================
Wat onderdelen;
EK9 goodies...
Custom Cobra Suzuka HonTEC edition, red type R alcantara!
Wilwood dubbele remcilinders
En wat OEM Honda plaatwerk om de 99/00 EK9 conversie te doen...
Rotora 4-pot tangen in kinky blauw
Suspension Techniques swaybars
APR Formula GT carbon mirrors
====================================================================
Update zo apr 06, 2008 21:34 :
Vandaag de K20 maar eens in de bok gehangen om hem mooi kaal te kunnen maken.
Onderweg ondervonden we nog enige weerstand van een opstandige moer van de krukas poelie....
....maar met enige overredingskracht en een ijzeren pijp van een metertje of 2, staat er toch een redelijk naakte K20 in de heerlijk verwarmde werkplaats.
Mooi kettinkje... :>>:
====================================================================
Update za apr 19, 2008 21:31 :
Kleppendeksel vast kaalgemaakt.
Nu nog mooi spuiten.
====================================================================
Update za apr 26, 2008 17:45 :
Flippers zijn binnen...
En een nieuw dicht dakje..
====================================================================
Update di mei 20, 2008 14:14 :
nieuwe oem Integra 16x7 ET+50 NH0 velgjes gescored...
====================================================================
Update di mei 20, 2008 18:54 :
Nieuwe update voor het blok is een set om de mechanische waterpomp te verwijderen incl alle overbodige pulleys. wat ervoor terugkomt is een block off plate en een Meziere electrische waterpomp. De dynamo wordt vervangen door een van een ITR omdat die een stuk lichter is. Het gevolg is dat we dus van het hele spinnenweb van pulleys en riemen af zijn en maar 1 simpel riempje overhouden met een lichtere dynamo. Bovendien scheelt het enorm veel gewicht en giga veel ruimte die we nodig hebben voor een straight shot ITB. Normalerwijs zou de spanrol in de weg zitten en een meest directe intake niet mogelijk maken, met deze setup wel.
====================================================================
Update di mei 20, 2008 19:07 :
Dit is wel een mod die een hoop gewicht scheelt, heb die mechanische waterpomp er dus af liggen en met alle pulleys etc weegt dat best een hoop.
Moet ik nog wel even voor de volledigheid melden dat ik beide riemen niet heb meegewogen en de oem multisnaar van de oude setup ongeveer 3x zo groot is als het dynamoriempje. In de realiteit is de besparing in gewicht dus eigenlijk nog groter.
Oude setup weegt 7,6kg. Nieuwe setup weegt 2,9kg. Winst is dus 4,7KG!!!
====================================================================
Update wo mei 21, 2008 19:25 :
1 Hytech Header besteld.................. :up:
====================================================================
Update zo mei 25, 2008 00:37 :
Onderdelen blijven maar binnenstromen...
Bandjes zijn vandaag met "speciaal" transport aangekomen...
Nog even een paar van de wielen...
:roll:
====================================================================
Update za mei 31, 2008 20:34 :
Accord Type-S automaat bak has arrived...
Kewl pookje...
En de EK9 5-lug conversie
====================================================================
Update di jul 01, 2008 18:53 :
Vandaag een auto vol gecoat spul opgehaald en begonnen met het onderstel.
Voorste fusees voorzien van nieuwe oem wiellagers en fuseekogels;
Voorste schokbreker vorken;
Achterste draagarmen de main bushings naderhand eruit geperst en alleen morgen nog vervangen door urethaan;
Achterste wiellagers dan ook maar gelijk ff netjes gemaakt;
Achterste remklauwen ook gecoat en daarna begonnen met strippen van alle afdekdopjes etc;
En een plaatje om te zien wat er allemaal bij komt kijken als je ze reviseert met oem parts...;
====================================================================
Update di jul 01, 2008 21:41 :
====================================================================
Update wo jul 02, 2008 14:55 :
Auto verder gestript en klaar gemaakt om naar Biesheuvel te gaan voor de kooi.
Voor...
En na installatie van de poor man's airco...
====================================================================
Update vr jul 04, 2008 10:53 :
reviseren is toch zo mooi!
====================================================================
Update za jul 12, 2008 16:57 :
Hok is naar Biesheuvel voor het betere klimrekwerk.... :>>:
:wave1:
====================================================================
Update di aug 05, 2008 20:32 :
Vandaag is de zwarte ASR Brace binnen gekomen, de auto staat momenteel bij biesheuvel voor de kooi. Zodra hij terug is volgen de foto's.
====================================================================
Update zo aug 10, 2008 17:26 :
Auto is terug van Biesheuvel. Nu begint het grootste werk, alles cleanen en overbodige gaatjes dichtlassen, nieuw dak zonder schuifdak erin lassen , resten van bituum eruit,etc etc.
====================================================================
Update zo aug 10, 2008 19:48 :
Nog wat foto's van de kooi :love1:
Thnxs 2 Nicky voor de wehkamp poze!!
====================================================================
Update ma sep 15, 2008 20:10 :
Vandaag begonnen met de Civic. Bituum en de kitranden verwijderd en begonnen met het "vrijmaken" van het dak tbv vervanging voor het dichte dak. Brandstoftank permanent vaarwel gezegd omdat wanneer een project zich zo ver uitstrekt, de laatste details ook gedaan moeten worden.....er komt dus een mooie alu tank in het reserve wiel gat...
De "achterbank" en kofferbak zijn al vrij van de bituumresten en geschuurd, de randen rond de achterruitjes zijn schoongemaakt en er is begonnen met de voorruit. Morgen verder met het interieur en het dak...
Foto's:
====================================================================
Update di sep 16, 2008 23:20 :
Vandaag weer aardig wat progressie geboekt.
Motorruim ontdaan van overbodige brackets en tapeindjes;
Gescheurde bracket van de motorsteun verwijderd;
Kitranden uit de dakranden verder verwijderd om het dak uit te kunnen boren;
Ff proberen;
In het interieur de overbodige brackets verwijderd en gaten blank gemaakt om dicht te lassen;
Auto op bokjes gezet en het onderstel er onderuit gehaald;
Ow... Bas.... Dit gebeurd er nou al je bepaalde iemanden samen met een puntlasboortje alleen laat...
Cabrio!!!!
Even het nieuwe dakje passen;
Past echt perfect :up:
====================================================================
Update wo sep 17, 2008 20:57 :
Kruiwagentje afval;
Rest van het plaatwerk bij de motorsteun ook maar weggehaald, wordt vervangen door nieuw OEM plaatwerk;
Uiteinden van de poten weer netjes gemaakt en de roest verwijderd;
Nieuw OEM '99-'00 voorfront gepast;
Gaatjes in het interieur en motorruim dichtgelast;
Nu nog vlakslijpen, plamuren en schuren...
De auto nog even gewassen, denk alleen dat de Meguiars over de datum was :P
Of toch de verkeerde kant van het sponsje gebruikt....
Niet slecht voor een stelletje
Toch??
====================================================================
Update za sep 20, 2008 19:15 :
Vandaag maar weer kei-hard aan het werk gegaan en aardig wat vordering gemaakt....
Vers stukje plaatwerk ingelast;
Laatste gaten in het motorruim dicht gelast;
Alles mooi vlakgeslepen;
Onderstel gemaakt voor de Civic;
En naar buiten met dat hok!
De boel goed opgeschuurd, ontvet en voorzien van primer;
8)
Randen van de achterruiten ook alvast aangepakt;
Eindresultaat voor vandaag;
:>>:
Next up: Oneffenheden in het motorruim plamuren en schuren.... Wordt echt rete-strak 8)
====================================================================
Update ma sep 22, 2008 19:01 :
schuren/plamuren/schuren/plamuren/schuren/plamuren/schuren...
====================================================================
Update di sep 23, 2008 18:47 :
en alles weer in de primer en passen, nu rest alleen nog het fijnere schuur/plamuurwerk maar dat doe ik pas nadat ik er de motorsteunen in heb gelast.
ook vast een scherm passessie gedaan, ziet er goed uit ,volgende stap is met lampen/bumper/kap.
Een aluminium sumped/foam tank is onderweg en dan gaan we verder met de achterkant, accubak lassen/tank installeren etc en dan weer primeren/plamuren etc etc
voor vandaag:
====================================================================
Update wo sep 24, 2008 16:06 :
warp 9 delivery....maandag besteld in de usa, vandaag bezorgd..
====================================================================
Update do okt 02, 2008 16:53 :
Randall weer ff lekker aan het klussen geweest, accubak erin gelast en nog wat extra braces in de kooi. Ook de opening dichtgelast waar oorspronkelijk de oem tank doorheen kwam onder de achterbank en verder alle dichtgelaste gaten vlak geslepen en begonnen met plamuren/ schuren....... Nu nog de tankmontage punten lassen en dry sump tank en dan de boel in de primer..
====================================================================
Update vr okt 03, 2008 12:37 :
Extreem coole goody onderweg......
Met deze dry sump tank hebben we geen standaard oliefilter meer nodig, zit verwerkt in de tank, maakt het hele geheel zoveel cleaner. Dat betekent dat de drukleiding vanuit de pomp meteen via het blok naar de oude filteringang kan zonder dat we een hoop leidingen hoeven te leggen naar een remote filter, en er gaan maar 2 leidingen naar de tank.....clean as hell en functioneel.....
====================================================================
Update di okt 14, 2008 19:54 :
Afgelopen dagen weer ff wat geknutseld:
Brackets van de fuel cell gefabriceerd en gelast, daarna draad erin getapt om de fuel cell erop vast te kunnen zetten.
Verder een deksel gelast voor de battery box, met wat tapeind en vleugelmoeren gezorgd dat ie op zn plek blijft en de gehele achterkant geschuurd/plamuurd en strakgemaakt...
Verder is ook de dry sump tank binnen, fokking hell wat een kunstwerk is dat zeg.... de tank is dus intern gevent, geen breather/catch can nodig...geniaal systeem....
En ook nog de stand-alone heater, klein/compact en blower/verwarming ineen....moesten wel vanwege de kooi die verhinderd dat de normale blower op zn oude plek past.
====================================================================
Update wo okt 15, 2008 16:46 :
Copy-paste K20A....ja ik ben lui..
Went about today mocking up the filler neck assembly. We have molded lexan windows for this car and it seemed cool to mount the filler neck in the rear window. Since this car will also be street legal in The Netherlands, rules dictate that the filler neck should be accessible from the outside....Ran out of fuel hose couplers so took some silicone hose and stainless steel tubing to mock the whole thing up...gives a rough idea of what it will look like, still needs some brackets though and some Hontec tender love & care....
====================================================================
Update do okt 16, 2008 14:44 :
copy-paste;
Welded the brackets for the dry sump today, decided the best place for it was behind the passenger seat inside the cage above the old rear seat. This way it adds a little more weight to the rear and right to give the car more balance and this thing is huge, 4 gallons and no way this thing will fit into a honda engine bay if you'd still like your engine to fit as well.....for me this thing is a reason to build a mid engine honda and mount this sump dead center under the original hood and mold a lexan hood.......damn this thing is sexy!!!!
Just to be ahead on some of the comments that will be coming; Yes the reservoir tilts back, this is due to the fact that it aligns with the main hoop of the cage and when she is on her wheels she will be upright! Do not forget that the rear window slopes up on the lower side and this adds to the false sensation.....besides it wouldn't look right if you misalign the brackets with the hoop and since mounting 4 gallons of oil to sidewall sheetmetal is not an option in my humble opinion.....this is the best position for this piece of art.....my new baby..:silly:
====================================================================
Update do okt 16, 2008 20:55 :
Dash aangepast aan de kooi....
====================================================================
Update za okt 18, 2008 16:46
boldR.I.P. SPIKE '00-'08 [/b]
onze mascotte is gisteren doodgebeten door een andere hond...........we missen m nu al gigantisch.......
====================================================================
Update zo okt 19, 2008 14:18 :
Lazy bastard copy-paste....
Finished work today on the dash.I managed to gut out the dash to the max and fit her completely in the oem way. Every panel fits the way it was intended by Honda, so all are replaceable and removeable. Grinded some brackets off the original huge steel subframe which is fitted under the dash and re-fitted/welded them to the cage in order to have the whole assembly fit. Now all that remains is welding a cross-brace from the left to right between the cage below the dash and make brackets to mount the steering column to, so that it works the oem way (tilt). Then I want to get rid of the booster and mount a pedal box inside of the car so we can make it even cleaner under the hood. After all that is done, we can clean up the final bits of insulation still stuck to the floor and prime the whole front inside of the car....
for now pics:
====================================================================
Update di okt 21, 2008 11:18 :
Heb de crossbar voorin de kooi gelast en de bracket voor de stuurkolom gemodificeerd/vast gelast..
====================================================================
Update di okt 21, 2008 13:35 :
Harnas bar toegevoegd
====================================================================
Update za okt 25, 2008 19:29 :
Stuurstang gepast.
Past dus....
RVS buizenwerk is gearriveerd voor de vulnek van de tank. Moet er ongeveer zo uit komen zien:
Het wachten is nu nog op de lexaan achterruit om alles definitief pas te maken.
Aardig gevuld....
Vandaag ook weer een paar hele mooie onderdelen binnengekomen:
Tankdop:
Zo ongeveer dus....
Wilwood Reverse Swing Mount Triple Master Cylinder Clutch & Brake Pedal with Balance Bar
(yep... hele mond vol :P ) Gelijk maar even de 2 remcilinders erop geschroefd, koppelingscilinder is onderweg.
KW variant 3
Brandblussysteem
En als laatste een nieuw kinky tooltje:
Kun je dus precies het gewicht bij alle 4 de wielen mee wegen. Ideaal om een goede gewichtsverdeling mee te zoeken.
====================================================================
Update vr okt 31, 2008 15:52 :
En omdat Bas ook graag in geval van nood de spanning eraf wil halen:
En omdat Bas ook graag wil weten hoevel het verschil is in remdruk tussen voor en achter( het paneeltje gaat in de vuilnisbak, het gaat om de meters, die komen in een custom paneel in zn dash samen met de brake balance knop):
====================================================================
Update za nov 01, 2008 20:36 :
Wilwood koppelingscilinder is binnen:
Randall druk bezig met het fabriceren van brackets voor de Wilwood pedalen...
Echte kunststukjes...
Bracket van het gaspedaal alvast op z'n plaats gelast.
Nog wat plaatjes van de brackets voor het dash en stuurstang.
Dwars-stang gelast voor extra versteviging.
En de laatste resten bituum verwijderd.
====================================================================
Update zo nov 02, 2008 22:27 :
Foto's van vandaag:
Blower/verwarmings unit op z'n plaats gehangen.
Mooi klein compact dingske :>>:
Overbodige ventilatiegaten l+r dichtgemaakt.
Gaten van de rembekrachtiger en koppelingscilinder dichtgelast.
Lasnaden aan de binnenkant afgekit.
Laatste oneffenheden in het motorruim geplamuurd en geschuurd.
En het motorruim weer netjes in de primer gezet.
====================================================================
No worries... het is leuk om te lezen en ik vind het razend knap dat je het vrijwel allemaal zelf doet. Maar je hebt teveel vrije tijd...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
D-Rex wrote:BugsM wrote:................................. :shock:
Jah.... da's schrikken he :lol:
Ik zoek voor volgend jaar een nieuwe ringtool.... :wink:
Maar dus een automaatbak met flippers? Hoe gaat de bediening verder? Stuurdraden van de pook gebruik voor aan de flippers? Of komt er ander regelapparaat tussen? Zal deze automaat wel gewenste resultaat geven? Denk dat je niet het gevoel krijgt als een DSG. Hoe zien jullie bij HONTEC dit? Ben benieuwd...
BugsM wrote:D-Rex wrote:BugsM wrote:................................. :shock:
Jah.... da's schrikken he :lol:
Ik zoek voor volgend jaar een nieuwe ringtool.... :wink:
Maar dus een automaatbak met flippers? Hoe gaat de bediening verder? Stuurdraden van de pook gebruik voor aan de flippers? Of komt er ander regelapparaat tussen? Zal deze automaat wel gewenste resultaat geven? Denk dat je niet het gevoel krijgt als een DSG. Hoe zien jullie bij HONTEC dit? Ben benieuwd...
bak zit even in de under construction mand...
andere optie doet zich voor...... 8)
hontec wrote:omdat Bas zeg maar gebruik heeft van maar 1 arm, was tot voor kort een automaat de enige optie. Wat gesprekken met het CBR e.d. heeft wat verheldering gegeven mbt andere opties zoals seq.6 etc.. daar zijn we nu mee bezig..
OK, beetje dom van me, had ik even niet aan gedacht...
Wel weer een geweldig project. Alleen het doel als circuit-EK wordt een beetje voorbij gestreefd, dit is gewoon weer te perfect...
-
- Posts: 48
- Joined: Wed Feb 27, 2008 4:37 pm
- Contact: